Böjjarn
Titel: :)
@Preben: Grattis! Du lär inte bli besviken
@cage: väntar på mitt Arrow slip-on som ska komma från staterna i veckan nån gång om det inte sitter i tullen allt för länge
Vilken firma i staterna har Du beställt ifrån?
@Preben: Grattis! Du lär inte bli besviken
@cage: väntar på mitt Arrow slip-on som ska komma från staterna i veckan nån gång om det inte sitter i tullen allt för länge
Vilken firma i staterna har Du beställt ifrån?
Köpte mitt Arrow s/o från www.ninja650shop.com, de är återförsäljare av Ducati/Kawasaki ... räknade på att jag kommer tjäna 1000-lappen mot vad man får pröjsa i sverige.
Var in på den sidan förra veckan och då har jag för mig att scorpion reades, men icke nu. det konstiga är att frakten på scorpion är 50usd och arrow 45usd.....vad e skillnaden! Hur är det med tull o moms när man handlar från staterna? Annars verkar man ju landa runt 2200:- om det inte är några andra avgifter.
Vad tycker ni om styrena på sidan ovan? Ska man ha lägre eller högre än original? Skönt i alla fall att kunna skruva rakt in i originalfästena.
Menar du styrena på ninjashop.com? Isåfall så vet jag inte om jag tycker de är sådär överjävligt snygga. Original infästningarna kan man ju använda även om man trycker dit ett fatbar men då får man ju köpa sig ett par risers á 200 kr iofs. Men i min mening lätt värt.
Var inne på tullverkets hemsida och räknade ut hur mycket det skulle kosta att ta hem röret. Sök lite i forumet så lär du hitta tråden, mitt Arrow skulle gå på ca. 1000 kr i tull/moms men kommer ändå spara mig lika mycket än om jag skulle köpt det i sverige. Det där med frakten vet jag faktiskt inte men det kanske kan ha nåt med vikt att göra?
.
Å fan! det är så pass mkt. Hur mkt kostar ett Arrow i Sverige då?
Å fan! det är så pass mkt. Hur mkt kostar ett Arrow i Sverige då?
Jag har kollat runt lite och det verkar som ett pris på ca 3800:- verkar vara vanligt. Har nån annan hittat lägre??
//cage
Köpte en svart ER6n idag, har inte ens provkört ännu...
Finns det nån som skulle kunna skaka fram ett kopplingsschema..? Please? Tänkte montera larm innan säsongen kommer igång.
Det pratades om att man kunde "skruva ur" insatsen på ett LeoVince slipon, men jag hittar bara popnitar. Är det så att man åker på att borra ur dessa? Nu låter ju slip-on'et nästan som original (t.o.m besiktningsbart)...
Finns det nån som skulle kunna skaka fram ett kopplingsschema..? Please? Tänkte montera larm innan säsongen kommer igång.
Tidigare i tråden har jag länkat till en sida där man kan ladda ner hela servicehandboken som PDF. Där finns kopplingsschema. Kolla om du hittar inlägget, det borde vara från November ungefär.
Köpte en svart ER6n idag, har inte ens provkört ännu...
Det pratades om att man kunde "skruva ur" insatsen på ett LeoVince slipon, men jag hittar bara popnitar. Är det så att man åker på att borra ur dessa? Nu låter ju slip-on'et nästan som original (t.o.m besiktningsbart)...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|