ER6-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fick det också idag. Inga problem, bara att boka en tid hos vilken ÅF som helst, behöver inte ens vara den man köpte hos. Alla mina nya hojar har återkallats för något, min R1 -99 två-tre gånger men värst var KTM 450EXC:n som det rann olja ur motorn på när vi till slut fick igång den hos handlaren. :D

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Fick brev från Kawasaki i dag att jag måste lämna in hojen för en kostnadsfri åtgärd. Detta då bromsslangen till frambromsen är feldragen och kan gå sönder.

Någon mer som fått detta?

Jodå, det damp ned hos mig oxå...

Undrar hur det blir om man byter styre?? Kan bli lite annan dragning då, men det finns väl en del här som bytt styre och fått denna kallelse...
Har inte bytt än men skall väl göra det under våren..

//cage

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Jag har inte fått :confused: Kan det bero på att jag inte är första ägare? Någon som vet? Det kanske kommer idag i och för sig.

/Jonas

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har inte fått :confused: Kan det bero på att jag inte är första ägare? Någon som vet? Det kanske kommer idag i och för sig.

/Jonas

I brevet man fick kunde man meddela om hojen t ex bytt ägare. Kawa har säkert bara sina egna register från köpet, de har nog inte gjort ett utdrag från Bilregistret. Ring förra ägaren för säkerhets skull, annars kan du nog boka in en service i alla fall. Det är ju hojen som ska fixas, inte ägaren. :D

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
ER6 N ABS -07
Tillbehör

Letar efter liknande prylar som man kan hitta i sverige och jämföra lite priser.
Dessa är tagna från http://www.Ninja650Shop.com

/J

Bifogat

• UploadImages_650.jpg
    UploadImages_650.jpg
    12.3 KB · Visningar: 104
  • UploadImages_targa.jpg
    UploadImages_targa.jpg
    12.1 KB · Visningar: 117

frankieboy

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
ER6-n
fråga om färg er6

Hej, jag köpt en ER6-n gul -06. Jag undrar vart man kan finna färgkoden?:confused: :confused:
Jag hade tänkt byggt om framlyset, men problemet jag har är att jag kan ej hitta färgkod. Skulle bli jätte glad om någon kände till den. Då kommer bilden på hojen senare.:yoparty
som det verkar så blir den grym.

Mvh Frankieboy

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Letar efter liknande prylar som man kan hitta i sverige och jämföra lite priser.
Dessa är tagna från http://www.Ninja650Shop.com

/J

Kolla med www.bikersneed.se, de har Targa kutsar, köpte till min ZX-10R där, färdiglackad.

Hej, jag köpt en ER6-n gul -06. Jag undrar vart man kan finna färgkoden?:confused: :confused:
Jag hade tänkt byggt om framlyset, men problemet jag har är att jag kan ej hitta färgkod. Skulle bli jätte glad om någon kände till den. Då kommer bilden på hojen senare.:yoparty
som det verkar så blir den grym.

Mvh Frankieboy

Kawa kallar den Vivid Yellow, färghandlare brukar kunna leta fram sånt åt dig.

Vad ska du använda för lyse?

Last edited:

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
I brevet man fick kunde man meddela om hojen t ex bytt ägare. Kawa har säkert bara sina egna register från köpet, de har nog inte gjort ett utdrag från Bilregistret. Ring förra ägaren för säkerhets skull, annars kan du nog boka in en service i alla fall. Det är ju hojen som ska fixas, inte ägaren. :D

Finns det något sätt att fixa ägaren? :tungan :)

Jag får inte tag på killen jag köpte den av. Finns det någon som skulle vilja scanna eller citera vad som står i brevet (maila till jonas@annergard.nu)? Eller det kanske finns något nummer till Kawa på brevet som jag kan få och sen ringa till?

Tack!

/Jonas

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n

Finns det något sätt att fixa ägaren? :tungan :)

Jag får inte tag på killen jag köpte den av. Finns det någon som skulle vilja scanna eller citera vad som står i brevet (maila till jonas@annergard.nu)? Eller det kanske finns något nummer till Kawa på brevet som jag kan få och sen ringa till?

Tack!

/Jonas

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Ladda ned och döp om filendelsen till pdf

Bifogat

• återkall-er6.txt
    46.3 KB · Visningar: 166

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
jag skall hämta ut min nästa fredag,,undrar om dom redan fixat det då,,skall ringa o höra

bara 8 dagar hojlöst kvar :yoparty

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
ER6 N ABS -07
jag skall hämta ut min nästa fredag,,undrar om dom redan fixat det då,,skall ringa o höra

bara 8 dagar hojlöst kvar :yoparty

Enligt brevet skall det vara feldraget vid montering eller service för att manualen beskriver fel. Så om du ska hämta cycklen om en vecka bör redan verkstaden veta om detta och monterar säkert cycklen i veckan.

/J

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag köpte min ny, men har inte fått nått brev från Kawa! Så Jag lånar oxå filen ifall jag blir utan brev....

Kan bero på att din inte berörs i så fall. Förmodligen hade en japansk montör druckit lite för mycket saké på karaokebaren kvällen innan och dagen efter draget våra bromsledningar genom bakkutsen för att det är så schnyggt. Då har Kawa i efterhand listat ut vilka ramnummer han jobbade med den dagen.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Kan bero på att din inte berörs i så fall. Förmodligen hade en japansk montör druckit lite för mycket saké på karaokebaren kvällen innan och dagen efter draget våra bromsledningar genom bakkutsen för att det är så schnyggt. Då har Kawa i efterhand listat ut vilka ramnummer han jobbade med den dagen.

Så är det nog! Undrar vad killen monterade fel den dagen jag får mitt papper? Kanske bromsljuset kopplat till tutan.......

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Ni som fått återkallelsebreven, när köpte ni era hojar? Köpte min i början av januari i år (ny), -06:a dock

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Jag köpte min ny, men har inte fått nått brev från Kawa! Så Jag lånar oxå filen ifall jag blir utan brev....

Grejen är att bara vissa chassinr är påverkade. Så har du inte fått något brev behövs det inte helt enkelt!

(Jag har inte heller fått ngt och kollade därför upp det hela)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!