Erfarenheter av risker på hoj

zxr.anders

ZXR Anders
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
1989 Kawasaki ZXR 750
Vilka risker finns det för en mc-åkare? De risker jag upplever är som någon tidigare påpekade, bilister.Då är det bilistens beteende som är farligt, till exempel att inte använda körriktningsvisare,backspegel etc.En annan anledning till risker i trafiken är gamla gubbar på customhojar. För detta har ni väl sett eller, en bilkö och längst fram 4-8 customgubbar långsamt åkande utan att ha en aning om att det ligger en massa bilar bakom.....Men det är ingen risk för mig, mer än när jag kör om dem.
Cyklister är heller inte roliga, då de med dödsförakt kör överallt inklusive övergångställen och trottoarer. Ibland korsar dessa dödsryttare vägbanan....
Kort sagt allt är farligt i trafiken, men det är väl farligt att leva över huvud taget.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Välkommen tillbaka och stanna kvar lite längre än sist nu va?!

SunriseRider

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Hehe, kollar på Moto GP som bäst, tog en titt på forumet för att se hur de senaste trådarna jag varit med i utvecklat sig, den här har blivit mycket rolig, keep on using your creativity...! :)

Nu ska jag kolla om Pedrosa lyckas vinna... :tummenupp

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Den största olycksrisken är mitt ego.
Sen kommer för höga hastigheter som gör att det plötsligt uppstår situationer där det går för fort och då kommer instinktiva felreaktioner som ett brev på posten och ställer till det.
Varit nära att blåsa av flera gånger.

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
jag har inte inte upplevt några som helst risker med mc kørning då jag nogrant læser igenom manualen till min motorcykel innan jag brænner ivæg det gør mig till en mycket bættre førare. Man ser fort på andra wannabe åkare som tror dom kan køra men inte har læst på sig innan, dom vinglar och har sig på vægarna och kør vældigt ojæmnt och det ær ett resultat du får spec om du inte servar din hojj som du skall ex byta ut luften i dæcket så man inte far omkring med ovala luftmolekyler !

kom ihåg kunskap ær makt !

:näsblod

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras