ER6-tråden

Masse30

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
Er6f 2009
Jag försökte själv få tag i en begagnad er6f 06a, men jag fick ge mig. köpte en ny 07a.
Tycker dock att den röda och svarta är finare, men får väl styla lite med annat kåpglas och system. Fick ialf ett bra pris när jag köpte min ny. 60000:- utan ABS. Hade ju ABS på min förra hoj (er6n), tyckte inte det var värt dom extra slantarna jag fick lägga.
Det var många som fick problem med ABSen förra året, vet ej om det är fixat till 07 (fuktkänslig).

Någon som har ett Laser system på sin er6?
Fått ett erbjudande om att köpa ett (kolfiber) för 1500:- men vet inte hur dom ser ut!

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Det var ju bra pris även för din! Jag har aldrig testat den utan ABS, min nuvarande hoj har ingen ABS i för sig men det går knappast att jämföra dom bromsarna mot varandra!

Min hoj blev fixad från garanti problemen innan jag hämtade den! Batteriet nytt, skrammel i kåpan samt ABS bromsarna! Alla kända problem från 06.

Jag har köpt en aluminium slipon "hurry" tror jag det hette! Ljudet är ju som en symaskin orginal, det funkar inte!

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Sådär, nu har man då så äntligen hämtat ut hojjen från handlaren. Blev en 4-5 mil innan man var tvungen att snickra på stugan och se på hockey :yoparty
Men en sak är säker...Leo-Vincet måste på snabbt som satan. Lät ju som en symaskin utan. Nu har man iof bara åkt ducce och buell innan så man är nog lite muller skadad :D Det lilla man han åka kändes den rapp och bra om man höll den på rätt varv, Eftersom man kör in den så har det ju inte blivit nåt piskande av den än men det kommer :yoparty

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Hmm... Märkte nu när jag fått på nytt bakdäck att mitt arrow sitter väldigt nära däcket, sisådär 2-3cm ifrån bara.. Funderar på hur illa det är egentligen, risk för att däcket smälter(jag kör rätt hårt och allt brukar vara brännhett efter en runda..)? :D Kanske skall försöka dra fram sliponet lite..

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Sådär, nu har man då så äntligen hämtat ut hojjen från handlaren. Blev en 4-5 mil innan man var tvungen att snickra på stugan och se på hockey :yoparty
Men en sak är säker...Leo-Vincet måste på snabbt som satan. Lät ju som en symaskin utan. Nu har man iof bara åkt ducce och buell innan så man är nog lite muller skadad :D Det lilla man han åka kändes den rapp och bra om man höll den på rätt varv, Eftersom man kör in den så har det ju inte blivit nåt piskande av den än men det kommer :yoparty

Grattis, märkte precis samma sak. Sliponet ska på omgående!
Man får piska hojen rätt så bra men faktum är att efter 7000 varv och uppåt så går den riktigt bra! Jag plockade min i 180 i går på femman! 1 växel kvar så 200 bör den ju klara på mätaren i alla fall!

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6

Man får piska hojen rätt så bra men faktum är att efter 7000 varv och uppåt så går den riktigt bra! Jag plockade min i 180 i går på femman! 1 växel kvar så 200 bör den ju klara på mätaren i alla fall!

200 är inget problem, därikring ligger jag ofta. I motvind kan det dock vara lite knepigt, har toppat 217 på mätaren men då höll jag i rätt länge..
Hursomhelst är det ju inte fort rakt fram som är skoj med denna hojen(eller överhuvudtaget enligt mig), att busa i kurvor och förnedra posörer på R1or etc det är sköj :D

kackerlackan

Med lem
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
Mt-01, Honda Shadow, Ktm-250
Det var ju bra pris även för din! Jag har aldrig testat den utan ABS, min nuvarande hoj har ingen ABS i för sig men det går knappast att jämföra dom bromsarna mot varandra!

Min hoj blev fixad från garanti problemen innan jag hämtade den! Batteriet nytt, skrammel i kåpan samt ABS bromsarna! Alla kända problem från 06.

Jag har köpt en aluminium slipon "hurry" tror jag det hette! Ljudet är ju som en symaskin orginal, det funkar inte!

Det där med skarmel i kåpan kan du beskriva det lite mer, tycker min skramlar på dryg tomgång.

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Det där med skarmel i kåpan kan du beskriva det lite mer, tycker min skramlar på dryg tomgång.

Hej, jag vet inte ifall det är ett problem på n modellen som du har men f som har kåpor fram har ett problem på vänstra sidan som gör att det skramlar vid vissa varvlägen samt vid morgonstarten.

Det hela är enkelt åtgärdat bara två skruvar som ska ha brickor under sig sen är det tyst! Ja så tyst som formpassad plast kan bli vill säga!

Jag jämför ju min "lite orätvisst" mot min duke och detaljpassningen och kvaliteten skiljer sig ju något! Så visst skrammel kanske man måste stå ut med!

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Sådär, nu har man lagt på Leo Vincet och mindre skylthållare :yoparty
Nu blev det äntligen en "riktig" hoj. Men den som sa att byta till slip-on var gjort i en handvändning vette tusan vad han/hon menade. Fick ju skruva ned både det ena och det andra för att få bort "stor burken". Mest beroende på den genomlöpande bulten som hängde upp burken i bakre fästet. Typiskt att de inte kunde göra så att den långa kunde trä uts genom aluminium profilen på sidan. :huvet Sen en annan sak....Få ut db-killern med polygrip = helt omöjligt ?!. Tur att den lät helt ok utan oxå....
Men till de som kör denna hoj utan slip-on......Åk och köp ett så fort som möjligt. Blir en helt annan hoj med ett en utan :tummenupp

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Mja, det tog ca. en halvtimme för mig som är ganska orutinerad att få på den nya burken. Angående db-killern så får man använda posörmusklerna lite grann :)
Min insats satt för jävla hårt också men det är bara att be nån hålla i cykeln och sen rycka utav helvete... förutsatt att du tagit bort eventuell låsmekanism till db-killern så klart :tummenupp

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Mja, det tog ca. en halvtimme för mig som är ganska orutinerad att få på den nya burken. Angående db-killern så får man använda posörmusklerna lite grann :)
Min insats satt för jävla hårt också men det är bara att be nån hålla i cykeln och sen rycka utav helvete... förutsatt att du tagit bort eventuell låsmekanism till db-killern så klart :tummenupp

Jag tog bort den här bulten med "special ta inte bort mig för då j*vlar" översidan.
Sen satt ju muttern fast med en liten svetsloppa på insidan men den tror jag inte att man behöver ta bort :confused: Rycka utav helvete....hmm tyckte faen jag ryckte men men :) Den får nog sitta i nu ett tag så får jag känna in om jag behöver ta bort den eller inte. Vart ju hyffsat muller ändå :yoparty

tekakan

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2007
Hoj
honda
Hej!

Nu har jag också en ER-6:a. Den är blå och helt fantastisk och jag har ingen lust att vara på jobbet :)

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Då var man ägare till en orange -07:a :)

Lite drygt 114 mil blev det första dagen. Kan ju meddela att den funkar helt okej för långresor. Hur bekväm som helst ju :tummenupp

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Slipon hit, system dit, db-killer här och kolfiber där! Kanske dags att slänga på nått godis på hojen då, det låter på vissa av er som ett måste?! Är det så? :) Är det ingen som kör el orginalo? ... eller det blir för mycket sysysysysysymaskin?

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ER6N
fick hojen i fredags, otur att man fick jobba denna helg men nästan 20 mil har det blivit, jag trivs riktigt bra med hojen! ska beställa ett nytt slipon nu med!

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Slipon hit, system dit, db-killer här och kolfiber där! Kanske dags att slänga på nått godis på hojen då, det låter på vissa av er som ett måste?! Är det så? :) Är det ingen som kör el orginalo? ... eller det blir för mycket sysysysysysymaskin?

Nejdå, det är inget måste..... MEN jag blev förvånad vilken skillnad i ljud det blev med slip-on. Nu får twinnen andas lite friare :tummenupp
Och det blev en mkt skönare sittställning med ett fatbar-styre....

MEN nu är väl inte din ER-6 helt el orginalo..... Såg lite tomt ut där bak...... ;-)

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Nejdå, det är inget måste..... MEN jag blev förvånad vilken skillnad i ljud det blev med slip-on. Nu får twinnen andas lite friare :tummenupp

MEN nu är väl inte din ER-6 helt el orginalo..... Såg lite tomt ut där bak...... ;-)

sshyyyy... :)

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*

Enligt mig så borde det levereras ett effekt system från fabrik. Det är ju ljudet som skiljer denna hoj från mängden av hojar i samma prisklass....:yoparty

114 mil på en dag.....Hmm....Blir många turer till korvmojjen det :näsblod

Funderar oxå på fatbar....Skulle vilja ha ett mattsvart så att det följer ramens färg. Vad är det för märke på ditt ?

Last edited:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
114mil är ju sjukt mycket.... åkte typ 20mil i går och fick sträcka på mig flera gånger! Förra året åkte jag 45 mil o fick stanna 3-4ggr för tankning o bensträckare osv. Åka 114 mil på en dag skulle jag aldrig palla med!
Förrresten så måste det blitt en heldag.....snittar man 100km/timmen så tar ju det över 11 timmar + att det är väl tankningar o ätningar kanske rent av en skitning:arsele som är utöver denna tid!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha