ER6-tråden

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Har blivit med er6n för någon vecka sedan :D men trycker att den låter lite gräsklippare :/
Så jag har kikat på olika slipon, men hittade denna nyligen, aldrig set den förut.

http://cgi.ebay.de/Auspuff-Leo-Vince-Underbody-Kawasaki-ER-6N-/260760837795?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3cb68e9ea3

Kanske någon som vet någon som använder denna och vad tycker de om det?

=)

Tjena,

Jag har Leovince på min hoj, dock inte exakt likadant som det på bilden, men ändock.

Om du vill så kan jag dra ihop en filmsnutt efter jobbet och slänga upp? :) Låter iaf ruskigt gött, särskilt utan dBkiller :tummenupp

gnuttisch

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2011
Hoj
Kawasaki ER-6N -08
Tjena,

Jag har Leovince på min hoj, dock inte exakt likadant som det på bilden, men ändock.

Om du vill så kan jag dra ihop en filmsnutt efter jobbet och slänga upp? :) Låter iaf ruskigt gött, särskilt utan dBkiller :tummenupp

Tror du att de låter ungefär lika? för annars finns det ju en mängd ute på youtube =)

edit..

hittade denna :D

[YOUTUBE-ID]fwkSGRAW81I[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tror du att de låter ungefär lika? för annars finns det ju en mängd ute på youtube =)

edit..

hittade denna :D

[YOUTUBE-ID]fwkSGRAW81I[/YOUTUBE-ID]

Har själv just det där avgassystemet.
Följer med 2 db-killers en som är lätt och plocka ur och en som man får plocka av avgassystemet för att ta ur/sätta i .
Ljudet är underbart!
Jag kör utan db-killer och ljudet är precis lagom högt , alltså inte så högt så man stör alla så fort man kör förbi.

På bana satte jag i båda db-killers och de var inga problem , tror dock endast du behöver ha en i.

Rekomenderas ! Jävligt snyggt och det kändes faktiskt som responsen blev lite bättre.

jonholmb9 : Jag blir somsagt imponerad av er6an hela tiden.
Har också kört bana och den funkar bra för det , dock tycker jag bakdämparen är lite gungig när tempot trissas upp.
Ska själv köra på Sturup nu på söndag och sen blir de lockarp (knix) den 8 maj :)

gnuttisch

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2011
Hoj
Kawasaki ER-6N -08
Har själv just det där avgassystemet.
Följer med 2 db-killers en som är lätt och plocka ur och en som man får plocka av avgassystemet för att ta ur/sätta i .
Ljudet är underbart!
Jag kör utan db-killer och ljudet är precis lagom högt , alltså inte så högt så man stör alla så fort man kör förbi.

På bana satte jag i båda db-killers och de var inga problem , tror dock endast du behöver ha en i.

Rekomenderas ! Jävligt snyggt och det kändes faktiskt som responsen blev lite bättre.

jonholmb9 : Jag blir somsagt imponerad av er6an hela tiden.
Har också kört bana och den funkar bra för det , dock tycker jag bakdämparen är lite gungig när tempot trissas upp.
Ska själv köra på Sturup nu på söndag och sen blir de lockarp (knix) den 8 maj :)

Får jag fråga vart du köpte det och hur mycket du fick betala?

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Tja, frågade för någon vecka sen angående just bakfjädringen. Hur fan ställer man om skiten :p? Är jag helt retarded eller, är opererad i högern för 3 månader sen och jävligt klen. Har man något verktyg eller går det med handkraft? Hittar inte något i manualen heller! BLIR HELT TOKIG PÅ DETTA!

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
någon som har besiktigat er6 med GPR slipon? dB killer sitter i..

Jag har ett GPR slipon på min er6a utan dbkiller men jag har en lös dbkiller men hur fan monterar man den? :confused:

Tja, frågade för någon vecka sen angående just bakfjädringen. Hur fan ställer man om skiten :p? Är jag helt retarded eller, är opererad i högern för 3 månader sen och jävligt klen. Har man något verktyg eller går det med handkraft? Hittar inte något i manualen heller! BLIR HELT TOKIG PÅ DETTA!

Du har ett verktyg som ser ut som en krok typ som du använder för att rotera justeringen. Vertyget följer med hojen :)

Last edited:

MoonShine

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ER-6 N -07

tja

du kan inte göra det med handen... finns ett special verktyg under sadeln =) jävligt tungt att dra med det också men det går =)

en "gaffel" med 2 armar som du hakar fast i silverkoppen uppe på dämparn... sen är det bara vrida!
om du vrider nerifrån och upp mot sadeln blir det hårdare och tvärtom =)

hoppas du försåt min kassa förklaring

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
spanner_wrench.jpg

Så ser verktyget ut som du spänner bakfjädern med.

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Har blivit med er6n för någon vecka sedan :D men trycker att den låter lite gräsklippare :/
Så jag har kikat på olika slipon, men hittade denna nyligen, aldrig set den förut.

http://cgi.ebay.de/Auspuff-Leo-Vince-Underbody-Kawasaki-ER-6N-/260760837795?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3cb68e9ea3

Kanske någon som vet någon som använder denna och vad tycker de om det?

=)

Jag kör med Arrow. Låter rätt schysst också.
Länk till film: http://www.garaget.org/video/23601

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Jag har ett GPR slipon på min er6a utan dbkiller men jag har en lös dbkiller men hur fan monterar man den? :confused:

Du tar bort burken och stoppar in insatsen i mellanröret om jag minns rätt, eller bakvägen in i burken, men ja är 99% på att insatsen ska åt andra hållet, i mellan röret..

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Hej
Nä fick pris av dom på betongvägen (som säljer ktm) ;) å dom ville ha 3200! Köpte olja+filter å bytte själv, fyllde lite kylarvätska kollade bromsolja å lyfta tanken var lite struligt när bränslepumpen sitter fast i den, men det gick på runt 500kr å då har jag olja kvar till nästa vår också :)

Vaaaa? Jag trodde den bara var luftkyld, hare inte fyllt på kylarvätska på 1000mil :näsblod Jag ska springa och kolla nu :brinnerup

Edit: Ok, ingen fara på taket, nivån är ovanför F :D

Tänkte passa på o fråga när jag ända gjort en post. Bytte till nya däck på verkstad i början på månaden, men nu när jag kommer upp i 160 och över börjar hojen vibrera rätt mycket. Har de typ inte balanserat hjulet rätt, eller nåt? Kan man börja wobbla pga av det?

Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag har en er6n 08a som vid ex 3000-3500 varv på 6ans växel, då med jämn gas går ojämt/vandrar i varvtalet, nån som har liknande bekymmer? ska göra en 1200 mils service strax. samma sak händer på 5ans växel vid ungefär 3000 varv.. nån som vet va 17singen de kan va?

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...