ER6-tråden

Rhinehart

..livet börjar vid 300 (iaf i luften...)
Gick med
3 Dec 2005
Ort
Skövde
Hoj
DRZ 400 SM -07
Finns det någon här som har erfarenhet av ER-6n ABS?? Funkar ABS:n bra??
Skall köpa en er6:a nu men vet inte om jag skall ha ABS elle inte. Kör bara gata.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Finns det någon här som har erfarenhet av ER-6n ABS?? Funkar ABS:n bra??
Skall köpa en er6:a nu men vet inte om jag skall ha ABS elle inte. Kör bara gata.

Jag har det och det lilla jag har hunnit köra så har det fungerat fin fint. Många klagar på det, men om man vill hålla sig på marken så är det något bra att satsa på:)
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Finns det någon här som har erfarenhet av ER-6n ABS?? Funkar ABS:n bra??
Skall köpa en er6:a nu men vet inte om jag skall ha ABS elle inte. Kör bara gata.
Klart du skall ha ABS, de 5 000 det kostar dig är väl investerade pengar den dagen det ligger smörjfett™ på vägen just där du bromsar eller när rådjuret hoppar upp från diket eller när Agda 95 kör ut mitt i vägen eller...du förstår!

Systemet är normalt passivt och aktiveras endast när du får hjullåsning. Har provoserat en hel del på gatan, grusvägen och banan och känner mig helt tillfreds med funktionen.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Sitter och funderar lite på det här med längd på fatbar, en säger att ett fatbar på 82 cm är omöjligt att få på medans det uppenbarligen går att få på ett som är 81 cm. Kan det verkligen vara så stor skillnad på en centimeter eller kan det vara så att kabellängderna på olika ER-6or skiljer lite grann?
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Då blir det ju lite jobbigt att köpa ett styre när man inte vet om det passar eller inte.. :va

Blir väl till och chansa men jag vill nog ha ett full-size fatbar eftersom jag har lite längre armar..
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Jag tror inte att min gula skulle ha kortare kablar än tex den svarta! Tror det kan vara så här: mitt är typ 8cm kortare men några cm högre än de som har monterat fullbreda fatbar. då går det nog. Men mitt förra var ett fullbrett fatbar HIGH o det går inte! Så möjligtvis om man har ett 82cm LOW så kan det kanske gå, men för mig personligen så vill jag inte ha brett o lågt styre!
Det finns många olika märken o böjningar på styren! Om man vill vara säker så har ju www.rizoma.com ett för er6, men då tror jag man skall ha deras rizer oxå, o de är lika dyra som styret har jag för mig.
 

Caer

dd
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
YZF-R7, ERSEXA
ska köpa en hugger till min ER6, nångon som har tips på nån som säljer sådana. har kollat på s-racings men dom har juh massa nät å skit.
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
effekt ökning

nån som vet hur man kan få upp effekten på er6n, utan turbo nu då förstås o på ett relativt lätt sätt som inte kostar som hojen i nypris.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
@Preben: Grattis! Du lär inte bli besviken :tummenupp

@cage: väntar på mitt Arrow slip-on som ska komma från staterna i veckan nån gång om det inte sitter i tullen allt för länge :yoparty
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Snyggt.. Jag har precis som dig tankarna på ett "icke" fullbrett styre. Köpte du detta hos nån handlare i våra hemtrakter eller via nätet??

Nu fattas bara ett Arrows slip-on.................:banana :banana


Jag beställde från MC Jansson. Du kan beställa det nästan var som helst, det är jofrab som är leverantör av Renthal. kolla efter åf på www.jofrab.se
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top