ER6-tråden

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Looped skrev:
2672431 oOooOo en WCX gubbe med ER-6.. då ser vi fram emot vad man kan åstadkomma med hojen :tummenupp

då får han allt låna ut hojen om det ska piskas ordentligt :D :D :pannkyss

DON Q ska också inhandla en så vi får väl döpa om oss till ER extrem lr nått snart :rolleyes:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
@simonpimon: såg onekligen rätt kul ut .. definitivt nåt att kolla upp nu när det skall köpas s/o..

@gottis: nja, det har ju inte riktigt skamma klang men :D kan man på en sur cb 500 så ska det nog gå att skojsa på en ER-6 också

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Simonpimon skrev:
Någon som har gpr-slipon på sin er-6n? Fungerar det bra? Schysst ljud?
finns bilder här : http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=365
Inte på ER6:an men till R1 04-06 är det mycket dålig passform, går åt stoor rörtång och mycket pyssel.

Remus till ER6 var bara smack på, dock väl tyst med originalinsatsen och för högt utan, fick göra en egen.

Något att tänka på är fastsättningen av dämparen, band runt eller ett svetsat fäste på ovansidan. Det senare att föredra, inget problem med uppglappat gummiskydd och lätt att tvätta slät yta

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Gottis skrev:
2696215 då får han allt låna ut hojen om det ska piskas ordentligt :D :D :pannkyss

DON Q ska också inhandla en så vi får väl döpa om oss till ER extrem lr nått snart :rolleyes:

Det är du som kommer få smaka piskan om du inte ser upp, hahaha!
whipit.gif

Tror inte att två ER6´or i klubben räcker för att byta namn riktigt. (Annars hade vi nog hetat R1-Xtremes för nått år sedan...)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jaman, jag ska byta ZX6RR:en mot en ER6... Ett steg i rätt riktning? :va

Ska i alla fall bygga lite så att den ser ut så här. Ball som faen! :)

Bifogat

• er61.jpg
    er61.jpg
    57 KB · Visningar: 178
  • er62.jpg
    er62.jpg
    54 KB · Visningar: 127
  • er64.jpg
    er64.jpg
    139.2 KB · Visningar: 169

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
marst060 skrev:
2693464 Första årets smekmånad vad det gäller försäkringen börjar nu närma sig sitt slut... Någon som vet om försäkringsklassen på er6 kommer att ändras 2007?

Tips på bra försäkringar för hojen, gärna där m,an kan ställa av.

jag har pratat med bilsport och mc och den är även 07 klassad som en 4. Så bra kört alla ni som inte klotade 06:pannkyss

och till något helt annat..

någon som har prövat andra gatdäck än orginal med lyckat resultat? såg test i bike någongång i somras där de testade 221orna som ligger på orginal men kom fram till att de var instabila vid inbromsning? någon som har kvar tidningen och kommer ihåg vilket däck som vann? börjar väl bli dax med nya sulor inför våren.

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Jag vart tvungen att byta bakdäck då jag fick en skruv i det gamla förra året.. har ett Metzeler på nu, kommer dock inte ihåg modell...

@Don Q: Kommer bli fet som.. lär väl inte riktigt gå som en ninja men som många motorjournalister säger så blir man överraskad att den är såpass billig som den är.

MikkE

Guest
Nu har jag mailat Bike Trollhättan för att se om jag kanske kan fixa nån finansiering på en ER-6N. Kan vara lite problem med sånt då jag inte har någon inkomst i Sverige men i Norge.
Blir det ett OK så köper jag kanske en sprojlans i maj/juni
:)

Är ni f.ö. nöjda med era?
Vad tror ni försäkring kan kosta? 22 år (i juni 23), skriven i Vallentuna, Stockholm

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Looped skrev:
2696659 lär väl inte riktigt gå som en ninja
Det är ju en Ninja, heter Ninja 650R i USA. ;)

MikkE skrev:
2696696 Är ni f.ö. nöjda med era?
Vad tror ni försäkring kan kosta? 22 år (i juni 23), skriven i Vallentuna, Stockholm
Jag är helnöjd med min, den är riktig kul att köra och det är hojen alla kollar på när man stannar någonstans. Inte för att jag behöver det men det är lite ironiskt med tanke på priset.

Här kan du själv kolla din premie: www.bilsport-mc.com/priscalc2/default.asp?1=Kawasaki

Last edited:

MikkE

Guest
Neutral skrev:
2696880Jag är helnöjd med min, den är riktig kul att köra och det är hojen alla kollar på när man stannar någonstans. Inte för att jag behöver det men det är lite ironiskt med tanke på priset.

Här kan du själv kolla din premie: www.bilsport-mc.com/priscalc2/default.asp?1=Kawasaki
Kul att höra!
Ja för ca 62.000 kr så är den med all säkerhet värd det. Har ni någongång börjat tröttna på den. Kanske effekten osv?
Jag bryr mig inte speciellt om 150 hästars monster, jag vill börja åka och lära mig till en början, sedan i framtiden kanske jag köper min 916 :näsblod

Kanon med "bilsportgrejen", dock kan man inte välja för en 22(23)-åring. Men jag kan gissa att 10.000 halvförsäkring/helår blir någonting för mig? Eller är jag helt ute och cyklar?

Fick fram 8017;-/år med halvförsäkring på:
Boendes i Vallentuna
Basförsäkring
Enkelt tillägg (olyksfall)
Körkort sedan -07
Årsmodell på hoj -06

Last edited:

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
MikkE skrev:
2696917 Kul att höra!
Ja för ca 62.000 kr så är den med all säkerhet värd det. Har ni någongång börjat tröttna på den. Kanske effekten osv?
Jag bryr mig inte speciellt om 150 hästars monster, jag vill börja åka och lära mig till en början, sedan i framtiden kanske jag köper min 916 :näsblod

Kanon med "bilsportgrejen", dock kan man inte välja för en 22(23)-åring. Men jag kan gissa att 10.000 halvförsäkring/helår blir någonting för mig? Eller är jag helt ute och cyklar?

Fick fram 8017;-/år med halvförsäkring på:
Boendes i Vallentuna
Basförsäkring
Enkelt tillägg (olyksfall)
Körkort sedan -07
Årsmodell på hoj -06
Du kan ju glädja dig åt att när du passerat 24 så är (logiskt nog) en 24+försäkring hos bilsport-mc ganska hygglig faktiskt.
Kika på dessa siffrorna:
http://johansmc.se/Forsakringkaw.htm

MikkE

Guest
Petrus skrev:
2696935 Du kan ju glädja dig åt att när du passerat 24 så är (logiskt nog) en 24+försäkring hos bilsport-mc ganska hygglig faktiskt.
Kika på dessa siffrorna:
http://johansmc.se/Forsakringkaw.htm
Jo, men jag vill fan inte vänta ett år till, jag har redan skjutit upp hojköp i 4 år nu... :D

Försäkringarna var fasiken inte höga där heller! Om man har hojen reggad som 25kW så lär det inte bli sämre?

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Första året så bjuder ju Kawasaki på vagnskadan så du behöver ju bara pynta halv-försäkring iaf.. Är själv skitnöjd med min! :yoparty

Längtar inte lite till april så man kan börja klämma dit allt pynt jag samlat på mig under vintern..

MikkE

Guest
dannew skrev:
2697005 Observera att 24-årsförsäkringen kräver att man har haft MC-kort i 5 år, dock inte 30-årsförsäkringen vilket gläder mig.
Ok, hehe. Bra att man vet det nu iaf. Får som sagt hur det blir. Är i detta läge jävligt taggad på att skaffa en redan nu. Får se vad jag sår för svar av Bike Trollhättan.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
är det någon som har Folksams smc sporthojsförsäkring :va skulle va intressant att se vad den kostar med den

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...