ER6-tråden

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
vx skrev:
2630358 Köpte min på Blke, fick till svar om inkörning att ej sega eller tokvarva. Så körde jag in min utan problem.

Ja, det stämmer ju ganska bra med det min handlare sa. Jag tror ju inte att det är så noga med inkörning nu för tiden som det var förut när oljor och så var lite känsligare.
Det är ju nästan omöjligt att ta det lugnt med hojen, den låter ju för härligt med lite varv...

Hittade förresten den här sidan om hur man läser felkoder om nån är intresserad:
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index_files/How to Read Your FI Light.pdf

Last edited:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Hittade en bild med "risers" o "fatbar"
26_2.jpg

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Böjjarn skrev:
2631972 Det såg ju helt ok ut! Blir nog sådana + ett fatbarstyre i hjulklapp till min kompis i garaget!
På cross gillar jag faktiskt inte fatbar, jag vill ha fågelpinne men på ER6:an är det nog snyggare utan.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Böjjarn skrev:
2632006 Tycker oxå det är snyggare utan pinne på landsvägshojjar. Borde man inte komma i närheten av orginalstyrets höjd med denna "kittning"?
Jo, ett normalt cross-styre (oavsett fatbar eller inte) blir nog flera centimeter lägre än original men de går å andra sidan att köpa i alla möjliga varianter.

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Ber om ursäkt i förväg för min okunskap men hur monterar man på dessa? Direkt över de gamla fästena? Förhoppningsvis så räcker vajrarna även om man höjer lite..

Tack!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Syns rätt bra på bilden, kolla Böjjarns bild på hur det ser ut monterat och klart. Du tar bort överfallen du har i dag och monterar dit nedre delen av de nya, du ser en halvcirkelformat del som passar i undre delen av originalfästet i stället för originalstyret. Sedan smackar du dit nya styret och drar dit det med övre delen av nya överfallet.

styrf%E4ste%20il%E4gg.jpg

Höjden blir nog inte högre än original så det är nog mer bredden som är kritisk för vajerlängden.

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Någon som funderar på att sälja?

Helst i närheten av Stockholm.

Se min signatur.

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Fick hem mina risers idag så nu ska det ut o kikas efter fet-styre.. Har sökt mig trött efter sidor som säljer slip-on till ER-6an också men inte hittat så mycket, vart jävligt sugen på ett G&G men det verkar ju bara säljas i västerås och de har ingen webshop. Nån som vet vilka som har lite goa slip-on's till hojen?? Med tanke på hur populär hojen är borde det väl finnas tonvis av extra lull-lull eller?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag köpte ett LeoVince i aluminium och är jättenöjd med både ljud och passform. Tror i stort sett alla handlare kan ta hem LeoVince då de tas in i Sverige av Allright tror jag det är.

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Såg nu att Funbike har Scorpion slip-on i Titan som såg rätt schyssta ut och gick för ca. 3800.. kanske blir ett sånt.. Gillar inte riktigt pipen på LeoVince systemet men det låter rätt gott iofs.. :yoparty

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Får jag också vara med i ert gäng?

Köpte den mig veterligen sista nya 06:an silver med ABS i dag från Johans MC i Gbg. Leverans i slutet av dec eller början av februari

:tomten kom tidigt i år :yoparty

Beställde med kraschpuckar och miniblinkerskit men väntar med slip-on ett tag tills jag kollat av marknaden lite mer.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...