lika bra jag frågar grabbarna å tjejerna som vet...
har som jag har skrivit tidigare köpt mig en 07as er6n å testat några mil, men nu ska jag göra den redo för sommaren på riktigt med en 1200mil service.
för dyrt hos min lokala handlare för det lilla som ska göras, så det bli å fixa själv...
har bytt olja+filter kollat bromsvätskan, fyllt kylarvätska kollat bromsbelägg å så, nu skulle jag skulle vilja kolla tändstiften å då kommer fråga ett: måste tanken av för det? och nr två: vart sitter luftfiltret? (lite trött ikväll, det borde jag kunna hitta =)
nått mer jag bör kolla rent säkerhetsmässigt när den är "ny" för mig? har kollat drev och kedja och såna saker...
har även läst lite om att ställa dämparen (bak) å fattar att det är silverkoppen som ska vridas med original verktyget men vart kan man se vilket nr den står på? å vad är lagom för 90kg man? 6an? och ska den stå på marken när jag vill ändra eller blir det lättare om den "hänger"
ursäkta min slöhet att kasta alla frågor här ist för att leta själv, men man verkar kunna få svar på det mesta av er =)
Har du fått priset från dom i Måttsund? får man fråga hur mkt det skulle gå på isf? kommer åka på 1200mil-servicen denna sommar jag också!