Erfarenhet av Biltemas oljefilter

Ozzi

Guest
Ja. Dom fick kritik för att gaffeln var lite svag. Dock var dom inte i närheten av lika svaga som dom befanns vara på kronhojarna som folk betalar mycket mer för. Där är det ju samma sak. Vill jag köpa en oväxlad hoj med supersvag framgaffel för över 3000 eller köper jag en 21-växlad hoj på biltema för halva priset med en inte lika svag gaffel.

Jag har faktiskt en Biltemacykel för vardagscykling till och från jobb, krogen och annat. Hittills har då gaffeln suttit ihop även om kvaliteten inte är i närheten av min "riktiga" cykel för 16000 men det är inte rättvist att jämföra två produkter där det skiljer en tiopotens i pris.

Jag skulle köpa en cykel med en gaffel som går att lita på, summa sumarum, det Biltema säljer är till 98% skitkvalitet..thats it.:banana

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Jag skulle köpa en cykel med en gaffel som går att lita på, summa sumarum, det Biltema säljer är till 98% skitkvalitet..thats it.:banana

Tja jag har cyklat på en kronan cykel i 10 år och har aldrig haft problem med att framgaffeln viker sig. Hela familjen cyklar på kronan cyklar och inte nån framgaffel har gett sig. Så om Biltemas cyklar har lite starkare framgafflar så är det nog inget reellt problem.

98 % skitkvalitet.. jag tror inte du har kompetensen att bedömma det.
Jag har nästan alla verktyg inköpta på biltema och köpt nästan alla reservdelar till bilen jag har på biltema. Den rullar på bra och närmar sig 40 000 mil nu och har gått på biltema olja och filter sen 10 år tillbaka.
Inte för att det bevisar något men det tyder ju på att det inte är grus oljan och kaffefilter till oljan.

Visst är inte allt på biltema bra grejer men det går ofta att bedömma när man står i affären och håller prylen i handen. Kan man inte det kanske man ska låta bli att skruva med bilen eller hojen..

Ozzi

Guest
Tja jag har cyklat på en kronan cykel i 10 år och har aldrig haft problem med att framgaffeln viker sig. Hela familjen cyklar på kronan cyklar och inte nån framgaffel har gett sig. Så om Biltemas cyklar har lite starkare framgafflar så är det nog inget reellt problem.

98 % skitkvalitet.. jag tror inte du har kompetensen att bedömma det.
Jag har nästan alla verktyg inköpta på biltema och köpt nästan alla reservdelar till bilen jag har på biltema. Den rullar på bra och närmar sig 40 000 mil nu och har gått på biltema olja och filter sen 10 år tillbaka.
Inte för att det bevisar något men det tyder ju på att det inte är grus oljan och kaffefilter till oljan.

Visst är inte allt på biltema bra grejer men det går ofta att bedömma när man står i affären och håller prylen i handen. Kan man inte det kanske man ska låta bli att skruva med bilen eller hojen..

Läs HELA tråden nästa gång, over and out.:krama

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Självklart är det väl så att man vil ha en cykel man kan lita på. Det var dock bara en av deras cyklar som var lite svag och dom testerna är bra mycket hårdare än vad som uppstår vid normal användning. Om jag inte minns fel så var det väldigt många av dom testade cyklarna som fick kritik för just gafflarna. Så egentligen är gaffeln inte något problem. chansen att du ska hinna råka ut för metalutmattning i gaffeln innan cykeln rostat ihop är mycket liten. För det är det tråkiga faktumet. Det går att köpa cyklar för under 2 lax på många ställen men alla dom cyklarna rostar ganska fort om man har dom ute. Skruvarna rostar till och med om dom står i kallgarage. Och det är inte unikt för biltema utan är gemensamt för alla billiga cyklar.
Och det säger dessutom sig självt. Kollar man på vad växlar, bromsar och andra delar till en cykel kostar så inser man att det är ganska rejäl prispress på cyklar. Dom måste snika för att få det att gå ihop.

Men jag har i alla fall inte haft ett enda problem med min hoj från Biltema under dom 4 år som jag haft den. Den är inte snyggast eller bäst men den tar mig in till stan och hem igen från krogen. Eftersom folk stjäl cyklar som om det vore guld så är inte jag villig att lägga en massa pengar på en cykel som ska stå ute på stan eller så.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Varje gång det kommer upp en sån här tråd, oavsett om det gäller
Biltemas kvalitet, eller hur bra Akrapovic slipon är i förhållande till ......
Kommer jag osökt att tänka på en gammal 30-tals låt med Edvard
Persson.....

"" ALLT GÅR ATT SÄLJA MED MÖRDANDE REKLAM....KOM OCH KÖP
KONSERVERAD GRÖT......""

Inte undra på att vi snart har REKLAM TV med några få inslag av
nyheter och lite andra program, reklam lönar sig tydligen!

GOD FORTSÄTTNING på det NYA ÅRET!!

/KentW

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
...summa sumarum, det Biltema säljer är till 98% skitkvalitet.

Hur räknade du fram den summan? Eller en källhänvisning?

-Jag tycker att det alltid är lika intressant med folk som drar till med en procentsats tagen ur luften för att verka pålästa. Oavsett om det är SH eller någon annanstans. No offence.

Ozzi

Guest
Hur räknade du fram den summan? Eller en källhänvisning?

-Jag tycker att det alltid är lika intressant med folk som drar till med en procentsats tagen ur luften för att verka pålästa. Oavsett om det är SH eller någon annanstans. No offence.

Inga problem att räkna ut, du fixar det nog du med.:D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag undrar om en del inläggare i tråden sett att den ligger i teknik-forumet. Dvs det förväntas sakliga pålästa inlägg. Alltså inlägg som tillför kunskap till frågeställare och andra.

Ozzi

Guest
Jag undrar om en del inläggare i tråden sett att den ligger i teknik-forumet. Dvs det förväntas sakliga pålästa inlägg. Alltså inlägg som tillför kunskap till frågeställare och andra.

Detta är mycket viktiga saker som påverkar den framtida tekniken:mattias

Men nån moderator kan ju ta o flytta den till ÖD istället:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Detta är mycket viktiga saker som påverkar den framtida tekniken:mattias

Men nån moderator kan ju ta o flytta den till ÖD istället:)

Det här är ju Tims tråd. Jag tror det är bättre att du flyttar till ÖD isf.
Vad jag förstår är syftet med denna tråd att diskutera tekniska prestanda på oljefilter.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring