ER6-tråden

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Det smittar av sig.... Beställde ett Arrows slip-on idag från samma firma i Italien och leverans omkring månadskiftet mars-april..:tungan
Perfekt att byta till påskhelgen och då även få dit skylthållaren, typ mindre, som ligger här och väntar..
Sen blir det nog ett Fatbar-styre, bredd 740mm. Vill ej ha bredare än så..

Är det nån som hittat några prisvärda kraschpuckar?? Orginalpuckar går väl lös på ca 1200:- och det känns ganska saftigt...

+3grader och snön smälter :yoparty :yoparty :yoparty

Och Jag kommer nog att följa trenden med Arrow + Italy snart. O som sagt snön smälter....det skall den göra i vasaloppsveckan, ett bra tecken!
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Ni som är i gbg-trakten dom närmaste tre dagarna kan ju komma förbi svenska mässan och kolla på min ER6 i West Coast Xtremes-montern.
(Vi har ju andra hojar där också, men det är ju ER6 man vill se eller hur...?) :tungan

Klart man kommer förbi och kikar på ER6:an! - trots att det är 30 mil dit! :)

Synes på söndag!
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Ni som kört er6 ett tag nu;

Vad har ni upplevt för problem? Saker ni vill ändra på, byta ut? Nån som använt hojen till någon längre resa? Isf synpunkter?

@cage: Crashpuckar
 
Last edited:

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Ort
MovieRoad..
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
Nu e röven rensad på min med.. Gjorde en ganska simpel variant utan nr. plåtsbelysning.. Och om någon är intresserad av att köpa en likadan är det bara skicka ett PM.. Blinkers ingår! Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten bara..
 

Bifogat

  • PIC00018.JPG
    PIC00018.JPG
    131.8 KB · Visningar: 154
  • PIC00020.JPG
    PIC00020.JPG
    137.5 KB · Visningar: 138
  • PIC00021.JPG
    PIC00021.JPG
    132.6 KB · Visningar: 151

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Det smittar av sig.... Beställde ett Arrows slip-on idag från samma firma i Italien och leverans omkring månadskiftet mars-april..:tungan
Perfekt att byta till påskhelgen och då även få dit skylthållaren, typ mindre, som ligger här och väntar..
Sen blir det nog ett Fatbar-styre, bredd 740mm. Vill ej ha bredare än så..

Är det nån som hittat några prisvärda kraschpuckar?? Orginalpuckar går väl lös på ca 1200:- och det känns ganska saftigt...

+3grader och snön smälter :yoparty :yoparty :yoparty

Ett bra val av dämpare! :) Det kommer att bli :tummenupp tror jag.

Var har du hittat fatbarstyret på 740 mm?

/Jonas
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Renthal fatbar Mini (till 80cc)

Ok tack.

Var en liten sväng ner till garaget idag och fixade till baken lite på cykeln. Startade självklart upp den också. Första gången sedan början på oktober. Jävlar va trevligt att höra den igen. :)

Här kommer en liten bild på baken. Jag tycker att det blev ganska så bra, även om originalblinkers ser lite stora ut så funkar det. Det finns även skyltbelysning om man tittar riktigt noga, en liten ledlampa.



/Jonas
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Och Jag kommer nog att följa trenden med Arrow + Italy snart. O som sagt snön smälter....det skall den göra i vasaloppsveckan, ett bra tecken!

Jag kommer förmodligen också att göra det snart. Det roliga är ju att man slipper tull och man kan slippa moms också. Det finns helt enkelt ingen kontroll på det, läs tex http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=247414.
Klickar man i "company" hos redracingparts slipper man alltså 20% mer eller mindre riskfritt. 2200:- för ett arrows inkl frakt känns rätt rimligt. ;)
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Ni som bor i gbg, var köpte ni eran er-6a nånstans?
Fick ni med nåt på köpet?

Jag bor inte i Gbg men köpte min där ändå hos Johans MC. Fick 10% rabatt på tillbehör. Sen var själva hojen nedsatt 5000 då de ville bli av med den (en 06:a) innan de nya skulle komma.
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Jag kommer förmodligen också att göra det snart. Det roliga är ju att man slipper tull och man kan slippa moms också. Det finns helt enkelt ingen kontroll på det, läs tex http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=247414.
Klickar man i "company" hos redracingparts slipper man alltså 20% mer eller mindre riskfritt. 2200:- för ett arrows inkl frakt känns rätt rimligt. ;)

tullen slipper du i vilket fall iom att det är länder inom EES avtalet.

men det stämmer att man slipper bli debiterad för deras moms om man tar det som företag. det är verkligen intressant filosofi. :yoparty
 

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Ni som bor i gbg, var köpte ni eran er-6a nånstans?
Fick ni med nåt på köpet?

Köpte min på manfreds mc i burseryd.. ca 14 mil från gbg
Fick 7000 att handla prylar för i butiken.

Riktigt krokiga vägar när man närmar sig burseryd, är så att man blir överaskad när man kör bil :tummenupp

/J
 

niclas_idag

Glajdarn
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n
Hej.
Har kollat lite på denna hoj, hade en cbr929 förut och den var skoj. Men denna verkar vara lite lugnare men ändå fräckare ;)

Dock så undrar jag hur bred hojen är, mellan styrknopparna/backspeglarna?
Undrar helt enkelt om jag kommer få in den i cykelförrådet?

Mvh
Niclas
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro

Dock så undrar jag hur bred hojen är, mellan styrknopparna/backspeglarna?
Undrar helt enkelt om jag kommer få in den i cykelförrådet?

Mvh
Niclas

Var ut och mätte min. Kunde svära på att styrändarna var bredare än backspeglarna, men det visade sig att speglarna var bredast, 77cm mot 75cm för styret.
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hej FZ1N! Jag såg att du bor i Norrköping och antar att du köpt din hoj hos den lokala Kawa-handlaren? Jag har också ett Remus på som du och du nämnde att du gjort en egen insats? Hur? Jag har samma erfarenhet som du, för högt ljud utan insats och för dämpad med insats.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Återkallelse av Er-6n pga felaktig dragning av bromslang

Fick brev från Kawasaki i dag att jag måste lämna in hojen för en kostnadsfri åtgärd. Detta då bromsslangen till frambromsen är feldragen och kan gå sönder.

Någon mer som fått detta?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top