ER6-tråden

Mosbricka

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2011
Hoj
2009 Kawa z750
Ska beställa hårdare kopplingsfjäder. Kan nån vänlig själ länka till nån shop där det finns. har hittat från uk för runt 12pund, men osäker på om det verkligen är rätt.

MoonShine

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ER-6 N -07
Tack för svaren allihopa! Jag får köra på lite högre varv då, konstigt att ingen tog upp synkning av insprutet? kan det inte vara det som är fel? Eller är hojen helt enkelt bara såhär?

Det är inte bara på 5an och 6an det var bara 2 exempel :)

Ni vet jag är tjej och kör lite fisigt också! :tungan

är det orginal avgassystem eller slipon?
känns som att det har med mappningen att göra!? jag har förutsatt att det är det som är "felet" på min iaf :tummenupp så det kunde vara lite spännande å veta om du kör på orginal å den gör samma för dig =)

sen kan det självklart bero på allt möjligt, men i min värld låter det som att det är för mycket luft å för lite bensin i förbränningen

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
när den vandrar mellan dom varvtalen menar ni att den går lite ryckigt?

Slit ut subthrottlespjällen och i med en annan mapp i en pc3 så är den som en helt annan hoj.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Hej du ska beställa från www.blueridgeperformance.net både jag och björk har köpt därifrån. Mycket bra fjädrar som är hårdare än vanliga barnett. Ska du byta lameller och stålskivor så köp endast original. Lycka till / jon

QUOTE=Mosbricka;5175278]Ska beställa hårdare kopplingsfjäder. Kan nån vänlig själ länka till nån shop där det finns. har hittat från uk för runt 12pund, men osäker på om det verkligen är rätt.[/QUOTE]

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Hej du ska beställa från www.blueridgeperformance.net både jag och björk har köpt därifrån. Mycket bra fjädrar som är hårdare än vanliga barnett. Ska du byta lameller och stålskivor så köp endast original. Lycka till / jon

QUOTE=Mosbricka;5175278]Ska beställa hårdare kopplingsfjäder. Kan nån vänlig själ länka till nån shop där det finns. har hittat från uk för runt 12pund, men osäker på om det verkligen är rätt.
[/QUOTE]

Jag har beställt därifrån fjädrar och packning men inte fått det än. Det var lite strul med att betala med visakortet så fick använda mig av paypal.

Men en fråga till dig som bytt, använde ni momentnyckel när ni drog fast fjädrarna och kåpan?

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Tjena !
Köpte en triumph street triple R idag.

Wtf, detta trodde man ju inte med tanke på ditt inlägg om hojen någon sida bak!

Men de är sjukt feta Str, tror du kommer bli jävligt nöjd med hojen.
Vore kul om du kunde skriva lite om nya hojen och jämföra, nu blir nog svårt men efter några mil kanske.
Vilken färg blev det och utrustning? :)

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
:(
Jag har försökt söka fram detta, men hittar inget på forumet eller google, så ställer frågan här :)

Jag vill gärna ha en er6f, men begagnade sådana ligger lite över min prisklass. Men då er6n finns billigare undrar jag om man kan köpa helkåpor till en er6n så det blir en f modell?

Sorry om det är diskuterat tidigare i tråden :)

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag har försökt söka fram detta, men hittar inget på forumet eller google, så ställer frågan här :)

Jag vill gärna ha en er6f, men begagnade sådana ligger lite över min prisklass. Men då er6n finns billigare undrar jag om man kan köpa helkåpor till en er6n så det blir en f modell?

Det kommer garanterat bli dyrare för dig om du ska köpa kåpor och instrument för att göra om en n till en f. Har du varit och provkört båda modellerna?

gurkanG

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
:(
Det kommer garanterat bli dyrare för dig om du ska köpa kåpor och instrument för att göra om en n till en f. Har du varit och provkört båda modellerna?

Okej, tack för hjälpen.

Jag har bara provkört en er6f, inte er6n. Men jag tycker n modell är ful (jag vet jag vet, jag är lite konstig , haha). :D

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tog foto på mitt slip on som är till salu nu.
Vill ha 2000kr , kan sälja de billigare vid snabb affär!
Det är i nyskick!

Bifogat

• IMG_0462[1].jpg
    IMG_0462[1].jpg
    237.9 KB · Visningar: 105

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!

Har aldrig hört om någon som ens försökt sig på det och det kommer garanterat att bli dyrare än att köpa en -f direkt. Allt måste bytas ut i fronten, inte bara kåpor utan belysning, instrument osv...
Provkör och titta mycket på -n, den växer faktiskt för en, jag tyckte inte heller att de var så himla snygga innan men de "blir" snyggare :tungan.

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Svedea vs Bilsport? har dom samma självrisker och allt? Hur kan svedea vara 2 000 kr billigare än bilsport?

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Svedea vs Bilsport? har dom samma självrisker och allt? Hur kan svedea vara 2 000 kr billigare än bilsport?

För mig var de inte billigare så det är ju många faktorer som spelar in i hur bolagen prissätter. (För min del säkerligen tjejförsäkring, kom jag på :tuttar )

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
För mig var de inte billigare så det är ju många faktorer som spelar in i hur bolagen prissätter. (För min del säkerligen tjejförsäkring, kom jag på :tuttar )

verkar som även dom som Bilsport inte vill ha "riktiga" sporthojjar....
Kollade på min zx7r om man nu kan kalla den "riktigt" men det blev hutlös försäkring....

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia

Om du vill ha en race-replica så kan du nog hitta några snygga kraschkåpor och clip-onstyre å sätta på n-modellen. Borde finnas sidor med tips från raceklasserna ute i europa. Att köpa original f-kåpor blir nog bara dyrare.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...