ER6-tråden

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Man får ju inte byta till clipons, men jag har en fatbar på nu o den ändrar radicalt på sittställningen.. Man sitter agressivare.

Sen har jag på väg hem fjädrar och bakfjäder till dämparen, Man får inte sätta i Gaffelkit eller byta hela bakdämparen, Men bytar man till styvare fjädrar blir den mycket bättre :tummenupp

Får man fråga vilken sort av Fatbar du har monterat? likaså vilken bredd det har?
 

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Efter för många timmar är hela tråden på snart ett år genomläst!! Bra material! :)

Själv införskaffade jag en silvrig er6a 06a (aug) igår. Köptes privat och hade endast gått 30 mil på 3-4 turer, dvs som ny. Får man fråga vad ni tycker ett rimligt pris torde vara? Stjärten snyggt ombyggd med miniblinkers, i övrigt orginal!

Var e sommarem nu då?!?!
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Får man fråga vilken sort av Fatbar du har monterat? likaså vilken bredd det har?

Inte en suck.. tyvärr,, fick tag i en som var sunkig så jag lacka den med fälgfärg o skruva dit,, de e asbra ergonomi nu,, Har varit ute o busat litta på stan idag, agressiv körställning påverkar definitivt körsättet :yoparty
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Man får ju inte byta till clipons, men jag har en fatbar på nu o den ändrar radicalt på sittställningen.. Man sitter agressivare.

Sen har jag på väg hem fjädrar och bakfjäder till dämparen, Man får inte sätta i Gaffelkit eller byta hela bakdämparen, Men bytar man till styvare fjädrar blir den mycket bättre :tummenupp

oj oj vilken vinnar hoj jag kommer att styra :D :D Bitubo fjädrana kommer att rocka :yoparty :yoparty
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag planerar lite mod på hojen inför säsongen..

En ny skylthållare skall införskaffas. Har ni nåt bra förslag? Jag har kollat lite på den hos S-Racing men tvekar lite....

Styret skall bytas. Men mot vad??:confused: :confused:

Ett slip-on ligger nog först i prioriteringen. Lutar mot en Arrows alu-burk.:tummenupp

//cage

@Böjjarn, du har PM.....
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Har också filurat lite på vad man ska skaffa för styre, iomed att ett vanligt Fatbar tydligen är för brett så borde ett "mini-fatbar" funka. Alltså ett som är något kortare i mitten, vet att Renthal har en sådan version också.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Jag planerar lite mod på hojen inför säsongen..

En ny skylthållare skall införskaffas. Har ni nåt bra förslag? Jag har kollat lite på den hos S-Racing men tvekar lite....

Styret skall bytas. Men mot vad??:confused: :confused:

Ett slip-on ligger nog först i prioriteringen. Lutar mot en Arrows alu-burk.:tummenupp

//cage

@Böjjarn, du har PM.....

Jag beställde min skylthållare från http://jesterstrickbits.co.uk

Den e najs och incl en liten skyltbelysning...

http://jesterstrickbits.co.uk/acatalog/KawasakiTT.html
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Har också filurat lite på vad man ska skaffa för styre, iomed att ett vanligt Fatbar tydligen är för brett så borde ett "mini-fatbar" funka. Alltså ett som är något kortare i mitten, vet att Renthal har en sådan version också.

Monterade Fatbar idag, var inte för brett...
Det blev ett svart, najs med tanke på att hojen e svart:tummenupp
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
1) Vad är serviceintervallen på ER6 och vad görs? (=vad kostar det?) Plöjde igenom tråden men blev inte klokare; oljebyte + lite småpill vid 100 mil, inget oljebyte vid 600 mil?! Därefter då?
Kollade på XT660, trevligt med 1000-milaintervall. Lustigt (tragikomiskt) om en 2-cylindrig behöver servas oftare, 600-mila-servicear betyder 2 servicear per sommar = dyrt per mil. Man vill ju inte sumpa 5-årsgarantin heller.

2) Var i Sthlm med omnejd servar man Kawa auktoriserat (förutom AVA)?
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Monterade Fatbar idag, var inte för brett...
Det blev ett svart, najs med tanke på att hojen e svart:tummenupp

:va Vilket Fatbarstyre har Du då? På mitt FLY så räcker inte kabelsatmmen på vänster sida + att man får dra alla wirar framför styrkronan, så det går bort!:mad:
+att det är väldigt tight att få på handtag o alla andra attiraljer som skall vara på styret........
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
:va Vilket Fatbarstyre har Du då? På mitt FLY så räcker inte kabelsatmmen på vänster sida + att man får dra alla wirar framför styrkronan, så det går bort!:mad:
+att det är väldigt tight att få på handtag o alla andra attiraljer som skall vara på styret........

Vet inte vad märket heter, kan kolla imorgon då den står i garaget på jobbet, har förpackningen kvar...
Gashandtag sköt jag på innan jag skruvade fast styret, annars hade det inte gått..
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
1) Vad är serviceintervallen på ER6 och vad görs? (=vad kostar det?) Plöjde igenom tråden men blev inte klokare; oljebyte + lite småpill vid 100 mil, inget oljebyte vid 600 mil?! Därefter då?
Kollade på XT660, trevligt med 1000-milaintervall. Lustigt (tragikomiskt) om en 2-cylindrig behöver servas oftare, 600-mila-servicear betyder 2 servicear per sommar = dyrt per mil. Man vill ju inte sumpa 5-årsgarantin heller.
Har inte boken tillgänglig men tror att det är något var 600:e mil, dock enbart små servicar då ventiljustering är var 4200:e mil.

Vilken 5-årsgaranti?
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Har inte boken tillgänglig men tror att det är något var 600:e mil, dock enbart små servicar då ventiljustering är var 4200:e mil.

Vilken 5-årsgaranti?

Hoppsan, nog fått det om bakfoten, Yama och Honda och Suzuki har väl 5 års garanti, hade fått för mig att det gällde Kawa också. (Sniiik!)

Ducati t.ex snackar ju om 1200-milaintervall från i år. Trist att behöva lämna bort hojen vart 600e, även om det inte är stor service så kostar det nog 1500 spänn och uppåt.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
...Trist att behöva lämna bort hojen vart 600e, även om det inte är stor service så kostar det nog 1500 spänn och uppåt.
Kawa kräver för att garantin skall gälla service på auktoriserad verkstad vid 100, 1200, 2400, 3600mil osv. Ventiljustering skall utföras varje 4200mil. Sedan rekomenderas ett oljebyte var 600:e men det är inget absolut krav.
100mila kostade för mig 995:- En ny hoj med lägre ägandekostnader får du nog leta länge efter...
 

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Hoppsan, nog fått det om bakfoten, Yama och Honda och Suzuki har väl 5 års garanti, hade fått för mig att det gällde Kawa också. (Sniiik!)

Jag tror Kawa säljs med 2 års fabriksgaranti och sen 5 årigt trygghetsavtal som tillval. En del handlare slänger med det i priset.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
TACK!! Nu fick jag (efter 54 sidor) svar på mina frågor! :)
Frågade på Ava, dom virrade ju också om 600 mil... Men 1200 är helt okej såklart!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top