ER6-tråden

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Jaha, då har man vart hos den lokala mc-handlarn o beställt hjulklapp! Det blev ett fatbarstyre o "risers", så man slipper org styret som jag irriterat mig på under sommaren. god hjul på mig:)

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Böjjarn skrev:
2662169 Jaha, då har man vart hos den lokala mc-handlarn o beställt hjulklapp! Det blev ett fatbarstyre o "risers", så man slipper org styret som jag irriterat mig på under sommaren. god hjul på mig:)

ni som slänger på fatbarstyren..

tycker inte ni att hojen blir svårare att lägga ner, mindre kvick i rörelserna när man slänger på ett bredare styre som man i gengeld få mindre tryck på eftersom man sitter mer upprätt, alltså mer som en motard, vilka jag iaf upplevt på det viset. visst får man kanske bättre vy bakåt, men den ser jag inte som något problem, och jag är både lång och ganska bredaxlad. haf iof lagt på Sports speglarna som ger lite bättre sikt enligt mig.

sen är det någon som har en bra ljudinspelning på G&G slipon?

hoppas våren kommer snart...

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
SGR skrev:
2664367 visst får man kanske bättre vy bakåt, men den ser jag inte som något problem, och jag är både lång och ganska bredaxlad. haf iof lagt på Sports speglarna som ger lite bättre sikt enligt mig.
QUOTE]

Jag har beställt såna här mirror wideners:

Bifogat

• svl[1].00.505.101_svl.00.504.101_svl.00.505.102_svl.00.504.102_additionalphoto.jpg
    svl[1].00.505.101_svl.00.504.101_svl.00.505.102_svl.00.504.102_additionalphoto.jpg
    75.5 KB · Visningar: 112

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Böjjarn skrev:
2662169 Jaha, då har man vart hos den lokala mc-handlarn o beställt hjulklapp! Det blev ett fatbarstyre o "risers", så man slipper org styret som jag irriterat mig på under sommaren. god hjul på mig:)

Får man fråga vad du inhandlade för nåt?? Vad, vart och hur mycket fick du slanta upp?? Kollade du upp vilken bredd på styret som går att ha, map på vire och kablar....

Är precis som du, en tvåbarnsfar, på jakt efter ett slipon som inte kostar för mkt... Blev klart intresserad av Shark för 2550:-.. Skall även kolla upp Remus som jag gillar ljudet av..

Var idag och hällde i "bensinkonservering" i tanken, jo jag vet att säljaren sa att det är JÄTTEBRA........:va Startade upp hojen efter en 2 månaders vila. Inga problem alls, hoppade igång direkt. Hängde sen upp den på det nyköpta depåstödet. Smörja kedjan blir en baggis nu.. Plockade sen ur batteriet och packade ihop den som en stor juklapp:) :) :)

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
@cage:

Ska skaffa en ER6:a till våren, och tänkte höra var du skaffade depåstödet? Kawa original? Eftermarknad? Kostnad?

Som du säger, måste underlätta vid vård/tvätt!

Ha det!
/SE

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
SE skrev:
2664907 @cage:

Ska skaffa en ER6:a till våren, och tänkte höra var du skaffade depåstödet? Kawa original? Eftermarknad? Kostnad?

Som du säger, måste underlätta vid vård/tvätt!

Ha det!
/SE

Bra val......

Jag köpte ett eftermarknadstöd och tillika bobbinerna, Pris för allt 750:-, dock blev det en felräkning till min fördel.....:tummenupp

//cage

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
cage skrev:
2664698 Får man fråga vad du inhandlade för nåt?? Vad, vart och hur mycket fick du slanta upp?? Kollade du upp vilken bredd på styret som går att ha, map på vire och kablar....

Är precis som du, en tvåbarnsfar, på jakt efter ett slipon som inte kostar för mkt... Blev klart intresserad av Shark för 2550:-..

Har gjort en beställning då de inte hadde grejjerna på hyllan, kommer nog i dag eller i morgon, tror de beställde från jofrab o att märket är AIR! Riser, o fatbar tapper högt styre! vet ej vart man landar riktigt, men ca 1200:-
Tror budget slipon får vänta tills skatteåterbäringen... men det är ju oneklingen ett helt ok pris o vem fan behöver ett kolfiber, när det ändå sitter osynligt under motorn!

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
cage skrev:
2665164 Bra val......

Jag köpte ett eftermarknadstöd och tillika bobbinerna, Pris för allt 750:-, dock blev det en felräkning till min fördel.....:tummenupp

//cage

Oki! Då blir det nog att man skaffar ett depåstöd och ett set bobbiner!
Tackar för infon!

PS. Det med valet av hoj, klart det skall vara ER6! :) Blir min första mc och denna verkar riktigt vettig. (möjlig för en student som mig att skaffa också). När jag dessutom kollade försäkringar på olika hojar blev valet ännu lättare!) :)

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
jesse_j skrev:
2665203
Hur mkt låter en sån där? :va

Vet inte faktiskt! Men man kan kontrollera motståndet (ljudet) med hjälp av att lägga till eller ta bort ljuddämpande plattor som sitter i slutet av dämparen...

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
nope
SGR skrev:
2664367 ni som slänger på fatbarstyren..

tycker inte ni att hojen blir svårare att lägga ner, mindre kvick i rörelserna när man slänger på ett bredare styre som man i gengeld få mindre tryck på eftersom man sitter mer upprätt, alltså mer som en motard, vilka jag iaf upplevt på det viset....

har crosstyre på min utan risers,, körställningen blir ju mer framåtlutad,,hur gött som helst..sitter mycket mer upprätt med "gaystyret" som dem skrev...
:)

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Jag funderar på att köpa någon trimpipa men känner att jag inte har riktigt koll på utbudet. Det jag undrar är om man skulle kunna göra någon form av sammanställning på sorter som finns och var man kan köpa dem.

De jag vet finns är:
G&G, finns att köpa på Funbike i Västerås (kanske något mer ställe) kostar en slant runt 4500 kr har jag för mig, kanske lite mer.
Leo Vince, finns att köpa på lite olika ställen, bla Funkbike Västerås, kostar ca 3500 tror jag.
Shark har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det?
Arrow, finns hos bla Johans Mc, alu för 3900 kr, titan & carbon 5700 kr.
Remus har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det?
Acropovic (eller hur det nu stavas) har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det?

Det kanske finns fler alternativ? Någon som har provat någon av ovanstående (utom Leo som jag läst om tidigare)?

God Jul!

/Jonas

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Mycket bra initativ..... Fyll gärna på med info om ni har, pris och inköpsställe.

De jag vet finns är:
G&G, finns att köpa på Funbike i Västerås (kanske något mer ställe) kostar en slant runt 4500 kr har jag för mig, kanske lite mer. Jag har läst att folk har betalt ca 4000:- monterad och klart....
Leo Vince, finns att köpa på lite olika ställen, bla Funkbike Västerås, kostar ca 3500 tror jag.
Shark har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det? Bikeshop har en Hurric slip-on för 2495:-
Remus har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det? G-Partners i Karlstad, i aluminium kostar det 3525:- inkl moms och i titan 4500:-
Acropovic (eller hur det nu stavas) har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det?

God Jul!

Cage

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
cage skrev:
2670298 Mycket bra initativ..... Fyll gärna på med info om ni har, pris och inköpsställe.

De jag vet finns är:
G&G, finns att köpa på Funbike i Västerås (kanske något mer ställe) kostar en slant runt 4500 kr har jag för mig, kanske lite mer. Jag har läst att folk har betalt ca 4000:- monterad och klart....
Shark har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det? Bikeshop har en Hurric slip-on för 2495:-
Remus har jag hört talas om, var köper man och vad kostar det? G-Partners i Karlstad, i aluminium kostar det 3525:- inkl moms och i titan 4500:-

God Jul!

Cage

scorpion finns på bland annat på ssracing.se ska tydligen komma ett nytt efter nyår som är ett cut-off

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
cage skrev:
2670738 Ursäkta men vad är cut-off ??

om du kikat på det scorpion som finns ute idag så e det inte så himla vackert iom att det är ganska långt och inte passar in under så vad jasg förstått så ska det vara en kortare modell, lite mer som orginal.

Förresten är det någon som vet hur det blir vid besiktning om man har en hoj som vår som är typad med katalysator och euro III??

måste man kränga av det då så det går igenom avgasvärdena?

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Nu har även jag köpt mig en ER-6n. Var och provkörde i måndags (tack o lov för milda vintrar). Det blev en -06´a med LeoVince-pipa på.
Nu är sjukt sugen på att få komma igång och köra igen! :hoppa

Bifogat

• 4 2.jpg
    4 2.jpg
    124.6 KB · Visningar: 220
Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
oOooOo en WCX gubbe med ER-6.. då ser vi fram emot vad man kan åstadkomma med hojen :tummenupp

Edit: Fick en tidig julklapp av tjejen, ett komplett set kåpor till baken.. mina blev sönderrepade när nån ungjävel var på hojen och försökt bända upp sadeln :mad: . Så nu har jag en ny fräsch bak till början av säsongen :tummenupp

God jul på er alla!

Last edited:

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Kan ge er lite info om G&G slipon!

Ser mkt bra ut på hojen, och tar man ur noise killern i uthålet låter den brutalt skönt! Har inte provat med noise killern i med hört att den då blir tystare men med skönt ljud!

G&Gn ser mkt snyggare ut än tex Leo vince!

Finns för 4500 på funbike!

Mvh Henrik

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...