Era Nickname

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
hade/har en email adress som lyder *****81@spray.se, några av mina kompisar hakade upp sig på just 81, så dom började kalla mig åttiett, därav åttiettan!!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Åttiettan skrev:
hade/har en email adress som lyder *****81@spray.se, några av mina kompisar hakade upp sig på just 81, så dom började kalla mig åttiett, därav åttiettan!!
Jaså, det har inget att göra med att du har en hoj från -81 eller att du är född -81?

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Jag har sysslat med acid och techno sedan 1989 och därav är TB-303 en viktig del i mitt liv :)
För er som inte vet vad det är kan ni lyssna här.

Plus att 303 ser snyggt ut :hihi

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
När jag gick i högstadiet/gymnasiet så hade jag för vana att bjuda mina vänner på glass och jos när dom kom på besök. Detta förekom tydligtvis mer frekvent än jag själv förstod. Många tyckte att kombinationen var kass, man kunde inte dricka jos och äta glass samtidigt. Efter ett tag så började polarna kalla mig för : Glass & Joooooooooooooooooooos på skämt, efter ett tag så blev det alldelels för jobbigt att säga båda orden varav förkortningen Jos kom till. Efter ett tag sa alla det och jag reagerade tydligt på det. När vi festade ibland så kom avarter på det namnet såsom: Josajäver, eller Josafan. Eftersom Jos oftast är upptaget så tog jag Josafan här på forumet, mkt troligt att ingen annan har det. :)

1: Jag älskar jos, och glass... fanimej asgott

2: Fick en fickplunta med ingraverat: Jos, av mina syskon.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Har passerat en hel del blåa hojar, sen avslutade/undertecknade jag ett
mail med "Bluerider" till ngn polare ungefär samtidigt som Furstenhoff började härja..... så det blev lite "plojvarning" på namnet, sen har det bara hängt med :rolleyes: Elaka tungor säger att det beror på färgen man haft efter
ngn klotning !!! Svarar som jag brukar.. :notme

Ja jag vet den nya är Koppar..... :tungan

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Var i Chamonix för några år sedan. En polare som var med där ner skanderade hela tiden (efter denna replik) hållundan hållundan...

Sen dess har det hängt med...

:tungan

För er som inte vet härstammar den från Sällskapsresan 2 - Snowroller. Direktör Jönsson blir neråkt av Hökarängens Skidklubb... :yoparty

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Gixxer 1000 k4
Kom inte på vad jag skulle kalla mig när jag reggade mig och nu vet jag inte hur och om man kan byta i efterhand.

Men men, han var cool,

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Lucky_Luke skrev:
Kom inte på vad jag skulle kalla mig när jag reggade mig och nu vet jag inte hur och om man kan byta i efterhand.

Men men, han var cool,

Inget fel på lucky luke, men vill du byta så pm:a swedie så hjälper han dig nog..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Gillade och gillar tonårsfilmen från 80- talet Top Gun . Tom C drar ju rakt in i solnedgången på en Kawasaki GPZ900 med "Highway to the Dangerzone" i bakgrunden och sen lyckas han hoppa isäng med den snyggaste flickan (allt till tonerna av "Take my breath away") så Maverick var givet!! Sån vill jag va!

Dessutom är jag inte riktigt klok ibland och gör som jag vill och inte som andra vill. Maverick är AE och betyder antingen omärkt kalv :3freak eller frifräsare / ensamvarg.

Denna idé var jag tyvärr inte helt ensam om... så en Van Halen skiva från 1998 med titlen OU812 (Oh, you eat one to / Jasså, du åt också en) fick bli tillägget.

Är jag klok...?

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Känner igen det här...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37205

Sökfunktionen är usel men minnet är bra...

Så åter till ämnet då...

Mitt nick är väldigt egenkonstruerat... Läste mycket Kalle & Hobbe en tid och fastnade väldigt för rymdman spiff eller spaceman spiff som orginalet heter.
Det i kombination med att jag sedan skoltiden oftast kallats för Pepsi bland vänner och bekanta och att jag även har en tendens till att ha en medärvd blytung högerfot.
Ur allt detta föddes ide´en till mitt alter ego "RACEMAN PEPS"

Baresånivet!

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
*såld*
Spelade mycket Delta Force på PC som "liten", körde ett annat nick då men vår "General" gillade inte det.

Han själv kallade sig FraZa (efter Frank Zappa), så han började kalla mig Dweezil (vilket är namnet på Frank Zappas son) för att jag var "second in command" :fyllisar

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Ta en VILD gissning... :rolleyes:

Några kompisar tyckte jag skulle ha det som nick´, eftersom jag ofta härmar Den berömde Lasse...

ÄÄH, HÅll KÄFT'N!

Bifogat

• lasse kongo.jpg
    lasse kongo.jpg
    4.9 KB · Visningar: 302

jookan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
Zx9r -00
Jookan hmm ja polarna började kalla mig det fråga mig inte varför.. inget jag själv kommit på :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln