ER6-tråden

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
The Duck skrev:
2605261 Gamebox, jag bugar, bockar och niger för tipset. Gjorde mig knappast mindre intresserad, även om jag nog inte hade valt en blank svart färg som den på bilden...

Ang de andra bilderna så kunde inte den första visas, den andra var riktigt cool bortsett från hur tydligt man ser fästena.

Skumt båda länkarna funkar för mig.
Men då lägger jag väl upp bilden här.

Bifogat

• CA330020_mod.JPG
    CA330020_mod.JPG
    126.3 KB · Visningar: 172

Borat

Guest
Ok, här kommer några snabbfrågor:

När hojen är nystartad och kall så varvar den på lite ibland en stund när den ligger i neutral (upp till lite drygt 2000rpm), känns som den självchokar lite för att hålla sig igång. Gissar att det inte är något konstigt, men ville kolla ändå.

Har tyvärr inte nåt garage att ställa hojen i än, så jag har den ute under ett kapell. Oroar mig dock lite för den kondens som alltid bildas under kapellet, någon fara?

Har möjligtvis missat det i instruktionsboken, men vad är maxgränsen för vad man kan lasta på i form av passagerare? Inte antal då, utan snarare kilo :)

Rock on :yoparty

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Borat skrev:
2609995 Ok, här kommer några snabbfrågor:

När hojen är nystartad och kall så varvar den på lite ibland en stund när den ligger i neutral (upp till lite drygt 2000rpm), känns som den självchokar lite för att hålla sig igång. Gissar att det inte är något konstigt, men ville kolla ändå.

Min gör också, jag tror det är den elektroniska choken.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Looped skrev:
2604203 @FZ1: Har du nån bild på en ER-6 med BOS?..
Kolla in den svenska importören, alla firmor kan köpa därifrån.

@ samtliga: Har nu hört från verksta'n angående min ABS som inte funger. Det har kommit fukt genom något kontaktstycke in i ABS-pumpen med kortslutning som följd. Hela kittet måste bytas, tydligen är jag inte ensam för Kawa kände igen problemet direkt, och inget snack om garanti sa meken. Förhoppningsvis är detta även orsak till att mitt batteri drogs ur på en dag.

Så håll koll på er ABS-funktion innan garantin går ut, kan nog bli rätt dyrt därefter...

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
En fågel viskade i mitt öra att AVAMC är i full fart med att bygga ett monster av en er6:a, både i utseende och effekt! Bygget kommer att visas upp på MC-mässan så ni får inte glömma att kika efter den.:tungan

Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Hoppas nån kan vara vänlig och fota monstret på mässan åt folk som inte kan ta sig dit då! :tummenupp

vågavägrakåpa

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
VX 800 -91, TRX850 -96 (såld)
schysst kåpa!

Här är en schysst kåpa jag såg på mobile.de!

da.pl

MVH vågavägrakåpa!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bifogat

• 25_24.jpg
    25_24.jpg
    18.4 KB · Visningar: 92

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
Nirre skrev:
2612537 En fågel viskade i mitt öra att AVAMC är i full fart med att bygga ett monster av en er6:a, både i utseende och effekt! Bygget kommer att visas upp på MC-mässan så ni får inte glömma att kika efter den.:tungan

jag stod å tittade på den i fredags.. :tummenupp

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
:yoparty WEII!!! :yoparty

Sådär nu är man äntligen ägare till en Er6a. Efter mycket om och men blev det en gul med ABS som hämtas nu på lördag:D:D:D:D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...