ERF 6 Anderstorp 30/9 The last race

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
#129 Team Silvertejp fick göra skäl för namnet efter Sir Urbans luftfärd.
Sir Urban lökmekar för #16 Team Kolboda RACING men bestämde sig för att visa förarna i #16 hur man kör, tyvärr lyssnade han inte på våra förmaningar om att racet fortgår i 6 timmar och att man därför lämpligtvis håller sig på hjulen under dessa timmar. Som vår depåchef Danne utryckte det - nu har han lärt sig att flyga så nu har han bara landningen kvar att lära sig.
En annan kommentar till detta som var värd att minnas var när Håkan f.d ägaren till den förolyckade Hondan sa - Det var tur att jag sålde hojen innan racet, den börjar se lite skabbig ut.
Sir Urban klarade sig undan med ett brutet nyckelben och allmänt mörbultad men såg dock pigg ut framåt natten.
Vi lär få ser mer av Sir Urban eftersom han har köpt en av #16 R6.

lin77 skrev:
2503640 Hur gick det med killen som vurpa ut på start o mål rakan?? Såg inge vidare ut.. Vilket team?

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
lin77 skrev:
2503640 Hur gick det med killen som vurpa ut på start o mål rakan?? Såg inge vidare ut.. Vilket team?

Matulda skrev:
2505561 Är det så att herrn hade lite konstiga drömmar av sitt ketogan :D Ser framemot racerapporten :)

Jag har tidigare bara varit lökmed för det eminenta teamet Kolbodaracing #16. I höstas tog jag en licens och körde min första licenstråning någonsin för ett tag sedan.

Efter denna träning fick jag ett hett erbjudande från RR Benny att köra ihop med hans två kompisar (RGV Nisse & Haakan) i deras första ERF.

Dum som man är tackade man ju ja :tomten

Jag fick som Judas/Sir Urban/Lökmek hjälpa mina kamrater i #16 att flytta deras skrot till Anderstorp (fick ju efter lite bedjande och andra tjänster även sova i deras husvang mellan fredag och lördag).

Lördagen började med förarmöte där man blev informerad om att man fick putta hojen tillbaka till depån om man kraschade vilket jag inte gillade då jag skulle göra på en hoj som jag aldrig suttit på och köra på en bana som jag endast kört några få varv på = lysande kombination.

Efter att man slutat oroa sig för det så var det dags för "kval" Nisse, Håkan och jag valde att gå ut på slicks då det borde torka upp under kvalet. Detta var ju en av årets största feöbedömningar visade det sig när Håkan kom tillbaka efter sina varv han påstod att det var jättehalt ute på banan. Sagt och gjort gav jag mig ut och körde mina varv (endast fyra tror jag) och jag kan bara bekräfta att det var minst sagt halt Nisse hade samma känsla efter sina.

Dags för race! Håkan körde den första stinten jag stod endast brevid och blev mer och mer förvånad över hur dum jag är som gett mig in i nåt sånt här, jag menar det såg ju ut att gå jättefort!

Vi gjorde ett relativt tidigt byte då Håkan bytte till mig och jag gav mig ut på banan. Första två varven känndes jävligt lustigt det bara flög folk förbi till höger och vänster jämnt. Efter dessa varv blev det Pace och man föt runt lite några varv sen ökade tempot och även jag började få upp tempot lite mer. Man fick göra sina första omkörningar Vilken lycka!! Sen började hornen växa lite för långt... i karusellen fick jag glädjen av att köra om en hoj i början sen fick jag även sikte på nummer två, det skulle väl inte vara några problem att köra om den eller?? Började närma mig omkörningen och hornen växte i hjälmen så de var minst en halvmeter utanför den ett dygn gamla hjälmen. Dock så närmade sig kurvan ut till start och mål jättefort rätt vad det var så jag fick börja bromsa och förbereda mig för kurvan jag la ner och det kändes ganska bra trots att jag tycke det gick för fort mötte med gas kännde hur det släppte skit och också... sen fick bakhjulet fäste igen och highsidern var ett faktum.... jag lyfte hojen lyfte.... såg hojen försvinna i ögonvrån samtidgt som jag insåg att detta gör ont.... landade på skallen och håger axel sen är det RIDÅ...

Var vid medvetande när ambulanspersonalen hämtade mig och la mig i sjukstugan, kännde själv att nyckelbenet var av. Fick ett piller av en svensk läkare eller sjuksyrra men jag hade ju fortfarande ont så jag fick ett till av danska där. Sen började cirkusen så fort de reste mig och skulle sätta "åtta" för att stabilisera nyckelbenet så svimmade jag efter några få sekunder så höll det på ända tills de beslöt att hospitalet i Värnamo fick göra det istället. De i Värnamo kunde inte göra nåt förrän det sista pillret sluta verka och jag va kontakbar igen (pulsen vände på höga 47). När de var klara med mig blev jag utskriven och fick äran att åka bak i en husvagn hem till Kalmar med #16 depåchef Danne!

Tack Nisse & Håkan för förtroende!
Tack Danne och samtliga i Kolbodaracing för hjälp i sjukstuga och hjälpen att få hem mina prylar!
Enligt utsago är det många som frågat hur det gick och det gick som sagt bra (jag jobbade tom i måndags).!

Lite bilder på resultatet.

Hur som helst! Det var ju kul som fan att köra, så det måste jag göra om! Synd på Nisses hoj bara (inga skuldkänslor alls).

Tack till er som orkat läsa detta.

/Urban

Bifogat

• Kopia av P1011227.JPG
    Kopia av P1011227.JPG
    59.2 KB · Visningar: 59
  • Kopia av P1011228.JPG
    Kopia av P1011228.JPG
    52.8 KB · Visningar: 61
  • Kopia av P1011241.JPG
    Kopia av P1011241.JPG
    40 KB · Visningar: 56

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sir Urban skrev:
Tur att det gick väl. Såg inte bra ut från depåräcket. :näsblod

Rullade just in hojen i garaget efter tvätt. Visade sig att en kraschpuck saknades, och att motorfästesskruven var av....hehe.....måste ha varit på håret att det funkade in i mål. :tomten

Last edited:

sir Urban

Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
valmers skrev:
2509389 Tur att det gick väl. Såg inte bra ut från depåräcket. :näsblod

Rullade just in hojen i garaget efter tvätt. Visade sig att en kraschpuck saknades, och att motorfästesskruven var av....hehe.....måste ha varit på håret att det funkade in i mål. :tomten

Vet inte hur det såg ut bara att det var svart efter första studsen.
Det fanns duktiga hjälpsamma killar i depån som fick igång den efter=)

/Urban

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
sir Urban skrev:
2509410 Vet inte hur det såg ut bara att det var svart efter första studsen.

/Urban
Det såg riktigt illa ut, när man ser dej studsa runt på huvudet och hör ett vrål AJ!! sen blir du liggandes alldelse stilla och tyst.Det blir lite *filmvarning* över det hela en overklighetskänsla när man ser sånt här. Därför är det så skönt att man får en feedback att det faktiskt gick bra.
När jag var in till dina polare med gummifisken så frågade jag om det var OK att komma förbi lite senare för att få någon info om dej.Och det fick jag så det var skönt för den fortsatta dagen.
Så jag är glad över att det gick så bra som det gjorde. GÖR INTE OM DET IGEN TACK!!!!! :)

Krya på dej nu....

sir Urban

Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Matulda skrev:
2509456 Det såg riktigt illa ut, när man ser dej studsa runt på huvudet och hör ett vrål AJ!! sen blir du liggandes alldelse stilla och tyst.Det blir lite *filmvarning* över det hela en overklighetskänsla när man ser sånt här. Därför är det så skönt att man får en feedback att det faktiskt gick bra.
När jag var in till dina polare med gummifisken så frågade jag om det var OK att komma förbi lite senare för att få någon info om dej.Och det fick jag så det var skönt för den fortsatta dagen.
Så jag är glad över att det gick så bra som det gjorde. GÖR INTE OM DET IGEN TACK!!!!! :)

Krya på dej nu....

Jasså jag han skrika med (lite kärringvarning). Nisse var glad över att fisken överlevde =)

Fattade som förut att du var framme hos mig men då är klar på den punkten nu.

/Urban

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
sir Urban skrev:
2509463 Jasså jag han skrika med (lite kärringvarning). Nisse var glad över att fisken överlevde =)

/Urban

Blev väl ett såndär skrik som man gör om man håller på tippa stolen bakåt..

Var där och tittade på för förberedelser till nästa år då jag o polarna ska ställa upp.
Men visst såg det lite läskigt ut när du låg där helt stilla på banan, men
kul att höra att allt gick bra..

Tackar föresten alla lag som var med för den bra underhållningen.. :tummenupp

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
sir Urban skrev:
2509463 Jasså jag han skrika med (lite kärringvarning). Nisse var glad över att fisken överlevde =)

/Urban
Jag lovar komma fram nästa säsong men under andra omständigheter :)

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
sir Urban skrev:
2509410 Vet inte hur det såg ut bara att det var svart efter första studsen.
Det fanns duktiga hjälpsamma killar i depån som fick igång den efter=)

/Urban

Hade precis också kört om en i karusellen och var då strax bakom dig i ingången till den snäva vänstern. Jag ser hur du lägger på gas på väg ut och börjar rita ett tunt svart sträck, sträcket blir bredare och bredare och jag förstår att detta inte är bra. Rent instinktivt slår jag av på gasen för att i nästa sekund se hela vänstersidan av din hoj med fullt styrutslag åt höger.

Omedelbart därefter ser jag både dig och hojen i luften och jag tror jag tänkte ungefär samma som du just då,”FAAAN”. Jag valde att hålla ut till höger och missade då din hoj med några meter, dig passerade jag nog bara med 1,5 meters marginal samtidigt som du fortfarande rullad runt.

Kan tyckas gå långsamt i det partiet men ska man stanna snabbt så upptäcker man att det ändå går ganska fort.

Jag såg aldrig dig landa då din hoj var mellan oss men det såg inte så farligt ut just när du rullade runt.

När jag sedan kom där igen på näst varv och såg jag att du låg kvar blev jag lite förvånad men samtidigt lite rädd. Jag gjorde nämligen själv en likadan highsider på knutstorp i början augusti och då hade jag inga problem att själv resa upp hojen och körde in i depån (visade sig sedan att jag brutit handleden). Förstod då att jag hade tur den gången på knutstorp.

Skönt att höra att du är på bena och fortfarande vill åka ERF, måste hålla med om att det är något av de roligaste man kan göra.

Krya på dig
Fredrik #14

sir Urban

Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Kan bara tacka för omtanken som många skänker en trots att jag itne vet vilka det är (tror jag).

Får väl tacka för att du inte körde på mig.

/Urban

Hunt skrev:
2510786 Hade precis också kört om en i karusellen och var då strax bakom dig i ingången till den snäva vänstern. Jag ser hur du lägger på gas på väg ut och börjar rita ett tunt svart sträck, sträcket blir bredare och bredare och jag förstår att detta inte är bra. Rent instinktivt slår jag av på gasen för att i nästa sekund se hela vänstersidan av din hoj med fullt styrutslag åt höger.

Omedelbart därefter ser jag både dig och hojen i luften och jag tror jag tänkte ungefär samma som du just då,”FAAAN”. Jag valde att hålla ut till höger och missade då din hoj med några meter, dig passerade jag nog bara med 1,5 meters marginal samtidigt som du fortfarande rullad runt.

Kan tyckas gå långsamt i det partiet men ska man stanna snabbt så upptäcker man att det ändå går ganska fort.

Jag såg aldrig dig landa då din hoj var mellan oss men det såg inte så farligt ut just när du rullade runt.

När jag sedan kom där igen på näst varv och såg jag att du låg kvar blev jag lite förvånad men samtidigt lite rädd. Jag gjorde nämligen själv en likadan highsider på knutstorp i början augusti och då hade jag inga problem att själv resa upp hojen och körde in i depån (visade sig sedan att jag brutit handleden). Förstod då att jag hade tur den gången på knutstorp.

Skönt att höra att du är på bena och fortfarande vill åka ERF, måste hålla med om att det är något av de roligaste man kan göra.

Krya på dig
Fredrik #14

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S