ER6-tråden

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Buell 1125 R -08
skall köpa minblinkers och skylthållare ge mig lite förslag hur det kan se ut plus där man kan handla dem

Christoffer-ER6

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Jag köpte min -06a för 40' Kändes som ett rätt bra pris då den gått rätt exakt 1000 mil.. Men den nya (om den nu kommer se ut så) är ju skiitsnygg, framlampan är lite alien på 06an men den nya är ju riktigt cool.
Som sagt, vad tror ni kommer hända med andra (3:e=) handsvärdet till 2009/10? dom dimper väl ner mest i pris i böjan??

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Street Triple -09
Då kanske det är bra läge att köpa en begagnad 08'a inom de närmsta månaderna. Kanske går att få tag på en fräsch för runt 40'.

Har gått ett tag i köptankar, kanske är dags för mig att börja kolla runt på riktigt nu? :)

09:an ser för övrigt riktigt najs ut. Gillar den nya sadeln speciellt.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Då kanske det är bra läge att köpa en begagnad 08'a inom de närmsta månaderna. Kanske går att få tag på en fräsch för runt 40'.

Har gått ett tag i köptankar, kanske är dags för mig att börja kolla runt på riktigt nu? :)

09:an ser för övrigt riktigt najs ut. Gillar den nya sadeln speciellt.

Ser Photoshop:at ut Versys sving, Z750 bakdel/sadel och gaffel, samt ny lampa.
Men visst ser det bra ut.

danne.H

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Hoj
Kawasaki ER-6n -07
:felämne
råkade köra förbi en MC-polis på Sveavägen i Stockholm, bekvämt runt 100 på 50-väg.....Igår kväll; alldeles för snabbt på en gågata mitt i stan

Jag gillar det. :) Mitt förtroende för polisen har sedan säsongsstarten gått raketkurva uppåt.

Brukar inte vara den som gnäller men reagerade lite när jag läste ditt inlägg.

Undrar bara vad ordet förtroende är för dig? Jag vet att polisen är på oss motorcyklister mycket men det finns väl ibland en viss anledning , det du skrev tex. Visst att man kan bränna på lite på ensliga landvägar och liknande men mitt inne i stan?

Christoffer-ER6

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Började från början på tråden, tänke försöka komma igenom hela så småningom :) såg att ni gjorde en "undersökning" om hur många det var här som hade en Er6:a ni kom inte så långt så tänkte ta initiativer och börja igen, antar att det är en heel del!

Någon i malmö som är sugen på att dra ut o köra en runda någon dag, hade varit roligt att köra annat än ensam, och lära sig en hel del på samma gång!!?

Fyll på!!!!

ChristofferER-6, N, Grå, Orginalsetup

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
skall köpa minblinkers och skylthållare ge mig lite förslag hur det kan se ut plus där man kan handla dem

Tjena!

När jag hade min ER6-n så såg den ut så här:
hojen.jpg

hoj_sport_hdr.jpg

Mer bilder på:
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=77CA097341DBC6&look=stibixborasmc

Skylthållare (o belysning) köpte jag via nilssonsmc, diodblinkers och relä köptes via fridsalls.com.

Så tänk på om du skaffar diodblinkers så måste du byta ut ditt blinkersrelä.

Lycka till!

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
ER-6 f
Brukar inte vara den som gnäller men reagerade lite när jag läste ditt inlägg.

Undrar bara vad ordet förtroende är för dig? Jag vet att polisen är på oss motorcyklister mycket men det finns väl ibland en viss anledning , det du skrev tex. Visst att man kan bränna på lite på ensliga landvägar och liknande men mitt inne i stan?

Haha.. du har en poäng och jag var lite otydlig. Med "gågata" menar jag en sån där man får köra fordon men gående har företräde. Plus; helt folktomt, nattetid, och "snabbt" i relation till typen av gata; inte i generella mått. Håller med dig i sak.

OCH.

Jag tar tillbaka allt positivt jag sagt om polisen de senaste dagarna! :huvet Idag åkte jag på en ordningsbot för min lite halvdolda skylt till slut... körde hem från jobbet, lite väl snabbt gick det väl, och när jag kommer hem och parkerar hojjen så står det någon sekund senare en polisbil precis bredvid mig.

"Jaha, du! Det där gick lite fort va?"
"Nää...? Gjorde det? Inte så va? Hur fort skulle Ni säga att det gick?"

... och så vidare; visade sig att de inte hunnit få på mätutrustningen :)yoparty) så körkortet fick jag behålla. Däremot fick jag en ordningsbot på 1500 för att reg-plåten sitter ... lite tveksamt.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

Christoffer-ER6

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Haha.. du har en poäng och jag var lite otydlig. Med "gågata" menar jag en sån där man får köra fordon men gående har företräde. Plus; helt folktomt, nattetid, och "snabbt" i relation till typen av gata; inte i generella mått. Håller med dig i sak.

OCH.

Jag tar tillbaka allt positivt jag sagt om polisen de senaste dagarna! :huvet Idag åkte jag på en ordningsbot för min lite halvdolda skylt till slut... körde hem från jobbet, lite väl snabbt gick det väl, och när jag kommer hem och parkerar hojjen så står det någon sekund senare en polisbil precis bredvid mig.

"Jaha, du! Det där gick lite fort va?"
"Nää...? Gjorde det? Inte så va? Hur fort skulle Ni säga att det gick?"

... och så vidare; visade sig att de inte hunnit få på mätutrustningen :)yoparty) så körkortet fick jag behålla. Däremot fick jag en ordningsbot på 1500 för att reg-plåten sitter ... lite tveksamt.

Vad är det man säger, peppar, pepar, ta i trä!

Nu regnar det inte, ut och göra Malmö osäkert! :D

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
tja hade det inte varit så långt hade jag hängt med ut men nu ska jag köra hem till min lille son o barnkalas o sånt i helgen så blir nog inget köra denna helgen.

Hyll: är z1000 lätt o få upp på baken? tyckte svingen såg svinkort ut när jag kollade på en igår.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...