ER6-tråden

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Du har pm

Vad kostar slipon/pc/mappning? Det jag irriterar mig på klart mest är som sagt den starka motorbromsen i kombination med svagt bottenvrid, har kört en BMW F650 GS (också en parallelltwin men på 800 kubik), den har nästan exakt samma toppeffekt som ER6:an men klart mer mos i botten tack vara mer kubik, men den hade också mycket svagare motorbroms, tycker den var mer "harmonisk" att köra ur den synvinkeln... Men går det att få mer vrid i botten/mellanregistret för rimlig peng (och att den inte väsnas för mycket) så får det nog bli en sån investering pronto.

Däcken ja... fram sitter ett Dunlop Radial, bak sitter ett Pirelli Diablo, kanske ingen optimal kombo?!

Spegelförlängarna är av intresse, vad vill du ha för de? :)
 

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 695
Tja!
Du verkar ha lite erfarenhet och koll med tanke på hur du kör på filmen. Jag är färsking och har en ny er6n-12.
Har du kört in din hoj redan "enligt boken" eller kör du den hårda vägen? Vet att många har diskuterat just detta men tänkte kolla hur du/ni på er6 tråden har/gör med era nya maskiner?

Vore också trevlig med några nya vänner som man kan träffa och köra, glida, raca eller bara köra lite härliga stunts med:)

Vi höres!

Litet klipp från min knutstorps körning i fredags med nya hojen :)
Enjoy!
Roadsmart 2 orginal däck är de som jag kör på där.

http://www.youtube.com/watch?v=kjr708w5C3Q&feature=youtu.be
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
" kör den som vanligt" citerat från säljaren , men tokvarva inte.
Nu har den rullat 180mil och det är först nu motorn fått riktigt bra med mos :)
Den var inte alls så livlig som den är nu för 50mil sedan , blir väl så när allt slitit in sig :)
 
Last edited:

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Var på avrostning idag på Bromma, ganska nyttigt, var minst fem incidenter med tappade/vurpade hojar, varav minst två i bromsprov... Såg en HD köras iväg med bärgningsbil... :näsblod känns tryggt med ABS, tycker er-6:an med ABS är väldigt odramatisk att stämpla på max med broms på :tummenupp
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Trevlig hojsommar önskar en f.d ER6-ägare! :tummenupp





pssst! Skaplig statistik på denna tråd:

Svar: 9 954
Visningar: 1 019 986


 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Någon som kör strypt ER6?
Handlaren sa att strypningen bara tillät 1/3 gas, men jag har lyckats varva den till strax över 9k...
Hur är det för övriga..?

Skickat via Tapatalk 2
 

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Vad är ett rimligt pris att begära för en ER-6F 2010 med ABS & 400mil på mätaren egentligen (som ny/pedantskött etc)? Privat eller som inbyte.. Har kollat runt på blocket lite senaste veckorna med är ganska skralt utbud än så länge. Skickar med ett arrowslipon och sportsbar dessutom men det lär man väl inte få några kronor för. Är riktigt sugen på att byta till en 690 smc nu i sommar. :crash
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Vad är ett rimligt pris att begära för en ER-6F 2010 med ABS & 400mil på mätaren egentligen (som ny/pedantskött etc)? Privat eller som inbyte.. Har kollat runt på blocket lite senaste veckorna med är ganska skralt utbud än så länge. Skickar med ett arrowslipon och sportsbar dessutom men det lär man väl inte få några kronor för. Är riktigt sugen på att byta till en 690 smc nu i sommar. :crash

55-57k tycker jag är ganska rimligt att begära för en f som är två år gammal. Man får räkna med att det kommer en service ganska snart efter köpet.
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Någon som kör strypt ER6?
Handlaren sa att strypningen bara tillät 1/3 gas, men jag har lyckats varva den till strax över 9k...
Hur är det för övriga..?

Skickat via Tapatalk 2

Körde strypt någon gång, ja 1/3 dels gas stämmer nog. 130 tror jag fick upp den till, men du menar inte 9k på 6an va?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Körde strypt någon gång, ja 1/3 dels gas stämmer nog. 130 tror jag fick upp den till, men du menar inte 9k på 6an va?

Nix, testade en sväng igår och fick upp den i 140, varvar runt 6k på 6an...
Strypningen är inte lika enkel att plocka bort på -12an heller, ramen sitter i vägen :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top