ER6-tråden

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
De dämpare jag sett har fäste för originallambdasonden så det är bara att flytta över den. Tror ni hojen går fortare utan lambdasond? :tungan

Min går hur bra som hälst utan lambda. Tror skillnaden är marginell med eller utan på denna hojen..

Jag håller på och letar efter en dämpare men vill inte lägga för mycket pengar på det hela, max 3000. Har surfat runt lite och hittat en tysk sida som säljer Shark och Hurric. Hurric kostar endast €269, plus att man får 10 % rabbat också. Det står dock att den är utan kat och sen kan man köpa en med kat för €369, minus 10 %. Det jag inte riktigt fattar är sitter det en kat i originaldämparen så att man bör köpa med kat eller? Upplys mig! Länk till sidan är http://www.auspuffprofis.de/

/Jonas

Skicka PM till Crazy Martin. Han bygger coola dämpare om du frågar snällt.. :tummenupp
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Är nybörjare på området men kan det här vara nåt som är relaterat? Vet faktiskt inte vad det är..

Ser ut att vara en plugg som sitter i lambdahålet. Om du (felaktigt) tror att hojen kommer att gå bättre utan lambdasond så skruvar du bara dit dämparen. Annars tar du ut pluggen och skruvar dit sonden från originaldämparen.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Ser ut att vara en plugg som sitter i lambdahålet. Om du (felaktigt) tror att hojen kommer att gå bättre utan lambdasond så skruvar du bara dit dämparen. Annars tar du ut pluggen och skruvar dit sonden från originaldämparen.

Provade att skruva loss mässingspluggen och det är ett hål rätt in i röret så det kan nog vara nåt sånt.
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Jaha, nu har man gjort av med pengar igen. Beställde slip-on idag, det blev samma som Looped, Arrow. Men jag beställde från Italien, verkar inte vara särskilt mycket dyrare än att beställa från USA. Nu är det bara ett skönare styre som ska inhandlas sen kan det bli vår. :)

/Jonas
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Jaha, nu har man gjort av med pengar igen. Beställde slip-on idag, det blev samma som Looped, Arrow. Men jag beställde från Italien, verkar inte vara särskilt mycket dyrare än att beställa från USA. Nu är det bara ett skönare styre som ska inhandlas sen kan det bli vår. :)

/Jonas

Pengar är till för att göras av med! :tummenupp

Längtar tills jag kan klämma dit burken på hojen till våren!
 

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
står i valet o kvalet o beställa ett two-brothers blås,,nån som vet var man kan laddda ner film/ljud på det ?
vill ju inte köpa grisen i säcken
 

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
Vart tänkte du köpa dem? Noterade att de tex är billigare från ninja650shop.com än från twobrothers själva.
jo jag har också sett det :confused:
så det blir från 650 shoppen väntar på svar om priset på frakten,,o så kan jag inte bestämma mig om jag skall ha kolfiber eller titan,,,lutar åt titan hållet,,aluminiumglänset pallar jag dåligt hålla puts på:rolleyes:
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Frånåkt?

Så här i vinterdwalan blir det ibland lite tid över. Så jag knåpade ihop ett litet diagram som grafiskt förklarar varför det inte är någon skam för oss ER6are att bli frånkörda då och då.

Jag tänker mig en ER6 och en ZX10R som gör en kurvutgång på 2:an och vidare ned för rakan...
 

Bifogat

  • er6-zx10.gif
    er6-zx10.gif
    7.2 KB · Visningar: 258

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Så här i vinterdwalan blir det ibland lite tid över. Så jag knåpade ihop ett litet diagram som grafiskt förklarar varför det inte är någon skam för oss ER6are att bli frånkörda då och då.

Jag tänker mig en ER6 och en ZX10R som gör en kurvutgång på 2:an och vidare ned för rakan...


Snyggt gjort! Det behövs nog kanske inte nämnas men den gröna linjen representerar ZX10an då ja..

Mja, är man rädd för att bli frånåkt får man väl köpa sig en etta och investera i en lite högre försäkringspremie. :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
det där gjorde mig mörkrädd så illa kan den inte gå sen är det ju lite missvisande zx10:an gör över 200 på trean :näsblod

Det är ju just det som diagrammet visar - att vi får gasa ur våra upp till 5:an och aldrig överstiger 70 hk medan ZX10:an gör hela accelerationen på 2:an och når 160 hk. Undrar vilken som når 200 först? :D
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
det där gjorde mig mörkrädd så illa kan den inte gå sen är det ju lite missvisande zx10:an gör över 200 på trean :näsblod

Så "illa" är det! Du har väl inte kört ER6an på banan än men du kommer bli överraskad när du gör det. Både av "bristen" på effekt och hur bra den faktiskt uppför sig på banan!

ZX10 gör med originaldrevning ca 195 på tvåan (12800r/m). Glöm det där med hastighetsmätare, på mina mer än 30 års fordonserfarenhet har jag bara stött på en (1) som visat hyffsat rätt (min nuvarande 9-5 aero).
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Så "illa" är det! Du har väl inte kört ER6an på banan än men du kommer bli överraskad när du gör det. Både av "bristen" på effekt och hur bra den faktiskt uppför sig på banan!

ZX10 gör med originaldrevning ca 195 på tvåan (12800r/m). Glöm det där med hastighetsmätare, på mina mer än 30 års fordonserfarenhet har jag bara stött på en (1) som visat hyffsat rätt (min nuvarande 9-5 aero).

jag har inte ens kört den på gatan och kvalet på anderstorp blir första gången jag sätter mig på den :näsblod
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Så här i vinterdwalan blir det ibland lite tid över. Så jag knåpade ihop ett litet diagram som grafiskt förklarar varför det inte är någon skam för oss ER6are att bli frånkörda då och då.

Jag tänker mig en ER6 och en ZX10R som gör en kurvutgång på 2:an och vidare ned för rakan...
Jag förstår inte ditt diagram. Som det är nu är ZX10:ans effekt proportionell mot hastigheten. Ger ZX10:an bara full effekt på 5:ans växel? Eller förutsätter du att föraren ökar gaspådraget mer och mer ju fortare han kör?
Tänker jag fel eller är det så du menar?
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Max effekt uppnås väll med trycksatt luftburk...
Högre hastighet = högre tryck i luftburken = mer hk...
Så är väll meningen?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top