Blir det någon märkbar effektskillnad med slip-on i och med att man tar bort katalysatorn? Någon som vet vad katalysatorn väger?
Någon som kuggat ner framdrevet ett snäpp? Går den upp på bakhjulet med tvåans växel då? Någon som kan gissa maxhastighet om man kuggar ner två snäpp? Min F-modell 11 toppar 205 nu, vad gör era?
Blev intresserad av sportstyre, har du bytt? Det verkar inte finnas på ebay (inte engagerat mig så mycket). Någon som beställt hem sportstyre? Hur fungerar det? Länka gärna köpsidan.
Någon som kuggat ner framdrevet ett snäpp? Går den upp på bakhjulet med tvåans växel då? Någon som kan gissa maxhastighet om man kuggar ner två snäpp? Min F-modell 11 toppar 205 nu, vad gör era?
Hm, efter viss fundering har jag kommit fram till att jag först och främst ska satsa på två saker: något roligt slip-on (Hurric Cone var ju inget dåligt alternativ) och ett annat styre. Vad gäller det senare har jag sett folk installera clip-ons eller motsvarande - någon som har erfarenhet av detta? Hade gärna velat få ut lite sportigare körställning. Kan man köpa vilka som helst så länge det är rätt storlek sett till gaffeln? Tänker främst då på att styret kanske tar i kåporna (har en F-variant) eller något annat dumt.
Här ser vi ett lyckat exempel - förvisso inte clip-ons, men resultatet blir likadant: http://www.magnum1.com/magnum/Ninja-650/650_Pics/Mods/Bars-Grips/HandleBar-Upgrde_7-1-2008_00011.jpg
De har ju en liknande konstruktion här som fått bra omdöme i recensioner: http://www.motospecialties.com/stor...Handlebars&category=Sport Bars&ItemNum=sb1blk
Men fan, hade varit bekvämt att få tag på något sådant i Sverige, eller i alla fall inom Europa. Men det finns väl säkert inte?
Blev intresserad av sportstyre, har du bytt? Det verkar inte finnas på ebay (inte engagerat mig så mycket). Någon som beställt hem sportstyre? Hur fungerar det? Länka gärna köpsidan.