Erfarenheter av risker på hoj

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Kan det vara suzukilover? Linjeförskjutning?:D
Garanterat huvudet på spiken :tummenupp

men jag kände ett plötsligt svagt slir i bakvagnen som kändes lite lömskt...
Antar att det betyder att du mer noggrant bör se över vilken typ av barer du frekventerar på den senare delen av dygnet :gnissla

Edit:
Glömde att tillägga att det efter dylika besök givetvis kan vara väldigt smärtsamt med linjeförskutningar, oavsett om du kör på läge B eller C :tungan

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ett gammalt ökänt fenomen, dom svarta strecken är inte att leka med, om man ser ett svart streck som är på dåligt humör så ska man se upp, strecket kan utan förvarning lägga sig i ditt idealspår och orsaka skarvsladd (överdrivet släpp).

När du ser ett svart streck ska du istället stanna och försöka förklara för strecket att du är en vän, har du tur så blir ni vänner och strecket kommer att bjuda dig på massa fäste-r.

Är det inte den klassiska sträckkörningen som provocerar fram nämnda fenomen?
Ni i racingcirkusen, vad gör ni för att undvika den förrädiska bansträckningen, kör i sandfällan istället, eller vad det nu heter?

Tycker det luktar pojkträck (stavning?) om tråden.

Dr.Bike

Guest
Nejdå, jag driver inte med någon, jag är bara intresserad av att få lite perspektiv på hur andra upplever MC åkningen i relation till de risker det är förknippat med...

Ja i princip är det ju livsfarligt att köra hoj...
Har du såna grubblerier när du kör ska du nog sälja hojen... du har helt fel fokus och är en trafikfara! :mad:

Och ja, allt man gör kan i princip leda til döden... livet ÄR livsfarligt! Man inte bara kan, man KOMMER att dö! :död

Är det inte den klassiska sträckkörningen som provocerar fram nämnda fenomen?
Ni i racingcirkusen, vad gör ni för att undvika den förrädiska bansträckningen, kör i sandfällan istället, eller vad det nu heter?

Tycker det luktar pojkträck (stavning?) om tråden.

Allt det där är bara nys... en myt skapad av de sträckkörandes branschorganisation! *sanna mina ord* :mattias

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Släpp på båda hjulen i mitten av en kurva pga lösgrus, är alltid lika roligt. :tummenupp. Även när man slår av vänsterblinkers mot ett rådjur som hoppar upp från högerdike :gnissla

Har dock aldrig vart i backen med hojen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
blah blah blah, jag är köpt, blah blah*sanna mina ord* :mattias

Fabler och fabulationer, bena ut diskrepansen mellen streckkörning och sträckkörning innan ni spricker, så pompöst Herrn klampar in och mästrar i detta synnerligen allvarliga ämne!

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
YES! Äntligen! Lite linjeförskjutning och situationshastighet. :yoparty

EDIT: Läge C är så grymt säkert läge.

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
07 KTM Superduke
Fara nr 1.

Överlägset största risken måste ändå vara utan konkurrans att kommissarie Karlsson tar ditt kort. För en fet tid dessutom.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Den i särklass största risken är farbror blå, har varit nära många gånger,efter det bilister och djur.

Vad är linje föskjutning,tunnelseende eller ?

Dr.Bike

Guest
Fabler och fabulationer, bena ut diskrepansen mellen streckkörning och sträckkörning innan ni spricker, så pompöst Herrn klampar in och mästrar i detta synnerligen allvarliga ämne!

:D
En streckad sträcka sträcker sig som bekant mellan startstreck och stoppstreck... hela sträckan!
Därför kan inte streck eller sträck(körning) benas ut!
Vi stryker ett strÄck över det hela!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ibland så måste man fånga strecken och straffa dom hårt i sträckbänken, till sist blir dom möra och ger upp, har du otur kommer dock detta att straffa sig eftersom streck har elefantminne, ett fem sju så åker du på ett gammalt surt långt svart streck som resulterar i ett kort brunt streck och en liten gul fläck.

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
Ett gammalt ökänt fenomen, dom svarta strecken är inte att leka med, om man ser ett svart streck som är på dåligt humör så ska man se upp, strecket kan utan förvarning lägga sig i ditt idealspår och orsaka skarvsladd (överdrivet släpp).

När du ser ett svart streck ska du istället stanna och försöka förklara för strecket att du är en vän, har du tur så blir ni vänner och strecket kommer att bjuda dig på massa fäste-r.

:D:fyllisarEller bjuda på en bira? Finns lömska trottodarer med för den delen
de är oftast stilla som tur är,

pharoz

Medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
F.n. Hojlös
Se upp för risken att dö, den är farlig! :tungan

edit: And don't blink eYez! CouLd bE bAd. *WARNING*

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jaeflar! Här måste man va me i svängarna.
Här dyker allas vår favorit SL upp under nytt nick och blir avslöjad
och avklädd på ett par timmar...:D

Faan oxå, nu får man vänta ett halvår till på nästa besök...:huvet

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja man lixåm sätter två snören på tändhattarna, sen knyter man en råbandsknop på tanken, när man närmar sig Eslöv City så rycker man i snöret och sedan går det mjuk genom down town.

Funkar dock inte på min Aprilia :va

Har inte du en gammelMille? Den har ju fyra tändstift. :blah

De största riskerna med hojåkning är att man blir beroende. Och precis som alla andra beroenden så blir det dyrare ju längre ner i det man sjunker.

Och sätta ner framhjulet snett, det är rissky bissness också.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
gÖTT att SL är tillbaka! Han lyfte forumet någrqa steg,..

Vem av er gamla rävar äer det som är SL?!!!!

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Angående faror, kan ju säga så här, har varit i 7 farliga situationer hitills i år som var ett hår från en krash.
En (1) situation var mitt eget fel, för hög fart in i en kurva, tack o lov en högerkurva så jag redde upp situationen med hjälp av mötande körfält, hade tur att jag int fick något möte.
Resterand 6 situationer har varit för att en bilist har gjort något tokigt (har lärt mig att mobil-snackande bilister är bland det farligaste som finns).

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati