ER6-tråden

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
När jag var på bike igår så skrev han ut en graf åt mig där dom hade slängt på K&N Luftfilter, Slipon och pc3. cirka 8 häst fick dom ut mer på toppen men kurvan blev mycket bättre och jämnare. Men som sagt 10-13 tusen har jag inte tänkt slänga ut på min hoj... Jag kör omapat (jag är trots allt bara ute efter ljudet så :p )

Ja dom pengarna lägger man inte för det... Hon e nöjd med dom hästarna som e där o mest ute efter ljudet...
Vill hon ha mer sen bytar vi ju hellre hoj...
Tackar för svaren!
 

j0nkan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ER6n -09

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tänkte se om någon här monterat ett larm på sin ER6, isf är det bökigt eller klarar man det själv som glad amatör?

Främst är det till för att skrämma bort folk som inte kan hålla fingrarna i styr, försäkringen täcker stöld men ej skadegörelse, så jag funderade på något i den här stilen(2-vägslarm): http://www.vikinglarm.se/mc--och-mo...m-med-motorfjarrstart-5000m-rackvidd/c8/p180/

På mina motorcyklar har jag sattit en larmatrapp.
Finns att köpa på bla biltema för 19kr.
Kollade den till batteriet och satte även en strömbrytare.
Så när jag parkerade hojen så slog jag till strömbrytaren så blinkade en röd lampa som jag sattit vid hastighetsmätaren.

Har dock ej skaffat nån på er6an .
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Ja dom pengarna lägger man inte för det... Hon e nöjd med dom hästarna som e där o mest ute efter ljudet...
Vill hon ha mer sen bytar vi ju hellre hoj...
Tackar för svaren!

Nu har det blitt 109 sidor i forumet, å jag har uttryckt min synpunkt ang hk/ER6 flera gånger...... Vill man ha mer ork, varför köper inte folk en annan hoj? Kosta på upp till 15tusen på div "trim"....! Lägg till denna summa pengar så har ni en potentare hoj.
Tycker att er6an är en supertrevlig hoj, lätt o smidig, skitrolig efter krokiga vägar. Vart behövs dessa 8-10hk extra? Tell me! Vill gärna veta!
 

High Tower

<- Nybörjare
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 950SM
Körde första ordentliga repan igår. Kommer någon mil och ska svänga i en korsning och höll på att bli påkörd! Ta det försiktigt grabbar och tjejer. Ska fan sätta strobelampor och saftblandare på hojjen.

I övrigt verkar er6an lika go att köra som ni alla säger :)
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Tur första lite längre turen idag.. Även första iklädd skinnställ..
Fy fan vad allt var ovant säger jag bara..
Känns som att det kommer ta lite tid att vänja sig vid det nya styret.
Och den nya sittställningen man får ha på hojen nu..

Men ett par kurser så kommer man väl vara tillbaka i form lagom till det börjar bli riktigt varmt ute.. :D
 

MoonShine

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ER-6 N -07
Fick sadeln idag från en 06:à som jag beställde till min 07:a (hade ringt Kawasaki åf:are å hört att det skulle vara samma!) men självklart passar den inte!
Så nu vet ni det :)
Nån som behöver en sadel i mycket bra skick till en 06:a eller äldre till bra pris?? ;)
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Fick sadeln idag från en 06:à som jag beställde till min 07:a (hade ringt Kawasaki åf:are å hört att det skulle vara samma!) men självklart passar den inte!
Så nu vet ni det :)
Nån som behöver en sadel i mycket bra skick till en 06:a eller äldre till bra pris?? ;)

Det verkar inte stämma. ER6 kom 2006, såg i stort sätt identisk ut till och MED 2008. Alltså: 2006-2007-2008 är väldigt lika. 2009-2010-2011 är också väldigt lika, mest färgerna som skiljer.

Du är säker på att det inte var en sadel från en ER5 (OBS 5!) från 2005/2006 du skaffade? Kolla själv på kawasaki.se, gå in under ER6 och välj "Tidigare årsmodeller". Titta sedan på hur sadlarna är utformade.

Vad var det som gjorde att den inte passade, sadeln från 2006?
 

MoonShine

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ER-6 N -07
Det verkar inte stämma. ER6 kom 2006, såg i stort sätt identisk ut till och MED 2008. Alltså: 2006-2007-2008 är väldigt lika. 2009-2010-2011 är också väldigt lika, mest färgerna som skiljer.

Du är säker på att det inte var en sadel från en ER5 (OBS 5!) från 2005/2006 du skaffade? Kolla själv på kawasaki.se, gå in under ER6 och välj "Tidigare årsmodeller". Titta sedan på hur sadlarna är utformade.

Vad var det som gjorde att den inte passade, sadeln från 2006?


Är ju iof inte helt säker på att sadeln är från er6-n kan vara f eller 5, men den såldes som en er6-n sadel med bild på hojen från ett racing team som skulle skrota en. Men det är olika oljefilter mellan 06 och 07... Så mer är färgen är det.
Det är som att sadeln från 06 har en lite brantarare lutning mot tanken. Väldigt lik, men 06 sadeln ligger lite högt när man försöker lägga dit den...
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Är ju iof inte helt säker på att sadeln är från er6-n kan vara f eller 5, men den såldes som en er6-n sadel med bild på hojen från ett racing team som skulle skrota en. Men det är olika oljefilter mellan 06 och 07... Så mer är färgen är det.
Det är som att sadeln från 06 har en lite brantarare lutning mot tanken. Väldigt lik, men 06 sadeln ligger lite högt när man försöker lägga dit den...

Ok, riktigt synd att sadeln inte passade när det tom fanns bild osv.
Precis, kollade nyss upp oljefiltret, o som du säger så är det olika mellan 06 och 07-08.

Hoppas du hittar en sadel som passar!
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nu är er6:an tyvärr såld. :( Hade sett fram emot en hoj man skulle kunna lära sig utnyttja fullt ut, eller åtminstone nästan.
Ha en trevlig vår!
 

theWalle

Livet leker på 2 hjul
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Kungsbacka
Hoj
2007 MV Agusta Brutale 910S
Bränsleförbrukning

En liten funderare kring förbrukning.

Jag har än så länge kört en vecka på min nya ER6N 2010:a. Det jag tycker är lite konstigt är att när jag tankar fullt och sen kört 16-17mil så är tankmätarn på sista hacket. Då tankar jag upp den igen får jag i 12 liter, är inte det ganska hög förbrukning? Jag kör just nu in hojjen och därmed hyfsat lugn körning. Vad jag har läst så ska förbrukning blandad körning ligga runt 0,45.

Någon som vet kanske? :va
 

Lauritzen

Gråben
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Ålstorp
Hoj
ER6-F 2010
En liten funderare kring förbrukning.

Jag har än så länge kört en vecka på min nya ER6N 2010:a. Det jag tycker är lite konstigt är att när jag tankar fullt och sen kört 16-17mil så är tankmätarn på sista hacket. Då tankar jag upp den igen får jag i 12 liter, är inte det ganska hög förbrukning? Jag kör just nu in hojjen och därmed hyfsat lugn körning. Vad jag har läst så ska förbrukning blandad körning ligga runt 0,45.

Någon som vet kanske? :va

Låter mycket... Du är ju uppe i 0,7. Kolla på http://www.motostat.se/vehicle-stats/7409
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top