ER6-tråden

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Tjo alla!
Ville bara skriva en rad, farsan provade min er6-n igår, hade nämligen tagit ut db-killern, haha, kul att se hans min. Nu vart han själv sugen på att köpa en säkerligen ;)

Fan man får ju abstinens... kommer till jobbet och längtar redan efter att få köra hem med den. Läste lite dessutom vilka priser dem ligger på. Fan känner mig lite lurad.. men köpte min för 46.000,,2007, 1200 mil. Men skitsamma, det är en bra hoj och jag har aldrig varit mer nöjd :)

När blir det ER6 glid då ?

Det var lite dyrt, var det av handlare?

ER6-glid? det är det ju varje dag :D

tänkte om det fanns någon som lämnat bort sin för renovering och vad som gjordes och vad det gick på.

Vad ska du renovera för något? Det är inget man gör för skojs skull.
 
Last edited:

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Tjo alla!
Ville bara skriva en rad, farsan provade min er6-n igår, hade nämligen tagit ut db-killern, haha, kul att se hans min. Nu vart han själv sugen på att köpa en säkerligen ;)

Fan man får ju abstinens... kommer till jobbet och längtar redan efter att få köra hem med den. Läste lite dessutom vilka priser dem ligger på. Fan känner mig lite lurad.. men köpte min för 46.000,,2007, 1200 mil. Men skitsamma, det är en bra hoj och jag har aldrig varit mer nöjd :)

När blir det ER6 glid då ?

fick du avgas smällar när du tagit ut db killern?? satte på ett leovince sbk på min er6f 09 men satte in db killern igen tyckte det var jobbigt med avgassmällar samt för högt ljud utan
 

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
Honda VFR 800 -08
Åker på MC-semester till bla Lofoten och en bit efter Riksväg 17 nu på Lördag! Någon mer som ska ut och köra någon långkörning med sin ER6:a? :)

Längtar som fasen
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Nu har jag fått min tailtidy fan vad smutt den ska bli efter montering.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
lägger du in bilder efter montering?

Det kan jag göra om någon är intresserad :). Kan även visa min MRA racingruta och hur hojen ser ut utan passagerarhandtag. Men det blir nog tidigast på lördag så det goda folket får vänta lite.
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Tjo alla!
Ville bara skriva en rad, farsan provade min er6-n igår, hade nämligen tagit ut db-killern, haha, kul att se hans min. Nu vart han själv sugen på att köpa en säkerligen ;)

Fan man får ju abstinens... kommer till jobbet och längtar redan efter att få köra hem med den. Läste lite dessutom vilka priser dem ligger på. Fan känner mig lite lurad.. men köpte min för 46.000,,2007, 1200 mil. Men skitsamma, det är en bra hoj och jag har aldrig varit mer nöjd :)

När blir det ER6 glid då ?

Kolla i åka tråden i linköping/norrköping forumet så kan du åka med oss nästa gång. Det är ett bra gäng som kör, olika erfarenhet och alla är sköna snubbar

Någon som har en Passagerarfotpinne HÖGERSIDA till salu? såg att den hade försvunnit under senaste turen av någon konstig anledning. :)

Jag har dock är den lite skrapad, skicka PM om du är intresserad
 
Last edited:

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
tänkte om det fanns någon som lämnat bort sin för renovering och vad som gjordes och vad det gick på.

Ska du lämna bort blir det dyrt.
Vill du räkna lite på det kan du ta reda på vilka komponenter som ska användas och vad vad de kostar.
Sedan ungefärlig tidsåtgång och så räknar du på en timdebitering runt 1000kr (oftast högre dock).
Sedan får du lägga till ca 100kr för förbrukningsmaterial, ännu mera om du behöver speciella tjänster så som planing, honing, balansering, riktning.

Har det hänt något med din?
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Det kan jag göra om någon är intresserad :). Kan även visa min MRA racingruta och hur hojen ser ut utan passagerarhandtag. Men det blir nog tidigast på lördag så det goda folket får vänta lite.

gör det kul at se hur det blir :):)
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Hejsan!

Blev Kawasakiägare i förgår. :) Undrar om man kan byta backspeglarna? känns som att de är svåra att se runt och ser just nu väldigt dåligt i dom.
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Hejsan!

Blev Kawasakiägare i förgår. :) Undrar om man kan byta backspeglarna? känns som att de är svåra att se runt och ser just nu väldigt dåligt i dom.

Kawasaki ska det va!! Till min fanns det spegelförlängare att köpa.
Förlängde 4 cm, blev betydligt bättre.
 

adameriksson

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Ort
Nödinge
Hoj
suzuki vs 600 intruder 97
Bensinmätare på en 08:a ?

Hej alla er 6 åkare!

I morgon ska jag iväg och köpa en till mig också!

En 08:a 650 mil, helt orginal + hård topbox och hårda sidoväskor.

Fick prutat ner den till 38 000 över telefon. Hoppas detta är ett bra pris?


Jag ska köra hem den ca 50 mil. Har 08:a modellen bensinmätare? Eller kom det 09 ?

Hur långt kommer man på en tank?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej alla er 6 åkare!

I morgon ska jag iväg och köpa en till mig också!

En 08:a 650 mil, helt orginal + hård topbox och hårda sidoväskor.

Fick prutat ner den till 38 000 över telefon. Hoppas detta är ett bra pris?


Jag ska köra hem den ca 50 mil. Har 08:a modellen bensinmätare? Eller kom det 09 ?

Hur långt kommer man på en tank?

Låter som ett rätt bra pris, sen hänger det lite på hur däck och andra slitdelar ser ut. Min 07 har bara tanklampa som blinkar när det är dax för tankning. På sträckkörning kan du nog räkna med en förbrukning på 0,5-0,6l/mil. Har för mig att min tanklampa brukar börja blinka några mil efter 20mil vid aktiv körning.
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Abs!!

Hej alla er 6 åkare!

I morgon ska jag iväg och köpa en till mig också!

En 08:a 650 mil, helt orginal + hård topbox och hårda sidoväskor.

Fick prutat ner den till 38 000 över telefon. Hoppas detta är ett bra pris?


Jag ska köra hem den ca 50 mil. Har 08:a modellen bensinmätare? Eller kom det 09 ?

Hur långt kommer man på en tank?

Hej, jag skulle inte köpt utan ABS! Hoppas den har det!:tummenupp
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Fy faan. 467 sidor avklarade. Mycket givande läsning, känns redan nu som att vintern kommer bli ganska dyr. Hittade mycket roligt som man vill ha.
Blir en tripp till Norge v.31 (trollstigen,geiranger, atlanthavsvägen). Kommer man möta någon av er på denna resan tro?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top