En sak som du ska absolut klart för dig e följande:
Om olyckan e framme å polisen eller ``ditt`` försäkringsbolag i sin tur blir inblandade, å dom börjar rota i saker å ting, så ska du banne mig inte tro att du e så försäkrad som du tror. Dom e inte dumma i huvudet inte!! Detta me att sätta försäkringen på nån annan e ju inte direkt nåt nytt fenomen. Självklart så har de metoder att ta till vid varje olyckstillfälle, särskilt när unga killar har varit i farten! Du kommer troligtvis bli drabbad av en mycket högre självrisk ( ev. andra kostnader, som troligtvis sammanlagt blir dyrare i slutändan än skillnaden i premie ), när det då kommer fram att det faktiskt e du som e användare av hojen å ingen annan. Plus allt rättsligt efterspel när alla kort lagts på bordet!!
Missförstå mig inte!! Jag förstår fullt ut problematiken med dyra premier. Har ju för tusan själv varit i samma situation.
Jag kan heller inte svära på att det jag har skrivit e exakt som de går till, men det e definitivt värt att ha i åtanke när man väljer att sätta försäkringen på nån annan. Sen om man har riktig otur så kanske man sätter den personen som försäkringen står på i en inte allt för häftig knipa!!
Inte meningen att döma, bara ute efter att väcka några djupt innestående tankar...
Har självklart kollat upp allt detta, pratade med försäkringsbolaget och sa precis som det är, vem som kommer köra hojen osv. Och det var inga problem alls.