ER6-tråden

Ska beställa hårdare kopplingsfjäder. Kan nån vänlig själ länka till nån shop där det finns. har hittat från uk för runt 12pund, men osäker på om det verkligen är rätt.

Tack för svaren allihopa! Jag får köra på lite högre varv då, konstigt att ingen tog upp synkning av insprutet? kan det inte vara det som är fel? Eller är hojen helt enkelt bara såhär?

Det är inte bara på 5an och 6an det var bara 2 exempel :)

Ni vet jag är tjej och kör lite fisigt också! :tungan

är det orginal avgassystem eller slipon?
känns som att det har med mappningen att göra!? jag har förutsatt att det är det som är "felet" på min iaf :tummenupp så det kunde vara lite spännande å veta om du kör på orginal å den gör samma för dig =)

sen kan det självklart bero på allt möjligt, men i min värld låter det som att det är för mycket luft å för lite bensin i förbränningen

Hej du ska beställa från www.blueridgeperformance.net både jag och björk har köpt därifrån. Mycket bra fjädrar som är hårdare än vanliga barnett. Ska du byta lameller och stålskivor så köp endast original. Lycka till / jon

QUOTE=Mosbricka;5175278]Ska beställa hårdare kopplingsfjäder. Kan nån vänlig själ länka till nån shop där det finns. har hittat från uk för runt 12pund, men osäker på om det verkligen är rätt.[/QUOTE]

Hej du ska beställa från www.blueridgeperformance.net både jag och björk har köpt därifrån. Mycket bra fjädrar som är hårdare än vanliga barnett. Ska du byta lameller och stålskivor så köp endast original. Lycka till / jon

QUOTE=Mosbricka;5175278]Ska beställa hårdare kopplingsfjäder. Kan nån vänlig själ länka till nån shop där det finns. har hittat från uk för runt 12pund, men osäker på om det verkligen är rätt.
[/QUOTE]

Jag har beställt därifrån fjädrar och packning men inte fått det än. Det var lite strul med att betala med visakortet så fick använda mig av paypal.

Men en fråga till dig som bytt, använde ni momentnyckel när ni drog fast fjädrarna och kåpan?

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Tjena !
Köpte en triumph street triple R idag.

Wtf, detta trodde man ju inte med tanke på ditt inlägg om hojen någon sida bak!

Men de är sjukt feta Str, tror du kommer bli jävligt nöjd med hojen.
Vore kul om du kunde skriva lite om nya hojen och jämföra, nu blir nog svårt men efter några mil kanske.
Vilken färg blev det och utrustning? :)

Jag har försökt söka fram detta, men hittar inget på forumet eller google, så ställer frågan här :)

Jag vill gärna ha en er6f, men begagnade sådana ligger lite över min prisklass. Men då er6n finns billigare undrar jag om man kan köpa helkåpor till en er6n så det blir en f modell?

Sorry om det är diskuterat tidigare i tråden :)

Jag har försökt söka fram detta, men hittar inget på forumet eller google, så ställer frågan här :)

Jag vill gärna ha en er6f, men begagnade sådana ligger lite över min prisklass. Men då er6n finns billigare undrar jag om man kan köpa helkåpor till en er6n så det blir en f modell?

Det kommer garanterat bli dyrare för dig om du ska köpa kåpor och instrument för att göra om en n till en f. Har du varit och provkört båda modellerna?

Det kommer garanterat bli dyrare för dig om du ska köpa kåpor och instrument för att göra om en n till en f. Har du varit och provkört båda modellerna?

Okej, tack för hjälpen.

Jag har bara provkört en er6f, inte er6n. Men jag tycker n modell är ful (jag vet jag vet, jag är lite konstig , haha). :D

Tog foto på mitt slip on som är till salu nu.
Vill ha 2000kr , kan sälja de billigare vid snabb affär!
Det är i nyskick!

Bifogat

• IMG_0462[1].jpg
    IMG_0462[1].jpg
    237.9 KB · Visningar: 105

Har aldrig hört om någon som ens försökt sig på det och det kommer garanterat att bli dyrare än att köpa en -f direkt. Allt måste bytas ut i fronten, inte bara kåpor utan belysning, instrument osv...
Provkör och titta mycket på -n, den växer faktiskt för en, jag tyckte inte heller att de var så himla snygga innan men de "blir" snyggare :tungan.

För mig var de inte billigare så det är ju många faktorer som spelar in i hur bolagen prissätter. (För min del säkerligen tjejförsäkring, kom jag på :tuttar )

verkar som även dom som Bilsport inte vill ha "riktiga" sporthojjar....
Kollade på min zx7r om man nu kan kalla den "riktigt" men det blev hutlös försäkring....

Om du vill ha en race-replica så kan du nog hitta några snygga kraschkåpor och clip-onstyre å sätta på n-modellen. Borde finnas sidor med tips från raceklasserna ute i europa. Att köpa original f-kåpor blir nog bara dyrare.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick