ER6-tråden

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Maxade ur min N och den kom upp i 227 på mätaren men då låg jag med huvet på tanken. :tungan Har ett slipon på, annars är allt original. Har iof en liten vindkåpa, vet inte hur mkt den gör.

Hyffsat, orginal drev har jag inte sett mer än 218 på mätaren, känns som det blir bra vindmotstånd precis efter 200, dit kommer man ju på 5:an.
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Depåstöd

Jag behöver ett depåstöd, bak. Finns ett på Biltema för 199.- duger säkrt fin fint. Frågan är bara, behöver jag köpa såna här då också?
 

Bifogat

  • 012BOY0008_2550.jpg
    012BOY0008_2550.jpg
    46.7 KB · Visningar: 84

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Du behöver bobbiner om du köper depåstöd med krokar, annars finns det såna som man ställer svingen på, då behövs inga bobbiner!
 

MC Alex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ny-06 950SM
Ne!

Maxade ur min N och den kom upp i 227 på mätaren men då låg jag med huvet på tanken. :tungan Har ett slipon på, annars är allt original. Har iof en liten vindkåpa, vet inte hur mkt den gör.

227 med en N tvivlar jag starkt på speciellt eftersom knappast en mappad N gör 210 som sagt på en F är mätaren Analog och N är digial! dock sitter det en hastighets sensor som ibland kan leva sitt eget liv därav så olika topphastigheter på N hojarna! Man skulle behöva kalibrera dem emellanåt!
och det bör man speciellt göra om man drevat annorlunda!

Kan dock rekomendera att sätta på en GPS tillfälligt för att testa skillnaden!
eller så träffas alla och drar som svin så ser man villken som går bäst! Hahaaha,:D
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
227 med en N tvivlar jag starkt på speciellt eftersom knappast en mappad N gör 210 som sagt på en F är mätaren Analog och N är digial! dock sitter det en hastighets sensor som ibland kan leva sitt eget liv därav så olika topphastigheter på N hojarna! Man skulle behöva kalibrera dem emellanåt!
och det bör man speciellt göra om man drevat annorlunda!

Kan dock rekomendera att sätta på en GPS tillfälligt för att testa skillnaden!
eller så träffas alla och drar som svin så ser man villken som går bäst! Hahaaha,:D
Vad den verkliga topphastigheten vet jag så klart inte. 227 stod det på mätaren iaf. :tungan Märkte idag att den var lite segare när jag hade ryggsäck på mig. Får testa igen utan.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
kraschpuckar

farsan ska tillverka lite kraschpuckar åt mig och kanske fler om folk vill ha men jag behöver lite mått först.

* Exakt vad är det för gänga till hålen i chassit?
* Vilken diameter bör puckarna vid motorkåpan resp. svingen ha? duger 30mm?
* Vad är "normal" längd på dem d.v.s. hur mycket står de ut från hojen.

Farsan är grym så de kommer bli finfina men behöver ha lite mer exakta mått först.

Tänkte skaffa någon form av bra mall också så om någon i Malmötrakterna kan låna ut ett par puckar till mig så hade det ju varit ännu bättre t.o.m. så kan vi. Om jag inte hittar några tänkte jag iallafall att de bakre skulle bli en kopia av dessa
 

Bifogat

  • KawiSwingArmSpoolsSilverLG.jpg
    KawiSwingArmSpoolsSilverLG.jpg
    51.6 KB · Visningar: 84

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Vad den verkliga topphastigheten vet jag så klart inte. 227 stod det på mätaren iaf. :tungan Märkte idag att den var lite segare när jag hade ryggsäck på mig. Får testa igen utan.

jag har tokmaxat min N (omappad med med slipon) i 210km/h men sen gick det inte en km/h fortare oavsett hur jag satt/lutade/hukade, duger gott
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Panik! Behöver hjälp och tips!!

Hojen startar inte! Prick till helgen jag behöver den. Tvättade den och har säkerligen kommit åt någon kontakt eller nåt. När jag vrider om nyckeln så startar ECU:n så varvmätaren flyger upp och tillbaka men sen är det något som fattas. Låter inte så mycket som den brukar när man vrider om. Ingen reaktion alls när jag trycker på startknappen. F-n! Har kollat alla säkringar och juckat på de flesta kontakter jag kan se. Hade lite bråttom så jag fick lämna den hos päronen och ta farsans Transalp in...

Vad göra? :confused:
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Panik! Behöver hjälp och tips!!

Hojen startar inte! Prick till helgen jag behöver den. Tvättade den och har säkerligen kommit åt någon kontakt eller nåt. När jag vrider om nyckeln så startar ECU:n så varvmätaren flyger upp och tillbaka men sen är det något som fattas. Låter inte så mycket som den brukar när man vrider om. Ingen reaktion alls när jag trycker på startknappen. F-n! Har kollat alla säkringar och juckat på de flesta kontakter jag kan se. Hade lite bråttom så jag fick lämna den hos päronen och ta farsans Transalp in...

Vad göra? :confused:

Jag hade samma problem med min efter monteringen av sliponet. Om det inte låter lika mycket som den brukar så startar inte pumpen utan den gör endast kalibrering av insprutet.

Lyser neutrallampan?? Min gjorde inte det.

Jag hade lyckats komma åt växelgivaren som sitter väldigt löst brevid axeln till växelföraren.

Bara att trycka dit kontakten på rundstiftet så funkade min direkt.

Kanske kan va det...???
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Har du kollat nödstoppen?? :tungan

Jävlar, där sa du något........ Det hade jag fan inte en tanke på. Kommer känna mig så jääävla dum om det är så. Jag använder den aldrig själv nämligen.

Jag hade samma problem med min efter monteringen av sliponet. Om det inte låter lika mycket som den brukar så startar inte pumpen utan den gör endast kalibrering av insprutet.

Lyser neutrallampan?? Min gjorde inte det.

Jag hade lyckats komma åt växelgivaren som sitter väldigt löst brevid axeln till växelföraren.

Bara att trycka dit kontakten på rundstiftet så funkade min direkt.

Kanske kan va det...???

Ja, neutrallampan lyser. Ska kolla alla kontakter imorgon när jag har lite mer tid. Tack för tipset. Återkommer!
 
Last edited:

maximus78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Er6n -06 ABS
Det är inte så att det är tanken som tjuter? det gör den nämligen när trycket ändras..

Nix, hade inne den på verksta´n. Först i telefon trodde de också att det kunde vara tanklocket men sen när de tittade på den så sa de att det var bensinpumpen. Var inne med den i mitten på juli och fabriksgarantin var till 20 juli, gott de. :tummenupp
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Har du kollat nödstoppen?? :tungan

F-----n, så ägd jag blev där! :D

Klart det var den. Glasklart bevis på hur man tappar hjärnan på semestern och slutar tänka helt när värmen kommer på en.

Jaja, Fist. Jag får väl krypa till korset. :Bugar Ägd, ägd, ägd!
 

HallofFame

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
sala
Hoj
Yamaha MT-01 -05
nån som lyckas få upp ER-6an på 2an? på 1an går de hur lätt som helst.. men 2an orkar den fan inte på.. eller gör jag fel? btw hur kirrar man nytt baktill.. så man får bort den vidriga bögläppen (som man kallade de på moppen)=P
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
2:an: 3-4000 varv koppla lätt o dra på, släpp och den seglar upp enkelt. Eller dreva ner en kugg fram så går den att gasa upp.
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
227 med en N tvivlar jag starkt på speciellt eftersom knappast en mappad N gör 210 som sagt på en F är mätaren Analog och N är digial! dock sitter det en hastighets sensor som ibland kan leva sitt eget liv därav så olika topphastigheter på N hojarna! Man skulle behöva kalibrera dem emellanåt!
och det bör man speciellt göra om man drevat annorlunda!

Kan dock rekomendera att sätta på en GPS tillfälligt för att testa skillnaden!
eller så träffas alla och drar som svin så ser man villken som går bäst! Hahaaha,:D

Min N gjorde 221 km/h (mätarfart), med originaldrevning men Arrow slip-on (ingen mappning). Måste varit lite medvind eller nåt, för jag har aldrig kommit upp i det igen. Runt 210 ca, men mätaren har stått på 221 iaf en gång. :tungan
Det räcker och blir över, blåser litegrand i de hastigheterna utan kåpa. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top