ER6-tråden

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
40 mil i helgen, det var en skön uppgradering från 125:a. Men med 25 kw strypningen på så går det knappt att köra under 4000 varv för då hackar bara motorn. Är det så bara för att det är strypning på eller upplever nån annan det också?

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
40 mil i helgen, det var en skön uppgradering från 125:a. Men med 25 kw strypningen på så går det knappt att köra under 4000 varv för då hackar bara motorn. Är det så bara för att det är strypning på eller upplever nån annan det också?

De flesta twinnar som jag ägt och kört har varit lite kinkiga vid för låga varv och fel växel. Sen är nog din extra kinkig om den är strypt.....

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Enligt mig så borde det levereras ett effekt system från fabrik. Det är ju ljudet som skiljer denna hoj från mängden av hojar i samma prisklass....:yoparty

114 mil på en dag.....Hmm....Blir många turer till korvmojjen det :näsblod

Funderar oxå på fatbar....Skulle vilja ha ett mattsvart så att det följer ramens färg. Vad är det för märke på ditt ?

Jag köpte mitt Renthal Fatbar från ett av företagen som annonserar här till vänster, fick 20% rabatt på styre och raisers...

//cage

Veek-tawr

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
ett stycke Kawasaki ER-6n!
Funderar också på att köpa fatbar styre. Är bara mest rädd att styregenskaperna ska totalförändras. farsan avråder mig från att göra det. Okej, nu bläddrade jag direkt till sista sidan så jag vet inte vad som skrivits i tidgare inlägg och ursäktar för att någon måste ta upp detta igen. Men när det någon som kan berätta vad som händer när man byter styre? Jag föredrar att köra snabb kruvig landsväg snarare än att busköra i stan. någon som vill dela med sig?

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Jag köpte mitt Renthal Fatbar från ett av företagen som annonserar här till vänster, fick 20% rabatt på styre och raisers...

//cage

Ok, tackar för infot...skall kika runt lite efter renthal och se om de har mattsvarta....

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
114mil är ju sjukt mycket.... åkte typ 20mil i går och fick sträcka på mig flera gånger! Förra året åkte jag 45 mil o fick stanna 3-4ggr för tankning o bensträckare osv. Åka 114 mil på en dag skulle jag aldrig palla med!
Förrresten så måste det blitt en heldag.....snittar man 100km/timmen så tar ju det över 11 timmar + att det är väl tankningar o ätningar kanske rent av en skitning:arsele som är utöver denna tid!
Jo, d tog 16,5 h :näsblod Var ju tvungen att hålla igen lite iom inkörningen. Det blev ju en hel del stopp för tankning av hoj o mage. Men, måste säga att jag diggar verkligen sittställningarna. Har kommit på att det finns 3 olika -en upprätt för proper stadskörning, en aggressivt framåtlutad för bus o en glidaraktigt tillbakalutad som kan vara skön när träsmaken infinner sig. :) Vet ni fler?

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Funderar också på att köpa fatbar styre. Är bara mest rädd att styregenskaperna ska totalförändras. farsan avråder mig från att göra det. Okej, nu bläddrade jag direkt till sista sidan så jag vet inte vad som skrivits i tidgare inlägg och ursäktar för att någon måste ta upp detta igen. Men när det någon som kan berätta vad som händer när man byter styre? Jag föredrar att köra snabb kruvig landsväg snarare än att busköra i stan. någon som vill dela med sig?

Först och främst beror det på bredden på styret. Jag kör med ett styre till knattecross 740mm brett. Valde den bredeen för att inte få så stora styrutslag... Har kört lite kurviga vägar och känner ingen nackdel, snarare en fördel då orginalstyret gav en konstig armvinkel för mig.
Kommer att nöta en del på gokartbanor i sommar och där kanske man märker en skillnad:confused: :confused:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Har kommit på att det finns 3 olika -en upprätt för proper stadskörning, en aggressivt framåtlutad för bus o en glidaraktigt tillbakalutad som kan vara skön när träsmaken infinner sig. :) Vet ni fler?

Du har missat 2 st. ståendes o ståendes på skjutspinnarna...bra sikt, skönt o sträcka lite på sig + att alla tittar på en o tror man e en mupp:rolleyes:

Ok, tackar för infot...skall kika runt lite efter renthal och se om de har mattsvarta....

Skall du ha mattsvart renthal för 80cc så är det kört, finns endast 1 färg tyvärr!
Kan tipsa om ett potent ställe:
http://www.customaid.se/produkt.php?id=832&model=44
http://www.customaid.se/produkt.php?id=770&model=62

Då får du svart o blir värst på SH, dock lite dyrare än renthalvarrianten:tummenupp

Last edited:

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Jahopp nu är mitt Rizomastyre monterat. Det blev ganska bra, snyggt med svart i alla fall. Är köpt på www.customaid.se. Köpte även styrändar i svart. Styret är 22 mm så alla originalprylar passar.

Det enda jag inte är nöjd med är min egen montering. Borrade i styret för omkopplarna men de hamnade inte på riktigt rätt ställe. Någon som vet om man verkligen behöver ha kvar piggen på insidan eller om det går lika bra att ta bort den men att omkopplaren inte håller på vrida sig sen?

Här är tre bilder:

Det blev i alla fall snyggt med svart styre känns som om det skulle ha varit det original. Det blev några mil igår och allt känndes bra även om jag behöver justera lite. :)

/Jonas

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Skall du ha mattsvart renthal för 80cc så är det kört, finns endast 1 färg tyvärr!

Då får du svart o blir värst på SH, dock lite dyrare än renthalvarrianten:tummenupp

Styret ligger typ i samma prisklass men jag fattar fortfarande inte hur de kan ta 1000 pix för risers? Fick mina för 300.. men ett svart ovan blir det för mig när pengarna rullar in :tummenupp

Last edited:

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Någon som vet var man får tag i en annan skylthållare så man får bort hela ankstjärten där bak ? Har liten plåt så helst till den ska det vara =D

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Kolla igenom tråden så hittar du flera alternativ.. sist det var på tal var ett par sidor bak bara..

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Originalsystem.

Slipon hit, system dit, db-killer här och kolfiber där! Kanske dags att slänga på nått godis på hojen då, det låter på vissa av er som ett måste?! Är det så? :) Är det ingen som kör el orginalo? ... eller det blir för mycket sysysysysysymaskin?

Jag kör med originalsystem, tycker det mullrar alldeles lagom. Det är bäst att inte reta på sej grannar och andra mc fientliga i onödan. Sen tycker jag att det är skönt om man skall köra långt att slippa en massa oljud.
Att det låter som en symaskin? Har dom hört en sån tro?
Men det är bullerkrav, då får det inte höras mer än så här.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Jahopp nu är mitt Rizomastyre monterat. Det blev ganska bra, snyggt med svart i alla fall. Är köpt på www.customaid.se. Köpte även styrändar i svart. Styret är 22 mm så alla originalprylar passar.

Det enda jag inte är nöjd med är min egen montering. Borrade i styret för omkopplarna men de hamnade inte på riktigt rätt ställe. Någon som vet om man verkligen behöver ha kvar piggen på insidan eller om det går lika bra att ta bort den men att omkopplaren inte håller på vrida sig sen?

/Jonas

Jag fick ett bonushål när jag borrade i mitt styre, men skulle INTE vilja vara utan piggarna! inte kul om man får gasrullen i näven under färd skulle jag tro...

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Jag fick ett bonushål när jag borrade i mitt styre, men skulle INTE vilja vara utan piggarna! inte kul om man får gasrullen i näven under färd skulle jag tro...

Precis det jag funderade på. Kan rullen och hela omkopplaren vrida sig tro om man kör utan piggen?

Jag tänkte att det kanske inte är så bra med ett extra hål med tanke på materialutmattning eller är det kanske inget att oroa sig för?

/jonas

FrankTheTank

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
kawa er6n
Slip on

Tjenis!
e ny här, kör en svart er6:a o tänkte ta oskulden på mig själv här på forumet :yoparty
tänkte införskaffa mig ett two brothers Vale slip on men kan inte få ihop det riktigt. hittade instruktioner för 650r ninja o antar att det e samma som er6a:n men där e ingen lambda på den. e det nån som vet vad man ska göra med den? svetsa in den på det nya sliponet eller typ plugga den?
här e instruktionerna från twobros
http://www.twobros.com/Cust_Service/Install_Inst/005-14204x_Inst.pdf

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Du har missat 2 st. ståendes o ståendes på skjutspinnarna...bra sikt, skönt o sträcka lite på sig + att alla tittar på en o tror man e en mupp:rolleyes:

Är lite sugen på det här rizoma svart. Men är lite tveksam på om jag klarar av monteringen. Om man tyckte monteringen av slip-onet var lite småbökigt vad ska då inte byte av styre vara :huvet Men om jag fattat det rätt så behöver man styret plus specialfästena för konsikt styre. Behöver man borra m.m. i styret eller passar allt rakt av ??

Veek-tawr

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
ett stycke Kawasaki ER-6n!
Någon som vet var man får tag i en annan skylthållare så man får bort hela ankstjärten där bak ? Har liten plåt så helst till den ska det vara =D

Sök efter er-6 på Köp&sälj här på sporthoj, finns en snubbe som gör egna där. Skitsnygga och rena. Annars finns det på bikeshop.se, men vete katten om blinkers medföljer.

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Jag har nog tidigare kollat igenom hela tråden från början till slut en 3-4 gånger när jag letat efter olika saker men nu orkar jag inte det igen utan försöker mig på en genväg:

Någon som kan tipsa om depåstöd? Gärna billiga men stabila i så fall. Vad kör ni med?

Någon som testat dessa från Bikersneed?
http://www.bikersneed.se/Prodc/depastod.htm

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Är lite sugen på det här rizoma svart. Men är lite tveksam på om jag klarar av monteringen. Om man tyckte monteringen av slip-onet var lite småbökigt vad ska då inte byte av styre vara :huvet Men om jag fattat det rätt så behöver man styret plus specialfästena för konsikt styre. Behöver man borra m.m. i styret eller passar allt rakt av ??

Vad jag har förstått så måste man göra ett hål på varje sida av styret som man fäster reglagen i så att de inte ligger o halkar omkring, annars ska det passa rakt av.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy