ER6-tråden

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Får ni inte upp den med kopplingen på ettan så är ni bara för fega (vilket man oftast är "i början"), utan koppling går också väldigt enkelt. Rulla i ~30 (inte så viktigt med hastighet) utan gas, gasa lite en sekund, släp gas vänta till den dimper ned lite med framdämparen, full gas (var beredd på att släppa snabbt första gången) :tummenupp

Det är hur lätt som helst! När man kan det:).

Öva! Effekten räcker och blir över. Börja i tvåans växel.
Hur gör du för att få upp den på tvåans växel?:va Får endast upp den på ettans. Funderar på att dreva om den ett kugg :rolleyes:
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Får ni inte upp den med kopplingen på ettan så är ni bara för fega (vilket man oftast är "i början"), utan koppling går också väldigt enkelt. Rulla i ~30 (inte så viktigt med hastighet) utan gas, gasa lite en sekund, släp gas vänta till den dimper ned lite med framdämparen, full gas (var beredd på att släppa snabbt första gången) :tummenupp


Hur gör du för att få upp den på tvåans växel?:va Får endast upp den på ettans. Funderar på att dreva om den ett kugg :rolleyes:

Pumpa snabbt på kopplingen så går den upp, drever du ner en kugg och sätter på slip-on så går den upp hur lätt som helst, funkar även i 3:an då också :)
 

PlayTheGame

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2014
Ort
Haverdal
Hoj
Kawasaki Er6f 2013
Tja boys and girls,

Slösurfar med paddan och hittade en sida : ninja650.com

Där finns en uppsjö med godis till Er6.

Jag fastnade för ett Yoshimura helsystem till min Er6-f 2013.
Pris 629 US Dollar inkl frakt.

Passar det system till våra svensksålda maskiner ?

Mvh
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Nu när vi börjar gå mot lite blötare tider så funderar jag på att förlänga min framskärm lite för att försöka få ner mängden vatten på avgasrör och kylflänsar - snubblade över den här på ebay till överkomligt pris.

Någon som testat något motsvarande och har en recension på resultat/lösning på montering? Känns som att det lättaste vore att köra med popnitar men det känns lite deppigt att borra hål i framskärmen - epoxy?
 

PlayTheGame

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2014
Ort
Haverdal
Hoj
Kawasaki Er6f 2013
Tja boys and girls,

Slösurfar med paddan och hittade en sida : ninja650.com

Där finns en uppsjö med godis till Er6.

Jag fastnade för ett Yoshimura helsystem till min Er6-f 2013.
Pris 629 US Dollar inkl frakt.

Passar det system till våra svensksålda maskiner ?

Mvh

Lyfter frågan igen.
Och rätt adress ska vara ninja650shop.com

Ingen som har erfarenhet av effektsystem USA modell?

Mvh
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Är det någon som vet ungefär vad katalysatorn på en ER-6a väger? Märkte ni en effektskillnad med slipon? :) Någon som köpt stomp grip till sin och är nöjd? Länka gärna i sådana fall! Hur viktigt är det med rätt modell? :)


Delkevic - Carbon Muffler Silencer Exhaust Slip-On (ebay)
Någon som köpt detta? Härligt ljud? Passar det hojen bra? Inte i vägen för något?
 
Last edited:

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Är det någon som vet ungefär vad katalysatorn på en ER-6a väger? Märkte ni en effektskillnad med slipon? :) Någon som köpt stomp grip till sin och är nöjd? Länka gärna i sådana fall! Hur viktigt är det med rätt modell? :)


Delkevic - Carbon Muffler Silencer Exhaust Slip-On (ebay)
Någon som köpt detta? Härligt ljud? Passar det hojen bra? Inte i vägen för något?

Du får en viktbesparing på ca 5 kilo genom att byta. Effektskillnaden är nog mest placebo, möjligtvis känns den lite starkare på låga varv samtidigt som ljudet får effekten att öka med 20hk..
 

Mackist

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z1000SX 2014 Silvergrå, ZX-6R 1996 Såld, Er-6n Såld
Tjena allihop.
Här är en ny Er-6n ägare, har en Vit/Svart av 2009 års modell som hunnit gå 500 mil.
Jag är ute efter att köpa toppbox hållare till min hoj. Om det är någon som har en liggande och inte använder den är jag intresserad. Är även intresserad av sidoväskor till hojen, helst hårda plastväskor.
Eller har ni någon bra sida att rekomendera?

Mvh
Mackis
 

Arrested

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2014
Ort
Stockholms Norrort
Hoj
2009, Honda ANF125 (Innova)
Hej på er o tack för intressant läsning i denna tråd, dock saknar jag en Er6-n(f).
Någon som går i säljartankar och har en välskött hoj så lik original som möjligt med ABS till salu?

Jag skulle föredra en 2009 el senare. Jag skall ha den till övningskörning samt till uppkörning.
Jag hade tänkt mig en budget på 35 (då hojen troligen säljs efter kortet är taget till förmån för söndagsturer med en nyinköpt Honda Innova). Och för att inte frun skall tycka man är en idiot som lägger för mycket pengar på två hojar inom kort utan att ha kort.

Snö på vägen är inget hinder för affär då jag kommer ta den på släp.

Med vänlig hälsning Lars
 

Tullis

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2014
Ort
Anderstorp
Hoj
ER-6n -07
Hejsan!
Införskaffade även jag en ER6 i samband med nytaget kort!
Sitter ett Leovince slipon på den och är även strypt till 25kw.
Mitt bekymmer med detta är att han går ojämt med sliponet monterat.
Efterlyser var man kan mappa om hojen?
Bor i Jönköpings län, men kan lätt ta mig till borås, växjö, halmstad etc.
Eller är det en powercommander som gäller? Inte supersugen å lägga 3lök på det...
 

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Nacka
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Hej på er o tack för intressant läsning i denna tråd, dock saknar jag en Er6-n(f).
Någon som går i säljartankar och har en välskött hoj så lik original som möjligt med ABS till salu?

Jag skulle föredra en 2009 el senare. Jag skall ha den till övningskörning samt till uppkörning.
Jag hade tänkt mig en budget på 35 (då hojen troligen säljs efter kortet är taget till förmån för söndagsturer med en nyinköpt Honda Innova). Och för att inte frun skall tycka man är en idiot som lägger för mycket pengar på två hojar inom kort utan att ha kort.

Snö på vägen är inget hinder för affär då jag kommer ta den på släp.

Med vänlig hälsning Lars

Hej Lars.

Har du hittat någon hoj? Annars kan jag fresta med en 2008 (uttagen september 2008) med ABS. En F i underbart toppskick som aldrig varit omkullagd. En ägare innan, tjej, som aldrig ens kört i regn (det är ju sååååå farligt och halt...) köpt ny på ava mc, hojen alltså. Helt oskruvat skick så när som på en laddkabel och ett original tankskydd. Tre nycklar och alla instruktionsböcker medföljer. Endast rullat 650 torra mil. Bakdäcket håller massor med mil till vilket är märkligt då framdäcket börjar bli lite slitet, ja det är originaldäck...Nyservad inför vinterförvaringen med filter, olja, bromsvätska och kylarvätska. Hade tänkt mig 38.000 för den?
 

Arrested

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2014
Ort
Stockholms Norrort
Hoj
2009, Honda ANF125 (Innova)
Hej Anders, nej hag har inte köpt någon än då det inte dyker upp så mycket annonser. Och som tur är det inte så akut :)

PM:ar dig för att höra lite mer om hojen.
/Lars
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Har en pcm5 och ett grp slipon liggandes. Ljudet med denna slipon gör vem som helst lycklig. Finns youtube klipp med ljudet om så önskas.
 

Putte1986

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Kawasaki ER-6n
Tänkte komplettera verktygssatsen efter "inbrott" i sadeln och stöld utav detta. Är det någon som kan upplysa mig om vad som ingår i satsen och/eller är bra att med sig på vägen?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top