Jag har en er6n 08a som vid ex 3000-3500 varv på 6ans växel, då med jämn gas går ojämt/vandrar i varvtalet, nån som har liknande bekymmer? ska göra en 1200 mils service strax. samma sak händer på 5ans växel vid ungefär 3000 varv.. nån som vet va 17singen de kan va?
Har du en db-killer som ser ut så här så måste du plocka av GPR slipon:et och sätta i det med pipen in i dämpen och montera tillbaka alltihop.
Jag har en er6n 08a som vid ex 3000-3500 varv på 6ans växel, då med jämn gas går ojämt/vandrar i varvtalet, nån som har liknande bekymmer? ska göra en 1200 mils service strax. samma sak händer på 5ans växel vid ungefär 3000 varv.. nån som vet va 17singen de kan va?
Vaaaa? Jag trodde den bara var luftkyld, hare inte fyllt på kylarvätska på 1000mil Jag ska springa och kolla nu
Edit: Ok, ingen fara på taket, nivån är ovanför F
Tänkte passa på o fråga när jag ända gjort en post. Bytte till nya däck på verkstad i början på månaden, men nu när jag kommer upp i 160 och över börjar hojen vibrera rätt mycket. Har de typ inte balanserat hjulet rätt, eller nåt? Kan man börja wobbla pga av det?
Skönt med vätskan iaf
Bara på 5an å 6an? Min går dåligt på dom varven på alla växlar! Men det beror på slipon systemet som gör att det blir för mycket luft å för lite soppa! Men det är det värt med fläskigt ljud! Som ovan säger... Växla ner å kör på högre varv eller kör fortare
Fick hem min nya ER-6n -10 igår. Är helt _sjukt_ nöjd. Det är nästan så att den puttar ner min sambo från första platsen i mitt hjärta, men de återstår att se vem som vinner kampen.
Hur som helst, har en fråga gällande bromsen. Jag är extrem nybörjare på den teknikska biten av motorcyklar. Men, en kollega frågade precis mig om det fanns bromsfördelare på den. Vilket han förklarade var att "det spelar ingen roll riktigt vilken pedal du bromsar med. Fot eller hand (bak/fram). Motorcykeln fördelar själv bromskraften på bak & framhjulet.
Finns sånt överhuvudtaget? Om ja, finns de på min nya ER-6n -10?
Sökt igenom tråden liten men har inte lyckats hitta något svar på detta.
Vet någon om det skiljer sig något på fästet för slipon på de nyare hojjarna från 2009 och framåt? Har kollat på en ER-6F från 2010 men tänkte se till att beställa hem ett slipon direkt så det ligger hemma och väntar när man fått hojen.
På vissa onlinebutiker står det nämligen ex. "LeoVince ER-6F 06-08", men har inte hittat något system än där det står för 09 och framåt..
Fick hem min nya ER-6n -10 igår. Är helt _sjukt_ nöjd. Det är nästan så att den puttar ner min sambo från första platsen i mitt hjärta, men de återstår att se vem som vinner kampen.
Hur som helst, har en fråga gällande bromsen. Jag är extrem nybörjare på den teknikska biten av motorcyklar. Men, en kollega frågade precis mig om det fanns bromsfördelare på den. Vilket han förklarade var att "det spelar ingen roll riktigt vilken pedal du bromsar med. Fot eller hand (bak/fram). Motorcykeln fördelar själv bromskraften på bak & framhjulet.
Finns sånt överhuvudtaget? Om ja, finns de på min nya ER-6n -10?
Jag vet att det finns någon honda som har det du nämner körde risktvåan med en sån.
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Gå in på Leovince egna hemsida o kolla artikelnummer... mer uppdaterat där..
Ok. Känns nästan lite fusk att ha det. Man blir för lat om de både finns ABS & bromsfördelare.
Tack för svaren, ska ringa Bike thn och dubbelkolla med dom. Bara för skoj skull!
Förstår inte riktigt vitsen med det... när man bromsar hårt lyfts bakhjulet från marken så allt bromsverkan kommer från framhjulet. Tycker bakbromsen är värdelös i 9 fall av 10 om jag ska vara ärlig...
tog två bilder på hojen nu när man har kittat färdigt den.
Tjena !
Köpte en triumph street triple R idag.
Har lite delar från er6an som jag säljer.
- GL pro växelindikator (plug and play) 500kr
- Leovince underbody evo 3 (helt nytt i princip) 2000kr
- Krashpuckar 400kr
Kan skicka sakerna men köparen betalar frakt.
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |