ER6-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag förstår inte ditt diagram. Som det är nu är ZX10:ans effekt proportionell mot hastigheten. Ger ZX10:an bara full effekt på 5:ans växel? Eller förutsätter du att föraren ökar gaspådraget mer och mer ju fortare han kör?
Tänker jag fel eller är det så du menar?

10:ans kurva ser ut ungefär som en bänkkörning då den klarar hela ökningen på bilden (80-200 km/h) på 2:ans växel, under den accelerationen så ökar förstås effekten upp till max. ER6:an däremot måste gå från 2:an till 5:an för att öka lika mycket i hastighet, därför guppar effekten vid varje växling där. Det är alltså bara ER6:an som har växel 2, 3, 4 och 5 på bilden, ZX10:an har 2:an hela tiden. De vertikala strecken är när ER6:an växlar upp.
 
Last edited:

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
10:ans kurva ser ut ungefär som en bänkkörning då den klarar hela ökningen på bilden (80-200 km/h) på 2:ans växel, under den accelerationen så ökar förstås effekten upp till max. ER6:an däremot måste gå från 2:an till 5:an för att öka lika mycket i hastighet, därför guppar effekten vid varje växling där.
Aha! 10:ans kurva är bara för en växel. Ja då stämmer det ju :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Tack Peter, dataslavar brukar inte ha din pedagogiska fallenhet!

Du är nog den enda som överträffar mig i "sifferbögeri" :D därför är det skoj att se dina annorlunda sammanställningar. :)

Antar att du precis som jag har protokoll på alla tankningar du någonsin gjort till alla bilar du haft? Av sådana protokoll kan man göra lite roliga grafer också. :D
 

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Någon som vet om det är någon skildnad mellan en 06:a och en 07:a förutom färgen?

/J
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Någon som har beställt från www.jesterstrickbits.co.uk. Isf,hur lång tid tog det innan ni fick sakerna?
Börjar bli lite orolig,tycker inte det borde ta så jätte lång tid från england om dem har sakerna hemma.

Jag beställde skylthållare i Januari och det tog ca 1 vecka tills den låg i brevlådan. Har tidigare köpt hugger från samma firma och även då funkade det klockrent....:tummenupp
Nu är jag också på gång att beställa ett Arrows slip-on från http://www.redracingparts.com/en/english.htm . Vi får väl se hur det funkar....

BTW, tar aldrig denna vinter slut?? Börjar bli rejält sugen på en sväng..
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
En månad kvar sen är det april, det närmar sig långsamt!

Tyvärr kommer våren LITE senare här uppe.... Men nedräkning har ju börjat!
Samtidigt börjar man få bråttom att ta hem hojen och göra klart allt inför premiärsvängen..............
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Har beställt skylthållare och blinkers. Har bara väntat 8 dagar men man är ju så fruktasvärt sugen på att se hur det kommer att se ut =)
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Ni som är i gbg-trakten dom närmaste tre dagarna kan ju komma förbi svenska mässan och kolla på min ER6 i West Coast Xtremes-montern.
(Vi har ju andra hojar där också, men det är ju ER6 man vill se eller hur...?) :tungan
petruser61.jpg
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jaha, nu har man gjort av med pengar igen. Beställde slip-on idag, det blev samma som Looped, Arrow. Men jag beställde från Italien, verkar inte vara särskilt mycket dyrare än att beställa från USA. Nu är det bara ett skönare styre som ska inhandlas sen kan det bli vår. :)

/Jonas

Det smittar av sig.... Beställde ett Arrows slip-on idag från samma firma i Italien och leverans omkring månadskiftet mars-april..:tungan
Perfekt att byta till påskhelgen och då även få dit skylthållaren, typ mindre, som ligger här och väntar..
Sen blir det nog ett Fatbar-styre, bredd 740mm. Vill ej ha bredare än så..

Är det nån som hittat några prisvärda kraschpuckar?? Orginalpuckar går väl lös på ca 1200:- och det känns ganska saftigt...

+3grader och snön smälter :yoparty :yoparty :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top