ER6-tråden

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Har du vägarna förbi Ånge så kom och kika på min 07:a, utrustad med det mesta, och mycket fint skick .

Första årmod kunde ju riskera sprickor i ramen vid montering av felande krascpuckar.
Förbrukning är ju ingenting, mellan 0,45 och 0,6 om jag minns rätt.
Er6an saknar ju lite kraft gentemot z750, men den tar igen på lätt vikt och roligare bottenvrid och mycket billigare att äga :)

Ja det känns ju som en kanon hoj för pengarna..
Du som har en 07a, tycker du den vibrerar mycket vid körning? Med tanke på gummiupphängningen som kom 09. Måste åka och kolla på någon känner jag :gnissla

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja det är ju en del viktiga saker, bör ju bli mindre vibrationer när motorn blir gummiupphängd. Du säger att du kört 33 mil på en tank, vad hur stor är tanken då? Och körde du då för att komma så långt som möjligt.

Tack för era svar! Väldigt tacksam!

Jag pendlade till jobb , körde väl ganska normalt dock mer åt de ekonomiska hållet.

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
jag som kört både 07 och 09 kan ju säga att det är ju en klar skillnad. Skulle jag kunna så hade jag köpt en 08+. Speciellt om man ska pendla och köra lite lugnare. Vid aggressiv körning så är det ingen skillnad... Mitt tips, köp en 08 och uppåt och ABS! Det kommer jag garanterat ha på min nästa hoj!!!

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Skiljer ju så lite pengar mellan en 09 och 06-08 idag så satsa på en 09. Försök hitta en med lite utrustning så slipper du lägga ner pengar på det direkt.

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Ja det känns ju som en kanon hoj för pengarna..
Du som har en 07a, tycker du den vibrerar mycket vid körning? Med tanke på gummiupphängningen som kom 09. Måste åka och kolla på någon känner jag :gnissla

Visst känns det att den vibrerar om man jämför med 4cyl maskiner, men det är inget jag stör mig på, har kört ett antal Vtwin innan och dom har haft vibrationer :)
Satte i tyngre styrändsvikter och då försvann mycket vibrationer i nya styret.

Innan er6an så körde jag gärna brorsans HD Night train, kom på en eftermiddag att jag skulle glida med den igen, åkte lite drygt en mil sen vände jag, då kände jag vibrationer i hela cykeln och hela kroppen.:näsblod

Last edited:

theWalle

Livet leker på 2 hjul
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
2007 MV Agusta Brutale 910S
Har precis köpt mig en er6n-2010 ABS. Kan rekommendera alla som är sugna att höra av sig till johansMC i göteborg, dom har fina priser på nya 2010:eek:r nu! :tummenupp

2009 kom uppdateringen och efter de ska lite vibrationer och sånt vara borta...

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
när var du där? Såg du en kille med vit mössa så var det nog jag :p Såg någon som stod och spanade på en ER6a :D Men hur som helst Grattis till en rolig hoj!

theWalle

Livet leker på 2 hjul
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
när var du där? Såg du en kille med vit mössa så var det nog jag :p Såg någon som stod och spanade på en ER6a :D Men hur som helst Grattis till en rolig hoj!

va där förra lördagen och köpte lite nya kläder, men sen va jag där i tisdags och beställde hojjen. Tack, grymt sugen på att komma ut på vägarna nu!

Nån som har koll på var man enklast/snabbast beställer leo vince eller akrapovic system? ...eller om det är så att nån vet nåt system dom rankar högre än ovanstående så är förslag varmt välkomna.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
va där förra lördagen och köpte lite nya kläder, men sen va jag där i tisdags och beställde hojjen. Tack, grymt sugen på att komma ut på vägarna nu!

Nån som har koll på var man enklast/snabbast beställer leo vince eller akrapovic system? ...eller om det är så att nån vet nåt system dom rankar högre än ovanstående så är förslag varmt välkomna.

Gillar Arrow bäst, men tycker alla oavsett märke är för dyra för att jag skulle vilja lägga de pengarna på en er6:a. Köpte den ju för att ha ett billigare alternativ ett tag, och då känns det ju dumt att köpa ett slipon till den. :näsblod

Billigast är helt klart Ebay. Leovince kan du hitta nytt för 2500:- inkl frakt, Arrow tror jag låg på 2800:- inkl frakt sist jag kollade.

Ligger ett begagnat leovince på blocket just nu, i tomelilla, för 2500:-

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011

Jag ska strax iväg och hämta mitt Leovince Underbody som jag beställt på ebay från tyskland.
Betalde ca 3000kr för det.
Var väldigt kräsen när de gällde system , ville inte ha ett avgasrör som gick ut på sidan av hojen utan ville ha något som liknade orginal som mycket som möjligt.
Leovince underbody sitter på exakt samma sätt som orginalet .
Lägger upp lite bilder och evt ljudklipp ikväll eller imorn :)

theWalle

Livet leker på 2 hjul
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
Va schysst, ser fram emot att se/höra vad du gjort.

JesperN, jag tänker nog lite mer att eftersom hojjen e ganska billig att äga så har man råd att skoja till de lite :)

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Va schysst, ser fram emot att se/höra vad du gjort.

JesperN, jag tänker nog lite mer att eftersom hojjen e ganska billig att äga så har man råd att skoja till de lite :)

Jo, skoja till det lite måste man ju ändå, men det finns så mycket annat man också vill ha till hojen :näsblod, och snart hade man kunnat köpt en vassare från början...
Har själv bytt styre och kommer snart slänga på stålomspunna bromsslangar från hel performance och stomp grips. Och antagligen blir det nya kopplingsfjädrar och korta broms och kopplingsgrepp med.

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
HD Sportster 48 2012
Tjenare!
sittar på spanar lite på stålomspunna bromsslangar på s-racing.se Är det någon som vet vilket fäste det är på Er-6? Banjo A/B/C/D/E ?

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Tjenare!
sittar på spanar lite på stålomspunna bromsslangar på s-racing.se Är det någon som vet vilket fäste det är på Er-6? Banjo A/B/C/D/E ?

Kan inte i huvudet vad det är så tyvärr kan jag inte svara på din fråga.
Kan dock komplettera med en annan. Är inte anslutningarna i deras slangar gjorda av aluminium? Är ju tüv märkta så det ska ju hålla men är ändå lite skeptisk... Nån som har koll på hur högt tryck det blir i ett bromssytem?
Var på väg att beställa därifrån tills jag fick tipset om http://www.helperformance.com/ finns färdiga satser till er6. Men om de sen är bättre eller sämre än s-racing vet jag inte.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Nu har jag fått mitt paket...
Jaha då saknades delen där lamban sitter fast...
Kontaktade tyska butiken som ja köpt de från och de påstår att jag ljuger och säger att den delen visst fanns i paketet.
Dock så tabbade butiken sig eftersom de råkade lägga ner en Katalysator del som är värd 85 euro (detta är extra tillbehör som jag inte beställt).
De vill att jag ska skcika tillbaka katten men kan ju säga att ja tänker inte skicka tillbaka ett skit förrens jag fått min saknade del.
Blir så arg på sånt här skit!

Beställde från Zimo-motorrad.de så undvik dom..

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Kontaktade tyska butiken som ja köpt de från och de påstår att jag ljuger och säger att den delen visst fanns i paketet.
Dock så tabbade butiken sig eftersom de råkade lägga ner en Katalysator del som är värd 85 euro (detta är extra tillbehör som jag inte beställt).
De vill att jag ska skcika tillbaka katten men kan ju säga att ja tänker inte skicka tillbaka ett skit förrens jag fått min saknade del.

Fy fan va trist. Sånt kan ju hända i Sverige med men det är ju så jobbigt när man ska skicka utomlands då det kostar mer och är svårare att föra en diskussion med dem då det är dyrt/svårt att ringa.

Nån som kan säga ungefär vad skillnaden skulle vara i pris om jag skulle sälja min er-6n 2009 som gått 0 mil närmaste veckorna kontra att sälja den i slutet av säsongen när den kanske gått 700-800 mil? :rolleyes:

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Första turen för i år avklarad:tummenupp Fan va gött det låter med leo vince GP utan db-killer :p Någon som vet om det kan skada motorn att köra utan db-killer? Tyckte det kändes lite ojämt på lägre varv.

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt

Fy fan vad tråkigt..
Hoppas det löser sig till slut..
Lite fördel att du har en del de vill åt också ju..
Kan inte få tag i sista delen här hemma för pengarna du får in för katalysatorn? :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln