Era "bästa" (skojsiga) meriter?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag kommer ihåg den gången när jag och några kompisar var ute och åkte. Plötsligt kom det ett regn av snöbollar från ena sidan av vägen. Jag tycker inte om sånt.
:mad: <--- Jag
Så jag gjorde en lite snabb manöver och stannade taktiskt riktigt placerad. Jag och mina kompisar (en kille ca 120+++kg och en annan 100+kg) flyger ur bilen och hör då några små tvåtaktare startas och fara iväg i gångtunneln under vägen. Vi kutar ner dit och ser en liten kille som står och kickar sin moped som om hans liv hängde på det. Vi omringar killen och håller fast mopeden samtidigt som vi mycket vänligt ( :rolleyes: ) frågar om han kastat några snöbollar.
:skrämd <--- Moppefuckot
- Nänänänänä, jaaag har inte kastat någon snöboll.
- Nähe, vilka f**n var det då?
- Det var några andra...
- Och vart f**n är dom då?
- Dom åkte ditåt *pekar*
Vi kutar upp ur gångtunneln i andra änden av den och hör den vinande ljudet av en moppe i fjärran. När vi återvänder till bilen så står den lille killen fortfarande och kickar sin moppe.

Vi återvände till platsen ett par gånger under kvällen. Och så fort vi fick syn på några snorungar så kastade vi oss ur bilen och sprang efter dem samtidigt som de flydde på mopeder, cyklar eller till fots.

Last edited:

Solid snake

Guest
Jag har hällt ut 2 liter frityrolja på golvet en gång när jag skulle byta den.

Den var så gammal så den hade stelnat, fick värma den först, bara precis så att den blev flytande, sen skulle jag hälla den i en plastpåse hade jag tänkt, synd att den gick sönder bara när jag hällde oljan i påsen.

Morsan var ju sådär hyfsat glad och brorsan bara garvade. :gnissla

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
I år har jag haft en kraftig minneslucka och det är kanske andra gången faktiskt. Det var dock första gången jag söp på vin och enligt statistiken så verkar de flesta bli svinfulla då.

IronMike

Guest
En av de värre..

Som man kom att tänka på nu.. Var ju min vistelse i Österrikiskt häkte, och det klantigaste jag gjort, ever...

Körde en phet krogrunda, glömde jackan på första stället, bråkade med varje ställe vi gick vidare till för jag trodde att "just dom slarvat bort min jacka"..hamna i slagsmål med en dansk dörrvakt, efter att ha kallat honom för pippi langstrumpf - på tyska, för han hade ngn fläta. Väl väl, knata vidare, karate-full till nästa ställe. Dynga lite mer :fyllisar

...för att sedan inse att alla mina vänner var borta, men hade desto mer nya vänner. Helt plötsligt stängde dom lokalen, alla försvann, ingen jacka, väl utomhus så var det snöstorm och -20 grader.

Kom på att jag inte skulle hitta hem, fanns inga att fråga...börja vandra en större väg, gick å gick å gick (härifrån har man minnesluckor) kom fram till en by, såg ngn byggnad som såg ut som våran, knacka på alla rutor å dörrar :3freak -hade nu ingen känsel i kroppen, jag höll på att frysa ihjäl. Kommer ihåg smärta av kylan, i en sista kraftansträngning, slog jag mig in i en glas-entre..

Inget minne av deta, då jag decka i glas-splittret såfort jag kom in i värmen.

Första minnet av incidenten, var att jag satt deckad i en skinnsoffa, med österrikare runtomkring som försökte kontakta mig, men de kändes som att se sig själv i 3e person. Sen slocka jag.

Vakna 16 på eftermiddagen, på mitt rum, på vårt hotell - av att det knacka på dörren, trodde jag haft en skum mardröm. Men in klev polisen och grep mig :näsblod

Förd till en annan stad, slängd i häktet, utan att få prata med ngn.

Satt där å trodde jag aldrig skulle komma hem. Visste inte riktigt vad jag gjort, eller om jag kanske gjort ngt betydligt värre än jag befara. Började se syner, skumma flashbilder av tecknade seriefigurer (säkert associerat till dörrvakten jag kalla för pippi..)

Låter säkert weird, men jag va fortfarande d-rak framåt kvällen, kunde knappt gå..fattar fortf inte hur det var möjligt.

Till slut kom svenska chefen för sts alpresor, borgen betalades, och jag fick böta 1000 Euro, hotellets självrisk, om jag personligen lovade stadens borgmästare att aldrig återvända. Kändes som en smäll på nyllet att få se diabilderna av mig själv, sovandes i glassplittret.

Påvägen hem från vår alpresa, kom det fram, att jag hade vandrat från kl 03-07, i fyra timmar, till en annan stad, nästan 20 km söderut, egentligen är hela det dygnet en svart lucka, men med flashbilder har jag kunnat komma fram till vad som hände.

Dock undrar jag fortfarande, hur jag tänkte, och om jag hade en person till hjälp, för jag har för mig att ngn gestalt figurerar svagt i minnet.

Weird.

Skulle boka en resa via sts igen, nyligen, men där var man inte välkommen :hihi

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
brossan kom in o frågade om jag hade tändstickor..
-till vad undrar jag..
-tända grillen
-ojjemen, det har jag.. (detta måste jag se tänkte jag för mig själv o följde med ut)
o jävla vilken låga/flamma det blev.. inte ett hårstrå kvar på armen, lite av ögonbrynen borta..

jag ligger o asgarvar.. hur jälva dum få man bli om man tänder en gasolgrill med tändstickor.. hahaha.. eftersom lågan slocknade direkt gick jag fram o vred om på tändknappen o vipps så brann det i grillen.. brossan var ganska duktigt sur efter det.. :D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Maverick skrev:
jag ligger o asgarvar.. hur jälva dum få man bli om man tänder en gasolgrill med tändstickor.. hahaha.. eftersom lågan slocknade direkt gick jag fram o vred om på tändknappen o vipps så brann det i grillen.. brossan var ganska duktigt sur efter det.. :D
Tanken slog dig aldrig att berätta för din gode bror hur man använder en gasgrill? Jag menar alltså innan han hade befriat sig från viss kroppsbehåring...

:hihi

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
"- Dirigerat in en Polsk trailerchaufför på en smal krokig väg utan vändmöjlighet då han frågade efter vägen till ett företag." Hahaha :rofl

Gjorde en jäkligt pinsam grej för 2 veckor sen. Stog me hojen vid ett övergångsställe hemma och ska låta en gubbe på cykel med en onge bakpå gå över gatan. Slänger en koll i backspegeln å ser en bil komma som inte verkar stanna, slänger en "tut" på cyklisten som stannar förskräckt. Bilhelvetet susar förbi mej och rakt förbi övergångstället :kocko Tuff som man e som bränner man efter och drar upp jämsides, fäller upp visirer och gloooor på kärringen bakom ratten. Hon kollar på mej och jag ger henne de fetaste :FU man kan hitta på å gapar :hördu "satans h**r-kärring se dej för när du kör!!! :kulspruta :fatta! :smasha :finger

Sagt o gjort så lägger ja mej bakom bilen igen..till min förvåning så kör tanten in på samma väg som vi bor. Visar sig vara min grannes kärring. Jävligt nice feeling..not :död

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
=Drex= skrev:
[--snip--]

Sagt o gjort så lägger ja mej bakom bilen igen..till min förvåning så kör tanten in på samma väg som vi bor. Visar sig vara min grannes kärring. Jävligt nice feeling..not :död

Hahaha!!! Fyfan vad bra!

Gabor

Guest
=DrexHon kollar på mej och jag ger henne de fetaste :FU man kan hitta på å gapar :hördu "satans h**r-kärring se dej för när du kör!!! :kulspruta :fatta! :smasha :finger Sagt o gjort så lägger ja mej bakom bilen igen..till min förvåning så kör tanten in på samma väg som vi bor. Visar sig vara min grannes kärring. Jävligt nice feeling..not :död[/QUOTE skrev:
Det där var inte pinsamt, det där var ultra modigt å helt rätt gjort.
Har hon kommenterat händelsen..?

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Esquire skrev:
Tanken slog dig aldrig att berätta för din gode bror hur man använder en gasgrill? Jag menar alltså innan han hade befriat sig från viss kroppsbehåring...

:hihi
va fan.. e man 30 bast borde man väl fan veta hur en gasolgrill funkar.. :D sen vet jag att brossan hade gjort likadant mot mig om det var jag som frågade efter tändstickor.. sånna e vi.. :D

IronMike

Guest
varit o-igen-kännligt full, jo, det är jag på båda bilderna :hihi

(måste bjuda på mig själv då jag mästrat me så många på forumet..)

Bifogat

• jk.jpg
    jk.jpg
    37.3 KB · Visningar: 452
  • mickee.jpg
    mickee.jpg
    14.2 KB · Visningar: 335

IronMike

Guest
Äsch, är man ändå inne på bilderna ... så kan jag berätta om en annan "merit".

Utmanade en Svensk profil inom K1, på en streetfight, i samband med ett krogbesök......åkte på lagom stryk :huvet - dock fick jag in en nacksving, samt några hårda punchar i mellangärdet, samt en "choh'nan choy" (rak höger) :tummenupp

Nåja, jag såg inte så fin ut dagen efter...

Hade jag inte druckit 20 öl++ så hade det varit vice versa. Han va rel nykter, det handlar om viljestyrka har jag lärt mig, lite vilja å flippad i skallen så går man långt. Enl vittnen så tog han mest stryk :yoparty

Bifogat

• Bilder3 020.jpg
    Bilder3 020.jpg
    17.3 KB · Visningar: 250
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...