ER6-tråden

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f


(klickbar bild)

Någon som vet något - vad som helst - om Hurric slipon?? Det är för mig helt okänt och har inte hittat någon information värd att nämna om det och nu går jag i tankar om att slå till ganska snart...

All information mottages tacksamt!!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Det var väl nån här i tråden som köpte en hoj från tyskland och fick med hurric har jag för mig, vem det nu var. Poppis i tyskland verkar den vara iaf, Hurric:en.

Finns säkert ljudfiler på ninja650-forumet! :)
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Det var väl nån här i tråden som köpte en hoj från tyskland och fick med hurric har jag för mig, vem det nu var. Poppis i tyskland verkar den vara iaf, Hurric:en.

Finns säkert ljudfiler på ninja650-forumet! :)


Japp, får för mig att röret kommer från Tyskland till och med ... hmm (kanske kolla tysk webshop? ingen moms och sånt)

Tror att jag letat med ljus och lykta på deras forum redan faktiskt... ska ta mig en titt till.
 

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
Fick hem min hoj i går och var ut och testade en liten repa i dag. -1 och härligt rullgrus....:tungan

Någon som har erfarenhet av den lilla "rutan" jag fick med på min hoj. Är lite tveksam om jag tycker den pryder sin plats eller inte..

Funkar den ??
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Stylingtips

Såg att bikersneed säljer ut ERMAX bellypan för en 500-lapp
Kanske är intressant för någon med silver hoj?

6134501667.jpg


http://www.blocket.se/vi/14530914.htm?ca=23_11_s

Funderade på o köpa en o lacka svart? Har inte sett någon bild där man ser lite bättre hur den ser ut på hojen?
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Fick hem min hoj i går och var ut och testade en liten repa i dag. -1 och härligt rullgrus....:tungan

Någon som har erfarenhet av den lilla "rutan" jag fick med på min hoj. Är lite tveksam om jag tycker den pryder sin plats eller inte..

Funkar den ??

Får man fråga var du köpte den?
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011


(klickbar bild)

Någon som vet något - vad som helst - om Hurric slipon?? Det är för mig helt okänt och har inte hittat någon information värd att nämna om det och nu går jag i tankar om att slå till ganska snart...

All information mottages tacksamt!!

Hej det var jag som hämtade en hoj från tyskland men hurric köpte jag här i Sverige! Jag var skit nöjd! Dels så lät den kanon utan att man behövde ta ut någon insats! Sen tyckte jag hojen blev mycket piggare efter bytet!

Jag kan varmt rekommendera den!
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Hej det var jag som hämtade en hoj från tyskland men hurric köpte jag här i Sverige! Jag var skit nöjd! Dels så lät den kanon utan att man behövde ta ut någon insats! Sen tyckte jag hojen blev mycket piggare efter bytet!

Jag kan varmt rekommendera den!

Pretty please; videoklipp med ljud! :hoppa
 

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
Anade det. :) Köpte en Transalp av dom förra året. Är du från stan eller i närheten så kan vi ju dra en sväng någon dag!?

Jag bor en bra bit från Ö-bro, närmare bestämt en 30 mil norrut...:)
Så, det vart en rätt dryg resa att hämta cykeln..Men vad gör man inte för att få ha lite roligt....
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Er-6an gör sig inte riktigt på en bottenlös grusväg i slutet på december. Fy satan vad kallt att flytta den 50 m så att grannarna kan ha fest i vinterförvaringen :)
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
PC3, luftfilter, slipon, tail tidy, tonad ruta, drev. Hugger grejjade jag på ebay häromdan, får se om den hittar hit till sverige nån gång inom närmaste framtiden. :)

Roustabout, har du nån länk till sidan med den mappen på? Försökte söka reda på men fann inget. :confused: Får försöka mer senare i annat fall. :)

Ahaa, ja fattade som att du redan hade köpt grejjer.. But but..
Ja fixar d på mail !
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Pretty please; videoklipp med ljud! :hoppa

Sorry så långt tänkte jag aldrig! Jag menar allt är bättre än orginalet, (symaskin)

Som jag ser det så är fördelen att du inte behöver plocka ur och i med någon db killer, den ligger precis på gränsen men den klarar sig om man blir stoppad!

Ända nackdelen kan vara att den fick ett slags slagljud när man stod mot något som ekade! Jättesvårt att förklara lät som något som smällde typ!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ahaa, ja fattade som att du redan hade köpt grejjer.. But but..
Ja fixar d på mail !

Hehe, nej. Huggern är på väg till Sverige nu efter lite ebaykrångel. Skickades i fredags. Det blir G&G slipon ifrån redracingparts och resten ifrån Blue Ridge (inkl pc3orna), såvida jag inte vill ha styret från ninja650shop också. :p
 
Last edited:

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
Någon som vet vad som är ett normalt pris för en 600 mil service..
Enligt boken verkar det mest vara kontroll av bromsar ?
 

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
jag hoppade över den helt..bara inspektion,vet inte vad det gör med garantin,men tror det e ok,,jag har ju service planen så det e bara att hävda att du följt den.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top