ER6-tråden

MikkE

Guest
Fick en bild av polaren

2006%5C11%5C10%5Cbikepics-719603-full.jpg

(vet inte om bilden finns här, håller fortfarande på att läsa igenom hela tråden...)

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Gottis skrev:
2698748 är det någon som har Folksams smc sporthojsförsäkring :va skulle va intressant att se vad den kostar med den

kollade förra året. då var den betydligt dyrare än bilsport iom att de inte klassade den som en 4:a utan som en 5:a som den egentligen är i vikt effekt förhållande. även med broms och kurvtagningskusen blev den betydligt dyrare. så det var iaf då inget att ens tänka på.

/anton

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
SGR skrev:
2700187 kollade förra året. då var den betydligt dyrare än bilsport iom att de inte klassade den som en 4:a utan som en 5:a som den egentligen är i vikt effekt förhållande. även med broms och kurvtagningskusen blev den betydligt dyrare. så det var iaf då inget att ens tänka på.

/anton

hmm okej ska låna petrus reg nr och kolla själv min klass 7 cykel blev över 60 % billigare på en helförsäkring

mikke den hojen va ju grym snyggt med dubbla slipon med :yoparty

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Looped skrev:
2700379 @Gottis: Låter som det kan bli en tredje WCX-medlem med ER-6 snart :nicka

haha nej än så länge är jag trogen honda :D:D men hoppas dom släpper något liknande snart :) skulle va kul att köra gata igen för en billig peng

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Looped skrev:
2700415 :D

Hornet är väl inte så långt ifrån, iofs dyrare i både köp och försäkring..

ja är ju det och är inte så sugen på motard på gata igen så xr och fmx går bort

men skulle va kul om skramlaha och Honda kunde släppa något liknande gärna paralltwinnar på samma strl skulle va kul i SP sen :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Yes, come to the dark side Gottis. :cdevil
Vill se så många WCX´are som möjligt köra gata iår.

Djävulen rider Honda :cdevil det vet du ju redan

efter som det är du som har gjort dekalerna :fakta :D

Bifogat

• _DSC1974 (Medium).JPG
    _DSC1974 (Medium).JPG
    53.8 KB · Visningar: 87

MikkE

Guest
Fick mail nu från Bike i Trollhættan om att det var ok før mig att finansiera ett hojkøp hos dem.
Så då blir det ett køp tills jag fått in en liten kontantinsats :D:tummenupp

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Oj, hur kom de här bilderna upp:gnissla ...

Bifogat

• DSC00046.JPG
    DSC00046.JPG
    58.4 KB · Visningar: 194
  • DSC00068.JPG
    DSC00068.JPG
    47.5 KB · Visningar: 222
  • DSC00031.JPG
    DSC00031.JPG
    62.5 KB · Visningar: 221
Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Är det någon som har gjort några "häftiga" förändringar på sin ER-6 i vinter, som kanske kan lägga ut några bilder på vad som de har ändrat så man kan få lite insperation?

:tummenupp

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Å Jag har köpt Fatbar, har monterat styret men gav upp när alla wirar blir korta, det kan gå att fixa, men ett STORT problem blir elkablarna på vänster sida, som det INTE verkar finnas nån genväg för!!! fimpa/förlänga är ja inte så sugen på.....Hur har Ni som monterat fatbarstyre gjort?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Å Jag har köpt Fatbar, har monterat styret men gav upp när alla wirar blir korta, det kan gå att fixa, men ett STORT problem blir elkablarna på vänster sida, som det INTE verkar finnas nån genväg för!!! fimpa/förlänga är ja inte så sugen på.....Hur har Ni som monterat fatbarstyre gjort?

Skulle det inte gå att kapa det nya styret en bit då? Ett cross-styre måste ju vara rejält mycket bredare än original.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Skulle det inte gå att kapa det nya styret en bit då? Ett cross-styre måste ju vara rejält mycket bredare än original.

Det går inte att kapa nått på mitt styre "FLY" tror jag det heter.det går precis på med handtag och de prylar som hör till. så det blir onödigt brett + om man ska ha styrvikter så får man väl problem med wire räckena utefter vägarna. Vete f-n hur detta skall bli......

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Hmm, när jag kollade på Renthal styrena så fanns fatbars till typ 80-kubikare.. antar att dom är lite kortare och lägre.. borde väl kanske vara nåt om de inte är för små?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det går inte att kapa nått på mitt styre "FLY" tror jag det heter.det går precis på med handtag och de prylar som hör till. så det blir onödigt brett + om man ska ha styrvikter så får man väl problem med wire räckena utefter vägarna. Vete f-n hur detta skall bli......

Ok, mittpartiet är så brett alltså. Kanske man måste kolla på juniorstyren då.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...