ER6-tråden

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
är jag blind eller hur har du gjort med blinkersen? :)

Dom sitter ovanför och är trekantiga (E-märkta tom), följde med i paketet från customsporthoj

Bifogar en bild med dom lysande så du ser vad dom sitter :tuttar

IMG_0822.jpg

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Dom sitter ovanför och är trekantiga (E-märkta tom), följde med i paketet från customsporthoj

Bifogar en bild med dom lysande så du ser vad dom sitter :tuttar

View attachment 357022

Ser fint ut. Men du saknar som sagt röd reflex och en skyltbelysning.

Har du möjligtvis några bilder på den innan du satte dit den? Jag är sugen på att bygga en själv för att kunna ha på originalblinkersen.

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Röd reflex går tejpa dit nånstans i efterhand :tummenupp

Stantemo: Skyltbelysning finns visst, lilla vita rutan i överkanten av nummerplåten (följde med paketet)
Orginalblinkern blir inget roligt att ha kvar så den sitter i ovala hål med inpressat gummi (ut å skruva så ser du själv)

Tog c:a 1,5 timme å fixa till (med ett par bira innanför västen), fick dock byta blinkrelä å löda om lite kontakter då man inte ville sabba kablaget på hojjen. Dock fick original-läppen smaka på avbitarn å offra sina kontakter till den nya undertailen :)
Följde med instruktioner på franska:confused: men några bilder fanns iallafall så man fattade något sådär. Ett borrhål måste göras igenom plastskärmen för att öppna upp för ett nytt fästhål för den nya undertailen

Inga problem för den som inte har bägge tummarna precis mitt i nävarna :lol

Toxcity: Länken jag köpte ifrån var den som du postade tidigare i tråden (från customsporthoj), dock verkar den inte finnas kvar (Tur man var snabb å beställde :tungan )

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Jag trodde sådana saker mest var plug n play :p

Har du någon närbild av skyltbelysningen? Den måste vara extremt liten :)
Hur tjock plåt är hållaren gjord av?

Jag bygger en plyg n play själv, gillar utmaningar. :D

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Jag trodde sådana saker mest var plug n play :p

Har du någon närbild av skyltbelysningen? Den måste vara extremt liten :)
Hur tjock plåt är hållaren gjord av?

Jag bygger en plyg n play själv, gillar utmaningar. :D

Belysningen finns med i Ermax's katalog på sidan 59 och heter EDP01 www.ermax.fr/catalogue-Moto-EN

Plåten bakom skylten är 2 mm, skall försöka knäppa av en närbild lite senare om du vill

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Här kommer bilderna

IMG_0826.jpgIMG_0827.jpgIMG_0828.jpg

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Det som är trist är att man inte får sätta den röda reflexen på registreringsskylten. Vet inte vad som är billigast, att köra utan eller fästa den på skylten.

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Hej!

Jag skulle titta igenom serviceboken till min er-6n men insåg att den är borta. Jag har inte sett den sen jag köpte hojen förra året. Har bara två böcker och det är manualen på svenska och någon annan manual. Någon som vet hur service-häftet ser ut? :huvet

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Hej!

Jag skulle titta igenom serviceboken till min er-6n men insåg att den är borta. Jag har inte sett den sen jag köpte hojen förra året. Har bara två böcker och det är manualen på svenska och någon annan manual. Någon som vet hur service-häftet ser ut? :huvet

Till min 2012:a så står det "Service och Garantihäfte" på framsidan, c:a 15 sidor i häftet

jober

Ge mig plusgrader!
Gick med
17 Oct 2011
Hoj
Kawasaki ER-6n
Det som är trist är att man inte får sätta den röda reflexen på registreringsskylten. Vet inte vad som är billigast, att köra utan eller fästa den på skylten.

Lyckades glömma reflexen när jag skulle besikta min i förra veckan, dock var han schysst och lät mig åka och fixa till det utan papper. Det blev en runda till närmaste plåtslagare för en bit aluminium och biltema för lite sprayfärg och numera sitter den fast i samma fäste som skylten :).

old_fashioned

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2010
Hoj
2006, BMW F800S
Hej! Ny här på forumet. Hoppas jag inte gör nåt fel nu ;)

Mitt strålkastare har gått paj. Det är dioderna som sitter i reläboxen som är brända. Är det någon som vet varför det blir såhär? (Allt annat funkar (tuta, blinkers, startmotor, bränslepump)).

Supertacksam på förhand. Det verkar vara ett vanligt problem på våra hojar (efter vad jag förstått från engelska forum).

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Vet inte om det är ok med riktad reklam i en tråd ;)

Har ett begagnat Hurric RAC1 slipon passande ER6 och Versys 2006-2008 tillsalu. Komplett med db-killer och fästskruvar. Mycket fint skick och låter mycket trevligt.

Hade tänkt mig 1900kr för det och köpare som kan hämta det hos mig i sthlm har förtur :tungan Annars kan det skickas och köparen betalar frakten.

Skicka PM vid intresse.

View attachment 355211

Ingen som vill ha ett fint slip-on till sommaren?? :confused:

old_fashioned

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2010
Hoj
2006, BMW F800S
Låter som tillverkningsfel.

Jo.. tack ;)

Det är regulatorn som fuckat upp. Har ingen bra multimeter att testa funktion men misstänker starkt att den sänt iväg för stark ström till reläboxen. Det fick mitt huvudrelä att slå bakut. Vad beror detta på då? Antagligen regulatorns placering – precis vid bakhjulet. När jag tog loss sladden var den ärgad, skitig och ful. Förmodligen har den kortslutit

Nu är delar på väg.

Reläbox (2006 till och med 2009 års modell) Part number: P/N 27002-2007.

Det kanske skrivits om det i tråden innan men nu finns i alla fall en till lösning, anpassad för sökmotorerna.

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Första turen avverkad, blev 9 mil i ett väder som bjöd på solsken, hagel och regn. Men fy fan va skönt de va!! :)

heliasson

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2010
Hoj
SV1000S -04
Någon som har erfarenhet av originaldäcken till er-6? Enligt manualen ska det vara Dunlop Sportmax Radial D221FAJ 120/70 ZR17 fram och Dunlop Sportmax D221J 160/60 ZR17 bak. Jag kör just nu på Dunlop Sportmax Radial D220F ST A 120/70 ZR17 fram och Michelin Pilot Road 160/60 ZR17 bak. Jag har inte haft några problem med att köra med olika fabrikat bak och fram men tänkte ändå det vore bättre att ha samma på båda däcken. Nu när bakdäcket är slitet är det dags att byta så jag undrar om någon kan rekommendera originaldäcket eller har ni andra tips på bra däck?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...