ER6-tråden

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Var på Johans MC och frågade just det, tydigen så rent elmässigt så skulle det inte vara några problem men infästningar och sånt skulle man nog får göra helt nya. Men går gör det ju..
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Hade tråkigt, så jag slet bort skylthållaren och gjorde en ny. Bockade till ett depåstöd en lunch på jobbet också, men det syns inte på bilden.

Du skulle inte kunna vara snäll och ge en beskrivning på hur du gjorde den nya skylthållaren? Den var ju riktigt snygg juh! :)

Jag har inte bågen än, men så fort jag får hem min till våren hade det varit skönt att få väck originalet! :)

Eller vet nån om det finns någon annan snygg (typ en som inte syns) skylthållare att beställa? Såg nån från nån engelsk sida som verkar schysst, men det hade varit skönt att beställa nån från en svensk butik.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Förstår inte varför alla är så tveksamma att beställa från utlandet, har gjort det flera ggr och aldrig haft problem...
Ofta bättre service än svenska företag...
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
@Scorpion.SE

Ok, jag ska kanske våga ta steget denna gång! :)
Känns lite riskabelt att betala med betalkort över nätet till ett utlänskt företag, men det är säkert som du säger, inte några problem alls!

Har för mig att det var du som tipsade om:
http://jesterstrickbits.co.uk/acatalog/KawasakiTT.html

Köpte du paketet med skylthållare + blinkers? Var det svårt att byta blinkers, eller var det bara att koppla in och se glad ut? :)
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Jag köpte bara hållaren, de blinkers som de säljer är inte E-märkta, alltså inte godkännda...
Köpte E-Märkta blinkare på lokala hojfirman med tillhörande motstånd...
Sedan var det bara koppla in.
Motstånd måste du ha rå det är lägre resistence i miniblinkare och de blinkar för fort utan extra motstånd...
Men det är inte svårt, bara 2 kablar...
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Oki! Tack för hjälpen!
Då vet man vad nästa inköp blir!
Ska ringa o beställa skinnställ idag, ett nytt Berik 4493, helsvart samt ett mörkt visir till min XR1000. Kommer passa bra till en orange ER6n! :)
Sen är alla studentpengar slut, men skit i det, jag har unnat mig roliga prylar! :p
Ha det!
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Du skulle inte kunna vara snäll och ge en beskrivning på hur du gjorde den nya skylthållaren? Den var ju riktigt snygg juh! :)

Jag har inte bågen än, men så fort jag får hem min till våren hade det varit skönt att få väck originalet! :)

Eller vet nån om det finns någon annan snygg (typ en som inte syns) skylthållare att beställa? Såg nån från nån engelsk sida som verkar schysst, men det hade varit skönt att beställa nån från en svensk butik.

Det är himla simpelt att göra själv!
Först skruvar man bort den gamla (som ser ut som ett rymdskepp), sen klipper och viker man till en pappversion av den nya fina skylthållaren.
Man använder med fördel de hål som blir över från den gamla skylthållaren för att fästa den nya. Du kommer säkert på ett bra sätt att inkludera blinkersfästen ock.
Såga eller klipp därefter ut i aluplåt. Vips.

:yoparty
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Det är himla simpelt att göra själv!
Först skruvar man bort den gamla (som ser ut som ett rymdskepp), sen klipper och viker man till en pappversion av den nya fina skylthållaren.
Man använder med fördel de hål som blir över från den gamla skylthållaren för att fästa den nya. Du kommer säkert på ett bra sätt att inkludera blinkersfästen ock.
Såga eller klipp därefter ut i aluplåt. Vips.

:yoparty

Det låter som det är gjort i en handvändnig. :D
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Det är det. Vek till min på en trekvart

Samma här. försökte göra en beskrivning till hur jag gjorde min, men det är nog enklare att bara göra en. Det löser sig när man väl sätter igång.
Vad gäller skyltbelysningen, så tog jag helt fräckt Dremeln och skar upp ett fönster i glaset till baklyset och limmade in ett klarglas i hålet.
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Tack som tusan för beskrivningarna! Ska försöka mig på det när jag får bågen! :tummenupp

Har en polare som har tillgång till mekanisk verkstad, så man kan ju rådfråga honom om hjälp i värsta fall.

Blev riktigt sugen på att börja bygga en nu på momangen! :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top