ER6-tråden

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Solen sken när man kom hem från jobbet, så jag filmade en liten snutt innan passade på att köra en sväng :tummenupp
Ljudet gör som sagt ingen rättvisa alls, men håll tillgodo :yoparty

 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Märker du av nån större effektskillnad mot orginal? Hade inte det varit såna djävulska dB-krav vid trackdays så hade jag nog också köpt :/
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Märker du av nån större effektskillnad mot orginal? Hade inte det varit såna djävulska dB-krav vid trackdays så hade jag nog också köpt :/

Jag märker inte så mycket skillnad, men jag har å andra sidan inte hunnit mappa hojjen ännu

Bara putta in dB-killern om du skall köra bana, bara en klämring som håller den på plats och du drar lätt ut killern med en tång

Systemet är E-godkänt så länge du har kat:en å dB-killern monterade (men ack så tråkigt hojen låter med dom där monterade :dummer)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
I vinter blir de nog en ställbar nitron dämpare och fotpinnar för mig , orginal dämparen fungerar mindre bra efter några varv , värmen gör att den flippar ur totalt..
Men framgafflen funkar förvånande bra!
 

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 695
Solen sken när man kom hem från jobbet, så jag filmade en liten snutt innan passade på att köra en sväng :tummenupp
Ljudet gör som sagt ingen rättvisa alls, men håll tillgodo :yoparty


Låter riktigt nice! Längtar själv efter detta. Får se om det blir i år eller om man kör på att allt är klart och mappat till nästa våren.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Ang. Försäkringar så ringde vi till svedea och frågade om vi kunde flytta över hojen till morfar då det är han som officiellt står för pengarna men att jag kommer vara huvudsaklig brukar och pendla till jobbet med den och enligt kvinnan som svarade för mc frågorna så var det absolut inga problem utan det är precis sånt som deras försäkring gäller för.

Ska ta o ringa igen och spela in det så kan man iaf försvara sig lite om man klotar.

På morfar kostade det 3940kr /år för "säker xl"!

Försök få det inspelat för det hon säger går emot deras försäkringsvillkor i vilka det står, "Försäkringen avser endast försäkringstagarens eget ekonomiska intresse som ägare till motorcykeln. Detta intresse ska vara lagligt. Det innebär att halv- och
vagnskadeförsäkringen inte gäller om du låter någon annan stå som ägare och försäkringstagare till din motorcykel".
 

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Gixxer 1000 K8
Är det någon som vet vilket rör det är som sitter på min ER6a? Jag har letat runt på nätet men jag hittar inget. Förrförra ägaren satte dit det och förra ägaren, som jag köpte av, visste inte heller vad det hette. Det står ingenting på röret heller

kawa1.jpg
kawa2.jpg
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Kom precis hem ifrån Gotland, varit där på semester denna veckan.

Passade på att prova på bana för första gången, Gotland Ring alltså :).

Det var verkligen hur kul som helst!

Det var bara jag och en kompis där+1 hoj samt ett gäng bilar, så vi hade banan för oss själva, kunde inte bli bättre :)

20min pass, sedan vila när bilarna sladdade runt :rolleyes:
 

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 695
Tror det är normalt ! Har redan sett tiotal hojar med samma ringar. Så Länge det inte läcker kan man nog vara lugn. Men fråga din kawa verkstad och återkom med deras uttalande. Hade gärna frågat min om jag hade haft förtroende för den....

Pratat med dom och det är helt normalt. Som du sa, så länge det inte läcker.

Kul med bana. Ska eventuellt ner till Linköping och köra min första bandag:)
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Försök få det inspelat för det hon säger går emot deras försäkringsvillkor i vilka det står, "Försäkringen avser endast försäkringstagarens eget ekonomiska intresse som ägare till motorcykeln. Detta intresse ska vara lagligt. Det innebär att halv- och
vagnskadeförsäkringen inte gäller om du låter någon annan stå som ägare och försäkringstagare till din motorcykel".

Ringde och pratade med dom igen och verkligen övertydligt förklarade att morfar aldrig kommer köra eller förvara hojen utan att den är min på alla sätt utom på pappret. Jag sa att jag kunde betala mer om dom ville och att det bara handlade om ägandet och lånet på hojen men att jag gärna betalar försäkringen. Killen jag pratade med sa att jag och hojen och iom deras xl försäkring även alla kläder och skydd o väskor är fullt försäkrat men bara om det är morfar som äger dom. Så bara han får pengar om någonting händer. Inte jag. Men eftersom morfar helt enkelt får köpa en ny hoj eller hjälm eller vad det nu kan vara som behöver bytas eller repareras och jag sedan lånar det av honom.

Så allt är grönt och försäkringen blir ca.10k billigare per år.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Polaren söker efter en slip-on till sin ER6-n 2012.. Någon som har tips och har koll på återförsäljare?

:Bugar
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
nu är det inte mc och kläder som är det viktiga att försäkra utan personen som kör .

det kan röra sig om stora pengar om det är en 20 åring kanske 5 -10 miljoner och det kostar inte en 60 åring som snart får pension .
så de viktigaste är att klla om försäkringen täcker personskader !!
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Hmm.. Igår så såg jag att min kopplingsvajer håller på att gå sönder :näsblod. När jag drog in kopplingen så såg jag att en liten bit av vajern är "lös". Hur svårt är det att byta den på egen hand? Hittade en vajer här. Tacksam för tips :)!
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
hej.

bara det faktum att du fråga tyder på att det är för svårt för dig .:huvet

annars är det ganska enkelt man lossar den där ner och drar ut vejer där uppe och sen görman tvärt om .
stoppa i den nya vajer där uppe och sätter fast den där ner .
man ska nollställa alla justeringar bara . och sen justera så att kopplingen tar på rätt ställe.:smasha
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Både jag och hojen och kläder o tbh är försäkrade enligt svedea men sen har jag en olyckförsäkring via folksam utöver det.
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
jag vet inte om du kör på bana men om du gör det så kolla så att olycksfalls försäkringen täcker det i såfall.
vi har problem med det vi som kör på bana även om vi inte tävlar utan bara kör för nöjes skull.

calle
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top