ER6-tråden

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Följde det med nån anvisning om hur man går till väga?
Håller ju på å joller och försöker slanga, så det vore kanske klokt med lite skydd för hojen :D

Nej, ingen beskrivning kom med mina. Men de går inte att montera fel...
Finns annars olika vidoeklipp på youtube där man ser hur man ska montera dem/liknande produkter.
tex denna:
https://www.youtube.com/watch?v=8qoiFd6yKQk
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Haft ER6:an i två veckor och det är redan dags att fundera på första servicen, kört 90 mil. Samtidigt är det ju dax för vinterförvaring när som helst nu.
Hur skulle ni gjort? Servat innan eller efter vintern?

Klart det skulle vara skönt att ha den servad och klar när sässen drar igång igen.
 

HåBe

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2015
Ort
Örebro
Hoj
2009 Kawasaki er6-n
hejsan!

är ny här på forumet och har ägt en ER6-n i precis 4dagar!
har kollat lite på detta: http://www.xlmoto.se/kraschpuckar-ram-lightech/kawasaki-er-6n-2009
vad tror ni om dom?

mvh HB

EDIT: hur bra kvalité är det på tillbehör som finns på ebay? är ju en skaplig skillnad i pris minst sagt...

EDIT: hur gör ni med laddning över vintern? jag har en Ctek 5.0 som jag fick med vid köpet av hojen.
 
Last edited:

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Jag underhållsladdar under vinterförvaringen. Sabbade ett batteri till SV:n troligen för att jag inte underhållsladdade :huvet.
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
dum fråga men hur gör ni då? laddar ni den "manuellt" någon gång i månaden eller kör ni något smidigt program i laddaren?

Jaa jag kör med en laddare som har stöd för underhållsladdning, så den är inkopplad hela vintern på batteriet och så kör den väl något program automatiskt som förhoppningsvis är bra för batteriet. När man slår ett get öga på den så laddar den ibland och ibland inte!
 

HåBe

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2015
Ort
Örebro
Hoj
2009 Kawasaki er6-n
Tack för era svar!:) ni har möjligtvis inte tips på vart man kan hitta bra handskydd? Kollat lite på eBay efter handGuards men hittar inget vettigt tycker jag
 

sga

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2015
Ort
Uppsala
Hoj
2013, Kawasaki ER6N
Hej alla ER6 ägare!

Jag är helt färsk på forumet, och färsk ER6 förare sedan i somras. 2013 - ER6N, ABS. Hitintills så jag är fruktansvärt nöjd över hojen, fantastisk maskin.

Men, jag har fått ett fel. Vet inte om detta är något som kanske är modellspecifikt och någon har en idé. Eller om det bara är allmänt hoj-fel som jag kanske skulle postat i en annan tråd. Men jag börjar här!

Jag har, vad jag tror är ett givarfel. På instrumentpanelen så har vi tankmätaren längst till vänster. Denna fungerar som den ska. Vid full tank så visar den en full mätare, och vid halv tank, en halv mätare osv. Men, vid sista "blocket" på mätaren så ska lampan för "lite bensin" kvar börja lysa, den som ser ut som en pumptank. Mitt fel är att denna "lampa", eller symbol kanske är mer korrekt, visar sig hela tiden, oavsett full tank eller tom tank, den är alltid på. Jag är personligen jävligt kass på att mecka, och har ofantligt lite kunskap om dessa saker.

Ringde till en Kawasaki verkstad och ställde frågan, känner inte att jag fick något bra svar. Han frågade om varningssymbolen hade någon mer funktion än att bara visa att det är lite bensin kvar, vilket jag efter idogt läsande av manualen inte hade kunnat komma fram till att symbolen har. Den verkar endast existera för att påtala behov av tankning, inget annat fel. Svaret jag fick då var att jag alltid kan prova beställa hem en ny givare, eller "så är de bara ut och köra då det inte är fel på något viktigt".

Spontant. Finns det några idéer på vad detta kan vara? Igen. Själva mätaren är korrekt, den visar bensinen som det ska vara. Men "varningssymbolen" för lite bensin kvar visas alltid. Följdfråga, jag kan inte komma fram till att symbolen ska visa nåt annat, inget står i manualen eller på nätet. Finns det någon annan funktion än just "lite bensin", jag är 99% säker på att symbolen inte har någon annan betydelse. Äldre ER6 modellerna har "FUEL" på displayen om jag inte missminner mig? Ska väl vara motsvarigheten till det.

Symbolen i den röda cirkeln här nedan:

tank.jpg

Hoppas på det bästa!
 
Last edited:

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hej alla ER6 ägare!

Jag är helt färsk på forumet, och färsk ER6 förare sedan i somras. 2013 - ER6N, ABS. Hitintills så jag är fruktansvärt nöjd över hojen, fantastisk maskin.

Men, jag har fått ett fel. Vet inte om detta är något som kanske är modellspecifikt och någon har en idé. Eller om det bara är allmänt hoj-fel som jag kanske skulle postat i en annan tråd. Men jag börjar här!

Jag har, vad jag tror är ett givarfel. På instrumentpanelen så har vi tankmätaren längst till vänster. Denna fungerar som den ska. Vid full tank så visar den en full mätare, och vid halv tank, en halv mätare osv. Men, vid sista "blocket" på mätaren så ska lampan för "lite bensin" kvar börja lysa, den som ser ut som en pumptank. Mitt fel är att denna "lampa", eller symbol kanske är mer korrekt, visar sig hela tiden, oavsett full tank eller tom tank, den är alltid på. Jag är personligen jävligt kass på att mecka, och har ofantligt lite kunskap om dessa saker.

Ringde till en Kawasaki verkstad och ställde frågan, känner inte att jag fick något bra svar. Han frågade om varningssymbolen hade någon mer funktion än att bara visa att det är lite bensin kvar, vilket jag efter idogt läsande av manualen inte hade kunnat komma fram till att symbolen har. Den verkar endast existera för att påtala behov av tankning, inget annat fel. Svaret jag fick då var att jag alltid kan prova beställa hem en ny givare, eller "så är de bara ut och köra då det inte är fel på något viktigt".

Spontant. Finns det några idéer på vad detta kan vara? Igen. Själva mätaren är korrekt, den visar bensinen som det ska vara. Men "varningssymbolen" för lite bensin kvar visas alltid. Följdfråga, jag kan inte komma fram till att symbolen ska visa nåt annat, inget står i manualen eller på nätet. Finns det någon annan funktion än just "lite bensin", jag är 99% säker på att symbolen inte har någon annan betydelse. Äldre ER6 modellerna har "FUEL" på displayen om jag inte missminner mig? Ska väl vara motsvarigheten till det.

Symbolen i den röda cirkeln här nedan:

View attachment 424708

Hoppas på det bästa!

Den ska lysa hela tiden. När du har lite bensin kvar så börjar den blinka.
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Det var någon som skrev till mej och undrade hur min hoj såg ut med krashpuckarna som jag köpt via Ebay som jag hade monterat på min hoj. Då tar jag och lägger ut det här så alla kan få se hur det blev, om det nu skulle finnas någon annan som var nyfiken på saken.

Fick även dit min R&G Tail Tidy nu igår. Måste säga att jag blev ruggit nöjd med den också! Skönt att slippa den där "ankstjärten"!
Var ganska enkel att montera bara! Hitta en video på youtube att följa.

Har även fixat nytt broms/kopplingshandtag så de skulle matcha hojen bättre. Plocka bort de långa silvriga, och montera dit lite kortare grön/svarta.
Även de är köpta på Ebay.

DSC_0004.jpgDSC_0005.jpgDSC_0006.jpgDSC_0007.JPG
 
Last edited:

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kåporna/kapslarna vet jag inte riktigt vad de är till för, skydd mot skräp och dylikt antar jag.
Jag är ute efter någon typ av kraschpuckar men det verkar inte finnas några till denna typ av axlar.
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Jag själv skulle väll tycka att det skulle kännas lite onödigt att köpa grejer till hojen om jag inte riktigt vet vad de är till för, om det nu inte är så att man tycker att de gör hojen snyggare i sej.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Är ju därför jag frågade om någon har testat dessa och om de skyddar något i mitt första inlägg.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top