ER6-tråden

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Hej alla er 6 åkare!

I morgon ska jag iväg och köpa en till mig också!

En 08:a 650 mil, helt orginal + hård topbox och hårda sidoväskor.

Fick prutat ner den till 38 000 över telefon. Hoppas detta är ett bra pris?


Jag ska köra hem den ca 50 mil. Har 08:a modellen bensinmätare? Eller kom det 09 ?

Hur långt kommer man på en tank?

Fick 40k för min inlösta -07:a med ABS och 1200 mil på mätarn (från Bilsport o mc). Den hade handtagsvärmare o kraschpuckar, vet inte om de tog hänsyn till det dock.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Finns det någon hemsida där de säljer förlängare? :)

Har för mig att jag köpte mina på kawasakis hemsida, men kolla på northbike. Dom har

Sökfunktionen verkar fungera sådär...
Vet att jag läste om starkare kopplingsfjädrar någonstans på forumet men hittar det inte.
Vart beställer man dom, har för mig att det var en amerikansk eller engelsk sida, någon som har koll?
 
Last edited:

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Var beställde du det?
Jag beställde min tailtidy från ebay men det är en R&G för ER6 2009. Finns säkert i någon butik här hemma också.

Blev bra får bli samma på min hoj:)
Allt är bättre än orginal :).

Det tog lite längre tid än jag trodde att byta, cirka 2 timmar så tänk på det när ni börjar. Mina blinkers är ett par Kellermann Micro 1000 Led med tonat glas.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Idag har jag bytt olja och oljefilter på hojen samt bytt till barnetts kopplingsfjädrar, monterat stompgrips, monterat tankpad, bytt handtag och monterat min växelindikator. Tycker jag gjort mycket på en dag nästa gång blir det att rensa bakdelen.

Vart hittade du kopplingsfjädrarna? Har letat snart på "hela nätet" men det har gått sådär. Enda sida som inte frakten vart för dyr på vart det tekniskt fel på typ 10 gånger, nu ger jag upp......:huvet

Den sidan var det ja...blueridgeperformance....blir väl te å räkna till ett par hundra o pröva igen.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Vart hittade du kopplingsfjädrarna? Har letat snart på "hela nätet" men det har gått sådär. Enda sida som inte frakten vart för dyr på vart det tekniskt fel på typ 10 gånger, nu ger jag upp......:huvet

Den sidan var det ja...blueridgeperformance....blir väl te å räkna till ett par hundra o pröva igen.

Du bör ha en momentnyckel vid byte av kopplings fjädrarna samt något som är bra att skrapa packningsrester med.
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Du bör ha en momentnyckel vid byte av kopplings fjädrarna samt något som är bra att skrapa packningsrester med.

Ok. Det var länkat till en guide som visade hur man skulle göra, kikade på den och konstaterade att det där borde jag ju klara av..
Tänkte beställa bara fjädrar utan packning, pga frakten.
Du skriver att man ska skrapa packningsrester, behöver jag en packning ändå tror du?
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Ok. Det var länkat till en guide som visade hur man skulle göra, kikade på den och konstaterade att det där borde jag ju klara av..
Tänkte beställa bara fjädrar utan packning, pga frakten.
Du skriver att man ska skrapa packningsrester, behöver jag en packning ändå tror du?

Jag skulle absolut rekommendera att du har en ny packning när du byter. När jag tog bort kåpan så såg den inte alls ut att kunna användas igen.

Det svåraste är att få loss kopplingsvajern från armen vilket du lär upptäcka :). Glöm inte att tappa ur oljan innan bara annars får du en rolig överraskning.
 

el_lopez

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2010
Ort
Skåne
Hoj
2015 Kawasaki z1000

seanjoel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2000, Kawasaki, Zx9-r
Det var lite dyrt, var det av handlare?

ER6-glid? det är det ju varje dag :D


Tja1 ursäkta för sent svar. Nej det var av en privatperson. Jävla lurendrejare :p Ja självklart är det varje dag, men blir lite trist i längden.

fick du avgas smällar när du tagit ut db killern?? satte på ett leovince sbk på min er6f 09 men satte in db killern igen tyckte det var jobbigt med avgassmällar samt för högt ljud utan

Tjena! ursäkta för sent svar!!
Mja, inte så fasligt många, händer nån gång då och då bara. Jag stortrivs med ljudet utan :) Har en Hurric på
 
Last edited:

Andreas00

Ny medlem
Gick med
20 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
ER-6N -09
Jag har fått tillbaka min käraste ägodel efter att den vart stulen. Nu är det dags att se till att jag kan se bakåt. Mina axlar skymmer backspeglarna till 100 %. Måste vrida mig väldigt onaturligt för att kunna se något i dem.
Det måste vara många här som har detta problem. Är det någon som kan rekommendera backspeglar som går ut lite längre på sidorna och som samtidigt är snygga?
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Jag har fått tillbaka min käraste ägodel efter att den vart stulen. Nu är det dags att se till att jag kan se bakåt. Mina axlar skymmer backspeglarna till 100 %. Måste vrida mig väldigt onaturligt för att kunna se något i dem.
Det måste vara många här som har detta problem. Är det någon som kan rekommendera backspeglar som går ut lite längre på sidorna och som samtidigt är snygga?

http://www.mcweb.se/spegelforlangare-p-4424-c-1353.aspx
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top