Hej! ska till helgen åka iväg o köpa en ER6 -06 till sambon.
Läste i denna tråden att där kunde va problem med dåliga svetsar, stämmer det? I så fall vart ska jag kolla? finns det någon garanti på det eller måste det ha varit gjort inom en viss tid?
Den har även ett leo vince slipon, vart mappar ma o vad kostar det o vad gör det på effekten?
//Daniel
Nja, dåliga svetsar är lite väl att ta i. Det som var "problem" var att Kawasakis egna krashpuckar kunde orsaka sprickor i ramen där de var fästa. Detta åtgärdades av Kawasaki, alla som var berörda (= alla med en ER6:a, även om man inte monterat sådana) fick ett brev hem där de stod att de kostnadsfritt bytte ut krashpuckarna mot nya "ordentliga". Jag har aldrig hört att någon i Sverige fick problem med ramen pga kraschpuckarna, men som sagt har Kawa redan fixat detta.
Gällande slipon:et så tror jag inte det är lönt att mappa om hojen. Njut av det "fina" ljudet istället. Det är nog smartare att lägga pengar på en större hoj direkt om man vill ha mer effekt.
Jag tycker att min går lite ryckigt på låga varv med Arrow, men monterade å andra sidan på det när hojen var helt ny, så har aldrig kört med original och vet därför inte skillnaden.
I Skåne-trakten där jag bor vet jag att Br Hörberg fixar mappning, även om jag själv har dålig erfarenhet av deras verkstad.
Lycka till med köpet av hojen till sambon!