ER6-tråden

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
jahapp då har mitt efterlängated packet kommit hem till min kawasaki ER6-n 2012,a :yoparty:banana:D

IMG_0809.jpg

totala summan för detta hamnade på 7319 :- det är inkl. frakt, tull samt moms.

inhandlades hos http://www.indysuperbike.com kan rekomender riktigt god support svara direkt på mail ovavsätt om det är helg eller vardag har fått svar varenda gång.

blir att montera detta paket efter första servicen är gjort:D

då jag fick pris på detta paket i sverige skulle det hamna på runt 15000 :- så jag tyckte att jag gjorde ett klipp

Last edited:

P|_|FF

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Kawasaki z800 2016
Någon som vet färgkoden till mina silvriga orginal kåpor?:confused:
Har letat och letat men hittar inget... Hittar inget i boken.
Tacksam för svar.

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Hoj
Ducati Streetfighter 848

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Gött ju :)
Ganska dyrt dock.

Fått på det än :)?

Med tanke på hur lågt Punden?pundet? Har gått så gav jag ju bara 100kr mer för mitt i kolfiber än vad andra gett för sina i rostfritt så jag e skitnöjd med priset :)

Blir rätt färger på en svart -12a också.

Inte fått dit det än och lär inte bli någon PC på min då jag köpte det enbart för ljud o utseende samt att tillverkaren tagit fram det med original mappning i åtanke.

Kan ju ändra mig med tiden men håller tummarna för att jag ska var nöjd med att den bara låter som en snabb hoj :D

Fick hem ett nytt framdrev igår som jag "råkat" beställa så lite mer klös blir det ju :crash 190kr från staterna. JT-Sprockets 14kugg.

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
Funderade också på att slänga på ett 14t drev fram

Vad varvar den när du ligger runt 100-110 med det drevet?
Sensorn för hastighetmätareb ser ju ut att sitta på framdrevet, vet du hur många km/h hastighetsmätaren visar fel för dig?

/Andreas

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Jag har en speedo healer liggandes som har suttit på en 08:a. Passar troligtivs senare modeller också. Skicka PM vid intresse.

Sensorn för hastighetmätareb ser ju ut att sitta på framdrevet, vet du hur många km/h hastighetsmätaren visar fel för dig?

/Andreas

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
jahapp då har mitt efterlängated packet kommit hem till min kawasaki ER6-n 2012,a :yoparty:banana:D

View attachment 381075

totala summan för detta hamnade på 7319 :- det är inkl. frakt, tull samt moms.

inhandlades hos http://www.indysuperbike.com kan rekomender riktigt god support svara direkt på mail ovavsätt om det är helg eller vardag har fått svar varenda gång.

blir att montera detta paket efter första servicen är gjort:D

då jag fick pris på detta paket i sverige skulle det hamna på runt 15000 :- så jag tyckte att jag gjorde ett klipp

Samms prylar som jag har. Dock matchportat mot insug o avgas
Men efter bänkning gav hojen 71 på hjulet. :banana

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)

/Andreas

Inte funderat på de faktiskt.
Men ska loga mot gps nästa gång så kan jag svara på desen :)

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
-05 Yamaha MT-01

/Andreas

Har inte hunnit få dit något än. Lite för kallt i garaget för att jag ska vilja stå i mecka där.

Har inte hört någon klaga efter drev-byte här så det blir nog bra.

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Hoj
Kawasaki ER-6f -12

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Funderar på att köpa en er-6n 2012. Synd att det inte finns slipon då helsystem kostar så mycket. Är det värt att lägga en massa pengar på helsystem, pc och mappning? Jag är mest ute efter ett fint ljud då jag gissar att original inte låter så kul?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nån som vet om serviceintervallerna fortfarande är 100, 600 o 1200? Talade med en åf som trodde att de tagit bort 600 från årsmodell 2012.

Andreas RF

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Triumph Street triple r -10 Tidigare Kawasaki Z750. Kawasaki Er6n. Yamaha R1. Suzuki RF600r Suzuki RG125
Hej till er som funderar på slipon till era 12or så kan jag bekräfta att man kan montera ett grenrör från er6 06-11 och sedan få dit ett leovince slipon. hjälpte en kompis med det idag. vi fick tag på ett grenrör från en skrotad 06a till bra pris. Han köpte ett arrow slipon som tyvärr ej passade så då plockade jag bort mitt leovince från min 07a och det passade perfekt. så hittar man bara ett slipon som inte är för långt och med rätt vinkel så fungerar det. Det enda man bör tänka på är att man måste använda packningarna från gamla grenröret eftersom orginal grenröret inte tätar på samma ställe. Detta gjorde att han kom under halva priset mot ett helsystem. Kanske kan vara ett värdefullt tips till någon Mvh

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Hej till er som funderar på slipon till era 12or så kan jag bekräfta att man kan montera ett grenrör från er6 06-11 och sedan få dit ett leovince slipon. hjälpte en kompis med det idag. vi fick tag på ett grenrör från en skrotad 06a till bra pris. Han köpte ett arrow slipon som tyvärr ej passade så då plockade jag bort mitt leovince från min 07a och det passade perfekt. så hittar man bara ett slipon som inte är för långt och med rätt vinkel så fungerar det. Det enda man bör tänka på är att man måste använda packningarna från gamla grenröret eftersom orginal grenröret inte tätar på samma ställe. Detta gjorde att han kom under halva priset mot ett helsystem. Kanske kan vara ett värdefullt tips till någon Mvh

perfekt då vet resterand om samma sak :p.
låter bra att det äntligen är någon i sverige som har testat sig på detta iaf.
själv köpte jag helsystem med PC mapen fixar jag antingen själv eller så blir den mappad.

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Hittade bara att det var dunlop men att de skulle va hårda o kassa, hade dock för mig att det skulle va roadsmart o de ska ju va riktigt bra. Tack!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...