Erfarenhet av Biltemas oljefilter

Dr.Bike

Guest
Bromsdelar i rostfritt?? Vilka delar är det i så fall?? Mig veterligen är det inga delar i rostfritt stål i bromsarna. I alla fall inga där det skulle tillföra något att ha rostfritt.

Precis vad jag tänkte, men jag orkade inte tjafsa.
Och om en fjäder t.e.x är i rostfritt och håller i 65 år, eller den görs på konventionellt vis och galvas, och "bara" håller 35 år inne i den vattenskyddade trumman/handbromstrumman, är oavsett, helt av akademisk betydelse.

Och hade det varit monteringsdetaljerna till klossarna han menade så byter man ju dem om inte var gång så varannan, så det är iaf ointressant, och har inget med själva bromsverkan att göra heller.

Insignifikant fakta, som en viss lärare hade sagt...
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ingen har svarat på min fråga; om man lägger ner massor av pengar på köp av mc, ställ, hjälm, lås, bra däck, dyr försäkring, etc varför man då envisas med att springa till Biltema och spara 15kr på oljefilter och 160kr på 4liter olja oavsett klassning av oljan. Jag förstår det bara inte, oavsett tro på oem prylar eller inte, fakta och tester hit och dit, skolgård eller inte, pappa polis eller inte?
Det vore mer värt för mig om Ni kan hitta någon som säljer sporthojsdäck för halva priset. Då har man helt plötsligt sparat 2500kr.
OCH jag kan tänka mig att köpa dom på Biltema.......

DET kommer du aldrig få svar på!
Precis som att någon FAKTISKT kan svara på att motorn rasat för att biltemafiltret var dåligt.

Men massor av andra inlägg däremellan kommer du se i fortsättningen på denna tråd.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ja, egentligen skulle alla sporthojar klara sig lika bra utan filter.
Jag har pysslat en hel del med gamla VW:s (som bekant saknar oljefilter), 60-talsbilar som gått dokumenterade 20.000mil utan haveri och med oljor långt från dagens kvalitet.
Olja som dessutom varma sommardagar kommer upp i 120-130grader!!
Oljebyte som rek. var 500:emil fick dom troligtvis bara uppleva under sina första levnadsår.
Jag har rivit isär fullt fungerande motorer med så mycket beck i så när oljepluggen lossades så rann inte oljan ut, trots det har alla mått legat inom tolerans!

Och du har aldrig sett en kantarell på 3ans cylinder ?:)
 

Dr.Bike

Guest
Ingen har svarat på min fråga; om man lägger ner massor av pengar på köp av mc, ställ, hjälm, lås, bra däck, dyr försäkring, etc varför man då envisas med att springa till Biltema och spara 15kr på oljefilter och 160kr på 4liter olja oavsett klassning av oljan. Jag förstår det bara inte, oavsett tro på oem prylar eller inte, fakta och tester hit och dit, skolgård eller inte, pappa polis eller inte?
Det vore mer värt för mig om Ni kan hitta någon som säljer sporthojsdäck för halva priset. Då har man helt plötsligt sparat 2500kr.
OCH jag kan tänka mig att köpa dom på Biltema.......

Jodå - alla här har svarat på din fråga.

Du har bara inte velat läsa/förstå/ta in.

Svaret i klartext är: Eftermarknadsprylar duger alldeles utmärkt. Eftersom varken DU eller jag, kan avgöra om de är BÄTTRE eller sämre än OEM.
Att OEM skulle vara bättre är bara ett ANTAGANDE.
Av dig...

Säkert inte hos dem som alltid kör med Honda-olja och originalfilter för Peace of Mind :D

Det var just "dem" jag tänkte på! :D

Och du har aldrig sett en kantarell på 3ans cylinder ?:)

Nåt får man ju offra! :hoppskrat
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
..........Nåt får man ju offra! :hoppskrat


Det var skitjobbigt att ta sig hem genom isen på bara 3 burkar så tillslut bytte jag till en 2L transporter motor med oljefilter. Jorå jag har kört med både BT och OK men aldrig VW orginal och motorn funkar trots detta.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har du verkligen vetenskapliga belägg för detta ?

Jag har förstahandskunskap om detta ( inte så ny bara). jag och en kollega gjorde på uppdrag ett stort jämförande test av bilfilter. Testerna vi gjorde var

Beta värde
Genomfördes med hjälp av Arisona Test Dust och en Royco ljusbaserad partikelräknare och en standardiserad testrigg.

Bubbelpunktsprov
Genomfördes i ett bad med ren alkohol och extra ren tryckluft via en mycket noggrann tryckregulator.

Beta värde ger ett mått på hur väl filtret avskiljer partiklar vid olika storlekar.

Bubbelpunktsprov ger ett mått på tillverkningskvaliten.



Lite korfattade resultat

I testet vi gjorde fanns det ingen signifikant korrelation mellan pris och prestanda.

Just Biltemas (som var med i testet) var precis lika bra som många svindyra orginal filter.

Orginal filtren var inte bäst.

Eftersom testerna nästan ger som ett fingeravtryck på filtret kunde man också se att många filter egentligen var samma filter men såldes under olika namn till olika pris.


Om testet jag gjorde stämmer än idag kan jag inte utala mig om men jag har mycket svårt att tro att bil, MC, reservdelsbutiker nu för tiden tillverkar egna filter i egna fabriker. I kosteffiktiviseringens tidevarv är det nog snarare så att de faktiska filterfabrikerna minskat i antal, Det vill säga att det inte finns lika många olika idag som då jag gjorde testerna.

Då har du testat filtren på det sätt som filter ska testas och som man faktiskt gör på många större företag där man faktiskt anser att filterfunktionen är viktig.
Även om det var ett tag sedan du gjorde det så tror jag faktiskt inte att situationen är direkt annorlunda idag. Snarare är det nog så att tekniken utvecklats så att det idag är lättare att få fram rätt filtermaterial så att filtren är ännu mer lika än dom var då.
 

Dr.Bike

Guest
Då har du testat filtren på det sätt som filter ska testas och som man faktiskt gör på många större företag där man faktiskt anser att filterfunktionen är viktig.
Även om det var ett tag sedan du gjorde det så tror jag faktiskt inte att situationen är direkt annorlunda idag. Snarare är det nog så att tekniken utvecklats så att det idag är lättare att få fram rätt filtermaterial så att filtren är ännu mer lika än dom var då.

Exakt.

Där jag jobbar, är det (tack och lov) funktion som styr fortfarande, även om ekonomerna har börjat lägga sig i lite FÖR mycket ;)
Men de filter vi köper in för ex.vis hydraulik, där skickar vi då och då iväg några stickprov till nämnda test.

Den som klarar rätt kvalite´får sälja till oss.

Oavsett vad de heter.
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Och du har aldrig sett en kantarell på 3ans cylinder ?:)

Jodå:D jag har sett ett o annat ras, förr när de gick som bruksbilar så var det inte alls ovanligt med tappade avgasventiler på 3:an.
Generellt så vill jag nog påstå att detta inträffade först när bilarna blivit så gamla att ingen längre brydde sig om att byta olja utan det fick gå så länge det gick.
Dessutom berodde det till stor del inte på avsaknaden av oljefilter utan en taskig konstruktion av fläktkåpan som gjorde att kylluften till 3:ans cylinder förvärmdes av oljekylaren så den cylindern gick mycket varmare.
Efter -71 när oljekylaren flyttades ut så blev detta haveri mindre vanligt.
 

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
suck...
du har unjefär halva mängden filterpapper i biltemas mot orginal. det blir storskillnad om du kör hela intervallen. överströmminingsventilen ska vara fjäderbelastad inte som i temas filter ett plåtbläck. vet att mann licens tillverkade volvos orginalfilter. det har kanske inte så stor betydese av filter om du byter hoj ofta problemen kommer inte direkt utan senare.
givetvis har även oljan en viktig roll den ska transportera smutsen till filtret. med min erfarenhet skulle jag ALDRIG KÖPA OLJA ELLER FILTER PÅ BILTEMA. jobbar med att sälja ex dessa produkter dagligen.

Eftersom du anser att du har kompetens att uttala dig tvärsäkert på detta forum angående bla olja, så vore det klädsamt att du redovisade din erfarenhet av vetenskaplig forskning, alt. utbildning inom området.

Jag tänkte att den måste överträffa övrigas, med tanke på säkerheten i dina uttalanden.
 

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Ort
N/A
Hoj
BMW R1200GS
Om du läser på lite så ser du att exempelvis deras olja är väldigt bra.
Yamaha rekommenderar en Castrol-olja till min hoj som kostar ca 500 kr/4l (dvs 125 kr/l)
Biltemas olja har en högre klassning och kostar istället ca 70kr/lit (dvs nästan halva priset). Det går i 3 liter i hojen vilket innebär att jag sparar ca 200 kr på biltemaoljan som är högre klassad och dessutom blir växellådan mindre klonkig med biltemas olja.

Jag sparar alltså pengar på köpa en bättre produkt. Det är inte frågan om att snika eller snåla. Det är frågan om att jag inte har lust att betala ett högre pris för en vara som faktiskt inte är bättre.

För att dra ett typiskt OEM exempel.
Kupeluftfilter till min bil kostar drygt 400 kr på Audi (Tillverkat av Mann filter)
Köper jag kupeluftfiltret på OKQ8 så kostar det ca 200 kr. Det filtret är tillverkat av .....trumvirvel......Mann.
Vad är det som säger att originaldelen skulle vara bättre. Det är ett identisk filter från samma tillverkare och den kommer troligen från samma tillverkningslina. Enda skillnaden är att när jag köper det på OKQ8 så har ingen stämplat 4 ringar på filtret.
Samma vara för halva priset.

Märkesåterförsäljare pressar sina inköpspriser lika hårt som alla som säljer "piratdelar" då dom vill ha så stor vinst som möjligt. Det finns egentligen inget som säger att en OEM del skulle vara ett dugg bättre egentligen då dom i många fall har samma tillverkare.

Visst är det så att en del grejor som säljs på Biltema faktiskt är ganska kassa men det är väl framför allt dom riktigt billiga elektronikprylarna.

Köper du exempelvis bromsbelägg på biltema så funkar dom säkert inte alls lika bra för tävlingskörning som dom värsta racinbeläggen som du kan hitta i butiker men det är inte poängen.
Poängen är att om du köper bromsbeläggen på biltema så är dom troligen inte ett dugg sämre än om du letar reda på belägg hos valfri annan butik för ungefär samma pengar.
Köper du oljefiltret så är det säkerligen tillräckligt bra för att ge fullgod filtrering av oljan i din hoj. Om du sen inte tjänar några pengar på det så är ju valet fritt att köpa någon annanstans. I en del fall är skillnaden bara någon tia och då är det ju för lite pengar för att man ska bry sig men när det börjar vara frågan om en skillnad på någon hundralapp så börjar i alla fall jag tveka om jag är villig att betala det högre priset för en likvärdig vara.

Javisst ska man läsa på. Den Castrol oljan du beskriver har Bike i Trollhättan alltid rea på under julelgerna samt vid deras Bikedagar och då kan man köpa den för ca 80kr/L och inte 125kr som du beskriver. Och som du mycket riktigt påpekar så sparade du 200kr att köpa filter på OKQ8 iställer för ett oem filter. Just det du gick till OKQ8 och inte Biltema.
Jag köper min bilolja och oljefilter hos Ica svenssons livs i Alvhem billigt på 10-20liters dunkar. Oljefilter är från Maan
Prisexempel
Q8 SBK-Racing Mc-olja Helsyntetisk 15w50 61 kr/lit
Q8 Formula Excel Helsyntetisk 5w40 51 kr/lit
Q8 Formula Advanced Halvsyntetisk 10w40 33 kr/lit
Q8 T 750 Motorolja 15w40 27:50/lit
Glykol Etylenbaserad 22:50/lit

Klicka på reklambladslänkarna i spalten till höger, för att se vår kompletta oljeprislista. Listan är uppdelad på fyra sidor.
Den senaste prislistan har nr 51.

http://www.ica.se/FrontServlet?s=butiker&state=butikssida&butiksid=01805

Trumvirvel häpp!

Nu bor ju inte alla på denna sidan av svedala men varför ska man springa till Biltema det första man gör när man ska serva sin hoj när man hittar oem olja/filter till samma pris hos mc-handlare, lokala bensinstationen etc vid rea/jippo tillfällen.

Och sedan dessa kommentarer ser man tyvär alltid: Poängen är att om du köper bromsbeläggen på biltema så är dom troligen inte ett dugg sämre än om du letar reda på belägg hos valfri annan butik för ungefär samma pengar.

Troligen! jaha!
Jag har ingen övertro på oem prylar men ser inte det som ett ekonomiskt självmord.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Då har du testat filtren på det sätt som filter ska testas och som man faktiskt gör på många större företag där man faktiskt anser att filterfunktionen är viktig.
Även om det var ett tag sedan du gjorde det så tror jag faktiskt inte att situationen är direkt annorlunda idag. Snarare är det nog så att tekniken utvecklats så att det idag är lättare att få fram rätt filtermaterial så att filtren är ännu mer lika än dom var då.

Bubbelpunktsprovet avslöjar inte bara själva filtermaterialet utan även kvaliteten på limningen.

tryck vid första bubbla säger hur stort det största hålet är och den skall ju inte komma i limfogen.

En liten tryckskillnad mellan första bubblan och hela filtret bubblar innebär bra kvalitet på filtermaterialet. Stor skillnad tyder på låg kvalitet på fltermaterialet.

Jodå:D jag har sett ett o annat ras, förr när de gick som bruksbilar så var det inte alls ovanligt med tappade avgasventiler på 3:an.
Generellt så vill jag nog påstå att detta inträffade först när bilarna blivit så gamla att ingen längre brydde sig om att byta olja utan det fick gå så länge det gick.
Dessutom berodde det till stor del inte på avsaknaden av oljefilter utan en taskig konstruktion av fläktkåpan som gjorde att kylluften till 3:ans cylinder förvärmdes av oljekylaren så den cylindern gick mycket varmare.
Efter -71 när oljekylaren flyttades ut så blev detta haveri mindre vanligt.

Helt rätt det är fler saker som gör livet surt för 3an. Att oljekylaren satt där den satt var inte så lyckat och det blev inte bättre av att den beckade igen med skit både på utsidan och insidan :)
 
Last edited:

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Ingen har svarat på min fråga;

varför man då envisas med att springa till Biltema och spara 15kr på oljefilter och 160kr på 4liter olja oavsett klassning av oljan.

Jag fattar inte varför någon skulle vilja betala mer? :confused::confused:

Dessa 175 kr räcker till:

3 pizzor
eller
1 lock öl + chipspåse
eller
Äta gott ute
eller
12 liter bensin
osv
osv

Jag köper biltemagrejer! :Bugar
 

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
suck...
Har du verkligen vetenskapliga belägg för detta ?

Jag har förstahandskunskap om detta ( inte så ny bara). jag och en kollega gjorde på uppdrag ett stort jämförande test av bilfilter. Testerna vi gjorde var

Beta värde
Genomfördes med hjälp av Arisona Test Dust och en Royco ljusbaserad partikelräknare och en standardiserad testrigg.

Bubbelpunktsprov
Genomfördes i ett bad med ren alkohol och extra ren tryckluft via en mycket noggrann tryckregulator.

Beta värde ger ett mått på hur väl filtret avskiljer partiklar vid olika storlekar.

Bubbelpunktsprov ger ett mått på tillverkningskvaliten.



Lite korfattade resultat

I testet vi gjorde fanns det ingen signifikant korrelation mellan pris och prestanda.

Just Biltemas (som var med i testet) var precis lika bra som många svindyra orginal filter.

Orginal filtren var inte bäst.

Eftersom testerna nästan ger som ett fingeravtryck på filtret kunde man också se att många filter egentligen var samma filter men såldes under olika namn till olika pris.


Om testet jag gjorde stämmer än idag kan jag inte utala mig om men jag har mycket svårt att tro att bil, MC, reservdelsbutiker nu för tiden tillverkar egna filter i egna fabriker. I kosteffiktiviseringens tidevarv är det nog snarare så att de faktiska filterfabrikerna minskat i antal, Det vill säga att det inte finns lika många olika idag som då jag gjorde testerna.

ibland läser man ilägg som, som.... :tummenupp :Bugar och :banana
 

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Ort
N/A
Hoj
BMW R1200GS
Jodå - alla här har svarat på din fråga.

Du har bara inte velat läsa/förstå/ta in.

Svaret i klartext är: Eftermarknadsprylar duger alldeles utmärkt. Eftersom varken DU eller jag, kan avgöra om de är BÄTTRE eller sämre än OEM.
Att OEM skulle vara bättre är bara ett ANTAGANDE.
Av dig...



Det var just "dem" jag tänkte på! :D



Nåt får man ju offra! :hoppskrat

Låt oss anta att du får köpa oem olja eller andra slitagedelar till samma pris som hos Biltema. Vad skulle du välja?
Biltema för dom har antagligen bättre kvalité än oem?

Och jo, jag har läst men som du riktigt påpekar så har jag inte förmågan att ta in det faktum att man springer iväg till Biltema det första man gör när man ska serva hojen. Det handlar inte om oem eller eftermarknadsdelar, kvalité eller inte.
För mig handlar det om fenomenet Biltema.
Jag ger mig nu. Alla får köpa vad dom vill och var dom vill till sina motorcyklar.
Min R1a ska få det bästa och dyraste, det har den förtjänat och jag har råd. Peace of mind är ett bra utryck.:banana
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det finns en mycket viktig sak med vetenskapliga tester av diverse produkter.

Eftersom dessa tester också skall göras så billigt som möjligt :) så kan man bara jämföra de viktigaste egenskaperna mellen produkterna.

Resultatet ger bara information om

  • produkten uppfyller ställda krav/standarder
  • hur väl den klarar det den skall
  • priset på produkten
  • hur produkten ligger till jämfört med liknande produkter med avseende på de testade egenskaperna

Så länge produkterna i testet uppfyller krav/standarder som specifiserats kan man inte uttala sig om vilken som är bäst utan bara det fakta man tagit fram. Sen är det upp till var och en att ta ställning och det är det som sker i alla dessa "BT"-OEM-Märkes" trådar.

Priset på MC delar som vi talar om är ju egentligen löjliga om vi jämför med tex kläder.

Är ett par redan från början söndertvättade jeans ihopkastade av ett lövtunt tyg som antagligen redan från början sprejats med svavelsyra för att få den rätta looken värda 2500:- medan ett par otvättade, korrekt ihopsydda, oslitna för 279:- bara är skit ?

Att dom skitdyra märkesgrejerna finns beror ju bara på att någon vill betala vad det kostar. Alla har vi någon gång fallit och köpt det skitdyra istället för det som räcker bra.

Låt oss anta att du får köpa oem olja eller andra slitagedelar till samma pris som hos Biltema. Vad skulle du välja?
Biltema för dom har antagligen bättre kvalité än oem?

Och jo, jag har läst men som du riktigt påpekar så har jag inte förmågan att ta in det faktum att man springer iväg till Biltema det första man gör när man ska serva hojen. Det handlar inte om oem eller eftermarknadsdelar, kvalité eller inte.
För mig handlar det om fenomenet Biltema.
Jag ger mig nu. Alla får köpa vad dom vill och var dom vill till sina motorcyklar.
Min R1a ska få det bästa och dyraste, det har den förtjänat och jag har råd. Peace of mind är ett bra utryck.:banana

Fenomenet "Biltema" ? Faen, har du inte märkt att det är fenomenet "Världen". Även det aldra dyraste är oftast samma som "BT".

jag handlar oftast i den butik som ligger närmast och har prylen jag behöver. Vill jag ha en bira och jag står utanför systemet åker jag inte finlandsfärja för att handla den utan går in på systemet. Behöver jag olja och står utanför AWA så köper jag den där.

Vad jag inte pallar med utan att kommentera är alla som tvärsäkert säger att dyrast alltid är bäst/ett krav.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Låt oss anta att du får köpa oem olja eller andra slitagedelar till samma pris som hos Biltema. Vad skulle du välja?
Biltema för dom har antagligen bättre kvalité än oem?


Enkelt!
Jag hade valt den produkt som hade haft den högsta tekniska klassningen/kvaliteten. Eller om klassning saknas, den produkt som av mig bedöms ha bäst funktion/passform whatever.

Oavsett vad det hade stått på paketet.

Det hade alltså kunnat bli en OEM.
Likväl som inte.

Vad avser olika slitagedelar som du nämner, så kan man ju inte alltid veta vilken av dem som är bäst, men samtidigt måste man fråga sig: Vad är TILLRÄCKLIGT bra?
Och sen göra en bedömning.
Vid osäkerhet, eller samma pris - välj det som KÄNNS rätt.
För som stF paPs gjorda filtertest BEVISAR för dig: OEM ÄR INTE ALLTID BÄST.
(undrar hur du ska hantera DEN kunskapen...)

Sen har vi då produktgrupper där man inte MÅSTE chansa.
Produkter där man med ett visst mått av läskunnighet faktiskt KAN avgöra vilken som är bäst.

Här kommer vi in på mina kära Oljor,
De är (som exempel) KLASSADE.
Det är inget eget hopikok som försäljngsställena hittar på!

Det är rigorösa tester gjorda i lab som sätter standarden och sedan betyget vilken klassning oljan ska få.
När man lärt sig läsa vilken klassning en olja har, samt läst på lite om vilka oljetyper som är bra för vad, så kan man alltså göra ett medvetet, och korrekt val baserat på kunskap.

Frågar du mig om jag vill ha OEM-olja eller en Biltemaprodukt svarar jag Biltema! (eller vilken olja som helst, varifrån som helst, som uppfyller MINA krav)

Varför?

Jo för att på biltema/Swedol/Kalles närlivs kan jag oftast köpa en olja som är minst dubbel så bra som en OEM.
För ett billigare pris.
Kunskap lönar sig alltså.

Hur vet jag det?

Enkelt.

Kolla KRAVET för olja, samt rekommendationen i din OEM-handbok.
I 9 fall av 10, är det ett löjligt lågt krav på oljan där.
Och tillverkaren rekommenderar oftast oxå en sån olja (givetvis med dennes namn på flaskan)

Vem vet nu bäst?
Jag eller OEM-tillverkaren?

Jag VET t.ex ett och annat om olja, och jag KAN, precis som alla andra läskunniga, bedöma att den billigare oljan ÄR bättre än den som rekommenderades av OEM.

Vad säger du om det?
 
Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag vet inte om någon har tagit upp det, men utpriset är knappast det pris som är intressant om man nu ska se kvalitét/krona utan givetvis tillverkningspriset. Jag skulle vilja påstå att den stora prisskillnaden beror på vinstmarginal. Jag har viss erfarenhet av eftermarknadsdelar och 6ggr påslag är ganska lågt räknat för originaldelar.

Nu är det bara en gissning, men jag tror att marginalen på "piratdelar" är betydligt lägre.
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top