ER6-tråden

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Västerås
Hoj
2016, Yamaha MT07
Letar bättre ljud till min er6 -12 men verkar inte finnas mycket tillgängligt. Funderade på ett hemstaden från two brothers men läst en del om dålig kvalitet och är osäker på om det finns med uttag för lambdasond om man beställer från staterna. Alternativt så säljer man hojen o köper en som finns mer lulllull till :)

Är det bara för att den är så ny eller har den sålt dåligt?

http://www.grevensmcdelar.com/
http://www.smedens.com/
http://www.mcweb.se/kawasaki/600--650/er6n-0608-c-1352-1.aspx

Kikat på dessa sidor?
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Ingen av dom har till -12an... Bara fram till -11...
Får hålla tummarna o hoppas det finns något att löpa på mässan den 24e.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Okej lycka till! Tog mitt kort 2012-10-12 så har inte kört mycket alls, en utmärkt hoj att ta körkortet på iallafall :).
Det är JÄTTE lätt att strypa hojen, på min var det EN skruv som ska dit på trotteln och man behöver inte monterna ned något utan man kommer åt den på än gång :). Beställde här ifrån http://www.tvingmcservice.se/strypning.html du kan försöka hitta deras tyska leverantör på nätet, kan vara billigare att beställa direkt från de men det var det inte när jag beställde.

EDIT: alpha Technik heter tyska leverantören!

Tack :) vad pröjsade du? Eller så kan jag försöka hitta någon som säljer en strypt.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Har för mig jag betala 1800:-, för en skruv, ett papper(intyget) och klistermärket som ska sitta på hojen! Var rätt tjurig :)

Haha, ströp min gamla bmw fick bara betala 65 kr + om registrering :p men man får med intyget och allt? Sen är det bara att boka omregistrering antar jag.
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tjena har funderat på att sälja min till sommaren, vad tror ni värdet är på en er6n -06 1600 mil.
Den har:
Crosstyre
Arrow kolfiber dämpare
Mindre regplåtshållare
Kawa original kraschpuckar

Hittat en likvärdig hos en försäljare för 39k, Är det rimligt då jag gav 29k för min dock original för ca 1.5 år sedan? :)

Mvh/ Tobbe
 
Last edited:

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
Då fick man tillslut rätt färg på handtag (har ett uppsät i guld om någon e intresserad. 500:- med framkt) o speglarna äntligen kommit :)
Bytt ut lite blank svart mot matt, funderar dock på o
Lacka cutsen orange. Vad tror ni ?
Även en hugger liger på önskelistan...

I övrigt vill man ju bara ha vår nu :D

480781_4642042087289_854364465_n.jpg


484034_4647410941507_1678518173_n.jpg
 
Last edited:

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Då fick man tillslut rätt färg på handtag (har ett uppsät i guld om någon e intresserad. 500:- med framkt) o speglarna äntligen kommit :)
Bytt ut lite blank svart mot matt, funderar dock på o
Lacka cutsen orange. Vad tror ni ?
Även en hugger liger på önskelistan...

I övrigt vill man ju bara ha vår nu :D

Snygg lack! Vad kostar det att lacka om, och var kan man göra det? Jag har en 07a i standardsilver..
 

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
Byggt om den fula batterilådan som stör linjerna under sadlen.
Fick bli ett nytt mindre gel batteri för o få plats för de
Blev lita trångt under sadlen, men de var de fan värt för ett bra lyft trots
Så enkelt mod :)

185523_4667761490258_1979894448_n.jpg


543988_4675020991741_281938618_n.jpg


553574_4675585965865_1330556083_n.jpg
 

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6f -12
Jag köpte ett Scorpionsystem till min -12a från England. Har precis fått det levererat och längtar nu tills våren kommer så jag kan montera det :)

Systemet är e-märkt och ska vara lagligt i Sverige så länge dB-killern sitter i :)

scorpion.jpg
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Ja, och var köpte du? Tänker du köra med pc? Är också sugen på ett nytt ljud men drar mig för att byta då jag läst en del att hojen oftast går sämre om man inte köper en PC och allra helst bänkar också..
 

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6f -12
Jag köpte systemet av parts2clear (http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-ER...42?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1c2e9c5aa2) för 543,95£ inkl. frakt. Det blev ca 5700 SEK med den växlingskurs som gällde då jag betalade.

Jag har sett att även clickcarparts på ebay säljer för samma pris.

Ang. pc så hoppas jag på att det ska gå bra utan. Jag har hittat några olika inlägg på diverse forum som säger att hojen går bra med detta scorpionsystem installerat utan pc. Förhoppningsvis stämmer detta, men jag får prova längre fram.
 
Last edited:

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Ja, och var köpte du? Tänker du köra med pc? Är också sugen på ett nytt ljud men drar mig för att byta då jag läst en del att hojen oftast går sämre om man inte köper en PC och allra helst bänkar också..

Pc är inget tvång om du inte skall pressa hojen stenhårt på gata, Jag har kört med mitt arrow slipon i ett år nu snart utan Pc och de ända jag märker är att den går lite ryckigare på låga varv, somsagt pressar du inte grejerna tar hojen ingen skada utan pc :)
 
Last edited:

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Nu är det ju jag som längtar till våren!! Så man kan få reda på hur bra scorpion fungerar. Läste på deras sida att de dynotestar, men graferna var ju lite skumm, mph istället för rpm?

3k rpm och strax däröver är ju vad man pluttrar runt på i rusningstrafik så där vill man ju inte att det skall strula..

Väntar med spänning på våren ;)
 

Maihak

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Kawasaki ER-6N-12
Hade ute Bettan i helgen för varmkörning/laddning av batteri, starta oförskämt lätt.
Å andra sidan står hon å myser i varmgarage under vintern i väntan på bättre tider :tuttar

Läser i tråden att det verkar vara få som unnar sig ett gott ljud till 12:eek:rna, tycker nog att har man råd med en ny hoj så borde inte ljudet bli lidande :rock

IMG_1925.jpg
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top