ER6-tråden

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
Vindkåpan gör nog massor mot vind en men hojen blir ju fulare än fan...
Vill man glida runt o mysa så köp en scooter eller liknande :p

Nä men seriöst, dom ser ju fan inte klocka ut med vindavisare monterat :/
 

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Västerås
Hoj
2016, Yamaha MT07
Vindkåpan gör nog massor mot vind en men hojen blir ju fulare än fan...
Vill man glida runt o mysa så köp en scooter eller liknande :p
Nä men seriöst, dom ser ju fan inte klocka ut med vindavisare monterat :/

Sant, men man blir så j*vla begränsad utan. Så fort man ska åka till farsan i mitt fall då, det är 2.5 mil på rak landsväg. Det är verkligen inte kul alltså :va
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Sant, men man blir så j*vla begränsad utan. Så fort man ska åka till farsan i mitt fall då, det är 2.5 mil på rak landsväg. Det är verkligen inte kul alltså :va

Är du ironisk? :confused:. Enda gångerna jag har velat haft kåpa är när jag kört 200 i några mil och det har bara hänt en enstaka gång för att prova på. Då får man klamra sig fast för fosterland :D..
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Om det blåser en 10-12 m/s som det ofta gör här på västkusten och man ligger i motvind mest hela tiden så blir det lite träligt vid 140 km/h efter ett par mil. Annars är det mest en fördel med fartvinden när man kör rolig landsväg :thumbup: men det är ju som så på vintern att man sitter och kollar på vilka tillbehör man kan skaffa till våren hehe..

Bilder på Kawasakis originalkåpa verkar vara förbannat svårt att hitta, bilden på deras hemsida är verkligen intetsägande...
 

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
De e för att så få kör me den och dom som har vill inte vissa något sådant på sin hoj :p

Men om det är 140 km/h o motoväg man gillar är er6an så fel på många sätt :/
Det är en lek hoj mer än både touring o sport även om de är det båda den klassas som :)
 

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
Googla "er6n -12 windscreen"
O de kommer upp masor av hojar med detta märkliga tillbehör :)
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Men om det är 140 km/h o motoväg man gillar är er6an så fel på många sätt :/

Det kan jag hålla med om, men jag tycker att det går relativt bra ändå de gånger man behöver transportera sig en 10-15 mil på 120-sträcka, man sitter ju tack och lov bra, men man går ned från 140 efter ett par mil :rolleyes: speciellt i lite motvind..

Ang. Ditt Söktips.. Ser du bra bilder på original där så upplys en stackare som är van vid Webcrawler, lycos, Alta Vista och sånt från mitt första modem! :eek:
 

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Hunneberga
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
Verkar finnas olika orginal ?
Länka gärna den du tänker på ska jagse om jag kan hitta pics på den :)
 

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Skåne westcoast
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Jeeez, jag trodde inte jag skulle hitta någon fördel med de jag nu kommer att berätta.. men jag har hittat EN fördel med att bli 30!! Jo det är fan sant!!:yoparty:gnissla:Bugar:banana:banana:tuttar:rolleyes::hej:tummenupp:tummenupp
Helförsäkringspremien sjönk ner till 2200kr/året.. ÅRET!:fyllisar
Hörde du :7peta.. året!
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Såvitt jag vet så finns det bara en originalruta till 2012:an och det är den på Kawas hemsida: http://www.kawasaki.se/Accessory/Details/3409CAABAA5?model=ER-6n&modelYear=2012

Har kollat på MRA:s tidigare (som syns på hojen i länken till trendmotosport.com, https://www.mrashop.de/erp/catalog/...mral=1&type=(3546,19,0)&form=(159,20,0)&spr=D ) hittade dock ingen svensk ÅF/svenskt pris och orkade inte maila importören.

Helst vill man ju ha hela hojen ur olika vinklar i bild när man kollar på en kåpa, inte bara själva kåpan.
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Jeeez, jag trodde inte jag skulle hitta någon fördel med de jag nu kommer att berätta.. men jag har hittat EN fördel med att bli 30!!

Vänta till 40 :yoparty så ska du få se! Du betalar ju det dubbla jämfört med mig hehe (och då har jag den fetaste varianten hos Sveda med assistans vid punka etc.) ER-6 är helt klart billig att äga, synd bara att man måste göra service var 3:e gång man tar ut den ur garaget (600 mil). 1000 mil hade varit mer lagom.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top