Tingen
Fritt irrande i moderet speed
Jag skulle hellre vilja flytta REC kvalet till 9.55 för att få mer tid emellan sp och BoTT kvalen,,,bara en tanke...annars tycker jag att det ser bra ut, man får anpassa sej lite
Det är ju det jag gör. Jag tycker att du är kinkig som inte ser möjligheter istället för kinkigheter i mitt inlägg, om vi nu ska slänga oss med klyschorNr:18 skrev:2687366Du vill inte ha så lite tid mellankval och rejs, tro mej. Tycker du är lite kinkig nu, se möjligheter istället för svårigheter. Gör du några bra race så kanske du kan bli uppflyttad i snabba serien på wildcard under säsongen.
Karlskogas ERF var väl 4 timmar både -06 och -04.Bingo skrev:2687093Det här tycker jag ser riktigt dåligt ut. Fyra timmar... Är det verkligen lönt att dela på tre förare? Knappast. Lönt att åka hela vägen till Karlskoga för så lite köra liksom...
Slår man samman allt och delar med två förare så kommer det att bli dyrare än ett sextimmars med tre förare. Det skulle också vara bättre om man flyttade "kvalet" till REC till kl 11.55. Då skulle man hinna till banorna utan att behöva åka kvällen innan eller stiga upp mitt i natten.
Vet ej, har aldrig kört där. Det kan för all del fungera bra. Men jag ser mycket hellre 6-timmarslopp. Ni är tre personer i ert team, hur ser ni på att bara få köra fyra timmar på tre man?Maverick_ou812 skrev:2689197Karlskogas ERF var väl 4 timmar både -06 och -04.
Hur funkade det då?
Ska jag vara ärlig så är jag skeptisk till att packa ihop allt och dra till Karlskoga (med övernattning som följd) för att köra ett 4-timmars lopp mitt i semesterperioden. Tycker också 6-timmars är det enda rätta.Bingo skrev:2690893Vet ej, har aldrig kört där. Det kan för all del fungera bra. Men jag ser mycket hellre 6-timmarslopp. Ni är tre personer i ert team, hur ser ni på att bara få köra fyra timmar på tre man?
Så underbart uppfriskande att läsaZilversurfer skrev:2691327Gud vad ni klagar, visa vad ni går för - sen kan ni köra 6 timmars lopp. Varför ska vi nybörjare ha samma villkor? Ibland är det bara till att rätta sig i ledet även om det svider.
Maverick_ou812 skrev:2691064Ska jag vara ärlig så är jag skeptisk till att packa ihop allt och dra till Karlskoga (med övernattning som följd) för att köra ett 4-timmars lopp mitt i semesterperioden. Tycker också 6-timmars är det enda rätta.
Byt ut frågan "varför ska vi nybörjare ha samma vilkor?" till "varför vill ni ha 6 timmars endurancerace?" så fattar du.Zilversurfer skrev:2691327Gud vad ni klagar, visa vad ni går för - sen kan ni köra 6 timmars lopp. Varför ska vi nybörjare ha samma villkor? Ibland är det bara till att rätta sig i ledet även om det svider.
Bingo skrev:2691550Byt ut frågan "varför ska vi nybörjare ha samma vilkor?" till "varför vill ni ha 6 timmars endurancerace?" så fattar du. .
Helt rätt, alla gör sina egna val men det betyder väl ändå inte att det är förbjudet att diskutera upplägget?Zilversurfer skrev:2691963Kan även göra det enkelt, trivs man inte med upplägget, så¨behöver ni inte köra, det är absolut ingen som tvingar Er.
Mille-R skrev:2692839
Blir det inga längre i år? 12-timmars i Mo i Rana
leffe75 skrev:269765912 tim i Mo I Rana var en önskan i fjol eller rättare sagt, NÅN tävling på denna fantastiska bana överhuvudtaget!! Men då liksom 2005 så tyckte många det var en för lång väg att åka
Sen finns det säkert andra faktorer med, som att banan och hela arrangemanget var dyrt att ordna om jag förstått det rätt, MEN allt detta beror väl på hur många anmälningar det blir till tävlingen.
Jag röstar helt klart på detta, och inte nu bara för att det är vår närmaste bana utan för att den hör till dom bättre i norden enligt mig.
Nr:18 skrev:2697931Mo i Rana var ett kul äventyr, men dyrt. 160 mil enkel resa kostar om man ska ha med sej mer än 3 förare. 160 mil söderut så kan vi tävla på Misano istället, vore väl häftigt!!!
Problemet är bara att få med en lokal arrangör. Jobbigt att arrangera race i andra länder om man inte har en lokal partner.Mille-R skrev:2697980Eller varför inte Motopark i Finland, var där för ett par år sen. Grym bana!! Såg att dom körde något nationellt Endurance där på en affisch, någon som vet om dom kör det i år, kanske man kan åka dit o vara med.
Nordic Endurance Challenge borde väl förresten gå på nordiska banor och inte bara med nordiska förare.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |