Som sagt, någon som kan ge råd om själva kabeldragning/skarvning eller whatever som behöver göras?
Själv så bara skarvade jag. Klämde på ett par kontakter så att jag i framtiden bara kan koppla ifrån och slipper kapa mer på kabeln som är på hojen.
Var tur det för har redan bytt blinkers en gång till på ett år.
Skarva sladdar är inte spec svårt. I värsta fall kan du ju sätta ihop allt med sockerbit. Dock inte den smidigaste lösningen eftersom det gärna ska ta så lite plats som möjligt.
Sen rekommenderar jag att maskera kablage och kopplingar med eltejp eller krympslang för att vara riktigt seriös för att täcka mot ev fukt.
Visst kan man löda ihop kablaget igen, men skulle du då vilja byta i framtiden blir det jobbigare än att bara dela på kontakterna och koppla på de nya blinkersen.
Samma gäller kablaget till lampa över skylten. Bara att kapa, på med kontakter, koppla samman och skydda..
Inget svårt ingrepp att byta skylthållare och belysning/blinkers.
Bara att koppla ur den lilla boxen som finns under sadeln där alla kablar gå, kolla vilka kablar som går vart och koppla det rätt.
Tips är att kolla så att allt funkar innan du skyddar med antingen krymp eller tejp..
Är lite småpilligt jobb om man har lite grövre tassar, men tar man det bara lugnt så går det bra..
Lycka till med det hela och upp med bilder när det är klart!
*edit:
Här är inlägget med min första mod. Har dock bytt blinkers sedan dess.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4714187&postcount=7348