Doable
FacePlant[NkpG]
Max effekt uppnås väll med trycksatt luftburk...
Högre hastighet = högre tryck i luftburken = mer hk...
Så är väll meningen?
Jo men den effektökningen blir väl aldrig större än 10% typ...
Max effekt uppnås väll med trycksatt luftburk...
Högre hastighet = högre tryck i luftburken = mer hk...
Så är väll meningen?
Jag förstår inte ditt diagram. Som det är nu är ZX10:ans effekt proportionell mot hastigheten. Ger ZX10:an bara full effekt på 5:ans växel? Eller förutsätter du att föraren ökar gaspådraget mer och mer ju fortare han kör?
Tänker jag fel eller är det så du menar?
Aha! 10:ans kurva är bara för en växel. Ja då stämmer det ju10:ans kurva ser ut ungefär som en bänkkörning då den klarar hela ökningen på bilden (80-200 km/h) på 2:ans växel, under den accelerationen så ökar förstås effekten upp till max. ER6:an däremot måste gå från 2:an till 5:an för att öka lika mycket i hastighet, därför guppar effekten vid varje växling där.
Tack Peter, dataslavar brukar inte ha din pedagogiska fallenhet!
Antar att du precis som jag har protokoll på alla tankningar du någonsin gjort till alla bilar du haft? Av sådana protokoll kan man göra lite roliga grafer också.
Så här menar du?
Någon som vet om det är någon skildnad mellan en 06:a och en 07:a förutom färgen?
/J
Någon som har beställt från www.jesterstrickbits.co.uk. Isf,hur lång tid tog det innan ni fick sakerna?
Börjar bli lite orolig,tycker inte det borde ta så jätte lång tid från england om dem har sakerna hemma.
Någon som har beställt från www.jesterstrickbits.co.uk. Isf,hur lång tid tog det innan ni fick sakerna?
Börjar bli lite orolig,tycker inte det borde ta så jätte lång tid från england om dem har sakerna hemma.
BTW, tar aldrig denna vinter slut?? Börjar bli rejält sugen på en sväng..
En månad kvar sen är det april, det närmar sig långsamt!
Jaha, nu har man gjort av med pengar igen. Beställde slip-on idag, det blev samma som Looped, Arrow. Men jag beställde från Italien, verkar inte vara särskilt mycket dyrare än att beställa från USA. Nu är det bara ett skönare styre som ska inhandlas sen kan det bli vår.
/Jonas
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |