nytt lyse, bra eller anus?
Ledsen men måste säga anus. Bättre att köpa en er5 om du vill ha sådant lyse fram.
Testade depåstödet för framgaffalr från iltema o jag vågade inte släppa hojjen en millisekund... verakde riiktigt osäkert.. helt fle vinkle... stod i princip o balanserade på depåstödet. Provade även stödet där man lyfter i gaffelkronan (vilket är mycket bättre då man kan lossa dämparan fram när man servar dom) men NEJ det funkade inte heller för då e framljuset ivägen... försöker man lyfta knäcker man det.. precis likadant på både vår Er6 OCH på Z750... fast det e bara min åsikt =)
När det va så vingligt hade du hojen på depåstödet bak???
Om inte så blir det väldigt vingligt.
Jag har Biltemas främre och bakre depåstöd utan bobbiner eller andra tillbehör. Funkar väl bra för mig. Den enda kruxet är att fästena bak är väldigt lösa och kan snurra så att dom hamnar lixom uppochner
Tjena. Har kollat lite på mini blinkers till min er 6n,och hittat ett bakljus med blinkers i. Nån som har de på sin er 6n?
Funkar de bra/dåligt?
/Kenna
Tjena. Har kollat lite på mini blinkers till min er 6n,och hittat ett bakljus med blinkers i. Nån som har de på sin er 6n?
Funkar de bra/dåligt?
/Kenna
Det fungerar säkert bra men det måste vara ett visst avstånd mellan blinkers typ 14 cm tror jag.
Ok så med andra ord så kan man inte besikta med ett sånt lyse.
Urtaget ur handboken för kontrollbesiktning, gällande blinkers bak:
"Avståndet mellan de lysande ytorna fram är minst 24cm, bak minst 18cm"
När ska -09:an besiktigas första gången? Jag har banne mig ingen aning, rätt vad det är så rullar jag runt olagligt. xD
På min tid fick man minsann en kallelse. Det var bättre förr.. ^_^
Lätta släp, mc och husvagnar besiktas senast 48 månader efter fordonet togs i trafik för första gången, och därefter senast 24 månader efter den senaste godkända kontrollbesiktningen genomfördes. Besiktningsmånaden styrs efter tidpunkten för den senaste utförda kontrollbesiktningen.
En 09a ska som regel besiktas 2013.
Alltså, det är 4 år efter nyförsäljning till första besiktning.
Jag besiktade min 07a första gången i år, 2011.
Bara en fråga till er som kör LED blinkers. (DVS nästan alla)
Vilket relä kör ni och hur är det kopplat? Ni som kör biltema, hur har ni kopplat?
Ni som köpt "bolt on" vart är det köpt? Pris?
Tacksam för svar!
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |