ER6-tråden

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
hur långt har ni kommit på erat bakdäck ?
nån som har testat eller har tips på ett bra sport touring däck med många mil o hyffsat grep.,man vill ju kunna svänga också

Jag kör rätt hårt och kom ändå 734 mil på mitt, dock har jag aldrig "börnat". Det är ju ett sport/touring-däck så det håller rätt länge, om det inte misshandlas..
Har nu ett Bridgestone BT021R på, skall vara lite bättre sägs det.


vad kör ni med för tryck,,o mäter man kalla däck ?
Vad man skall ha för tryck står på svingen. 2,5kg bak och 2,25 fram.
Mäts alltid med kalla däck.

Gaah, nu fick jag tag på en Arrowljudfil! Låter riktigt gött, mullrar snarare än slår.
Vad tycker ni? :huvet :confused:
Definitivt Arrow, mkt snyggare utan den fula "pipen". Kör själv med det utan db-killer, bättre kan det inte låta. :yoparty
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Gaah, nu fick jag tag på en Arrowljudfil! Låter riktigt gött, mullrar snarare än slår. det är ju skitsvårt att avgöra eftersom kameramicen kanske inte är den bästa! Arrowröret kostar bara 350 spänn extra.

Arrow:
http://www.youtube.com/watch?v=n2QF0kJdWME

eller LeoVince:
http://www.youtube.com/watch?v=_wJfYopRU_A&mode=related&search=

Vad tycker ni? :huvet :confused:

ARROW !!! Ljudmässigt har jag inte jämfört dem men jag anser att Arrowsburken är BRA mkt snyggare.. Och självklart.. Ur med insatsen, den gurglar så skönt:yoparty :yoparty
 

CARLSBERG

rookie
Gick med
6 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Kawa orange edition 2
Har en er-6n å senast jag var ute så såg jag att när jag vrir om nyckeln så lyser både den "röda" oljetrycks lampan och även den i lcd instrumentet, har inte sett att den i lcd'n har lyst innan. Är det så på era med?? Eller har jag ett problem?

dom slocknar när jag startar hojen.

Tack på förhand
 
Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Har en er-6n å senast jag var ute så såg jag att när jag vrir om nyckeln så lyser både den "röda" oljetrycks lampan och även den i lcd instrumentet, har inte sett att den i lcd'n har lyst innan. Är det så på era med?? Eller har jag ett problem?

dom slocknar när jag startar hojen.

Tänk efter lite... Tror du de hade slocknat om det varit ett problem? :huvet
 

CARLSBERG

rookie
Gick med
6 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Kawa orange edition 2
Tänk efter lite... Tror du de hade slocknat om det varit ett problem? :huvet

Nej jag trodde inte det, men eftersom jag aldrig har sett att den har lyst innan (lcd'n) så ville jag bara a det bekräftat av nån som har en er6-a att det ska va så.

Trevlig helg på dig
 

MaZk

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Ort
Solberga
Hoj
FZ6S
Har en er-6n å senast jag var ute så såg jag att när jag vrir om nyckeln så lyser både den "röda" oljetrycks lampan och även den i lcd instrumentet, har inte sett att den i lcd'n har lyst innan. Är det så på era med?? Eller har jag ett problem?

dom slocknar när jag startar hojen.

Tack på förhand

Ja, oljekannan i LCD'n lyser när tändningen är på.
 

J0H@N

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Er6-n
alla ni som bytt styre, hur gör ni med handtagen är det bara att slita bort dom och sedan mosa på dom på det nya styret med våld eller???
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag var ute på en 21-mila sväng idag.. Brrrr, frös duktigt när man kom hem.

Men det som slog mig under körningen var att det känns som den börjar "släppa" nu i motorn. Har kört 310 mil och hojen känns piggare...

Sen hade jag med mig GPS-en och jämförde hastigheten.. När mätaren visade 110km/h då visade GPS-en 99-100. Jag tror nog mer på GPS-en !! Men differensen var mindre vid mätarfart 50km/h. Då hade jag 44 på GPS-en.
Det verkar som att mätaren visar 10-12% för mkt.

Är det nån annan som testat detsamma??

//cage
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Jag var ute på en 21-mila sväng idag.. Brrrr, frös duktigt när man kom hem.

Men det som slog mig under körningen var att det känns som den börjar "släppa" nu i motorn. Har kört 310 mil och hojen känns piggare...

Sen hade jag med mig GPS-en och jämförde hastigheten.. När mätaren visade 110km/h då visade GPS-en 99-100. Jag tror nog mer på GPS-en !! Men differensen var mindre vid mätarfart 50km/h. Då hade jag 44 på GPS-en.
Det verkar som att mätaren visar 10-12% för mkt.

Är det nån annan som testat detsamma??

//cage

Nope, men D e ju bara possytift om den visar för mkt med tanke på harryH... Tänkte oxå ta en tur i dag, men när man var ute i typ vinterjacka o smäfrös så la jag ner...hoppas på bättre väder i morgon eller på måndag, men kikar man på smhi så verkar det vara starkt som härgar framför mc:näsblod
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Tänkte oxå ta en tur i dag, men när man var ute i typ vinterjacka o smäfrös så la jag ner...hoppas på bättre väder i morgon eller på måndag, men kikar man på smhi så verkar det vara starkt som härgar framför mc:näsblod

Haha, stackars er nordbor.
Själv har man rullat i 2 månader nu, cirka 270 mil so far. :arsele
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
skjutsa

boys and girls hur är er6-n att skjutsa på? sitter man lika dåligt som på en sporthoj eller är det faktiskt möjligt att sätta tanten bakpå utan att hon klagar efter 2 mil?

blir kanske att byta gixxern mot en er6a om den håller vad den lovar!
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Jag kör rätt hårt och kom ändå 734 mil på mitt, dock har jag aldrig "börnat". Det är ju ett sport/touring-däck så det håller rätt länge, om det inte misshandlas..
Har nu ett Bridgestone BT021R på, skall vara lite bättre sägs det.



Vad man skall ha för tryck står på svingen. 2,5kg bak och 2,25 fram.
Mäts alltid med kalla däck.


Definitivt Arrow, mkt snyggare utan den fula "pipen". Kör själv med det utan db-killer, bättre kan det inte låta. :yoparty

Hur hårt är "hårt"? jag är inte uppe i 400 mil än och det är redan dags att byta för mig :näsblod
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
boys and girls hur är er6-n att skjutsa på? sitter man lika dåligt som på en sporthoj eller är det faktiskt möjligt att sätta tanten bakpå utan att hon klagar efter 2 mil?

blir kanske att byta gixxern mot en er6a om den håller vad den lovar!


Jodå, det går bra att skjutsa damen bakpå ER-6an :tummenupp Ta med dig tanten till återförsäljarn och provkör!
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
boys and girls hur är er6-n att skjutsa på? sitter man lika dåligt som på en sporthoj eller är det faktiskt möjligt att sätta tanten bakpå utan att hon klagar efter 2 mil?

blir kanske att byta gixxern mot en er6a om den håller vad den lovar!

Det går jättebra, jag är 185cm 100 kg och min son är 190cm 90kg, vi får plats, hojen orkar med oss bra, även med väskor fullpackade.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
ja, vilka däck ska man igentligen köpa om man vill ha sulor som håller länge men ändå har bra grepp? Glömde jag att säga att det ska världen bästa däck fast ändå inte skall kosta många ören? *ler*
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
ja, vilka däck ska man igentligen köpa om man vill ha sulor som håller länge men ändå har bra grepp? Glömde jag att säga att det ska världen bästa däck fast ändå inte skall kosta många ören? *ler*

jag har köpt Nya michelin Pilot Road 2 CT. dock har jag inte slängt på dem än så jag kan varken uttala mig om grepp eller hållbarhet. hoppas de håller lika länge iaf. de jag kör på nu höll knappt 700 mil. speciellt dyra var de inte heller.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top