Snowman89
Guest
För lite mer än ett år sedan bröt jag armen ganska illa i en motorcykelolycka, så det behövdes en operation för att spika ihop den samt sy ihop något ledband som gick av.
Jag har nu skickat in bilder på ärren till mitt försäkringsbolag där jag hade hojen försäkrad samt till en separat "barn" olycksfallsförsäkring jag har.
Ärr nr 1 är ca 14-15cm långt som man ser på bilden och ärr nr 2 är ca 5cm långt.
Armen har dessutom blivit "bulig" på flera ställen om man tittar på den från sidan. Något som jag har fått förklarat för mig av kirurgen att det berodde på att bindväven gått upp..
Kommer de två f-bolagen gå efter samma ersättningstabeller?
Bör ersättningen vara likvärdig?
Går bolaget som jag hade hojen försäkrad hos efter denna tabell?
http://www.trafikskadenamnden.se/upload/Ersättningstabeller/2013/Utseendemässiga skadeföljder_2.pdf
Om de går efter tabellen så bör väl ärren klassas in som ett D, även om ett lätt sådant. Eller är jag helt ute och cyklar?
Vad kan tänkas vara en rimlig ersättning för ärren?
Jag tycker det är så svårt att säga vad som är rimligt och det känns ju surt om det senare visar sig att man gått med på "för lite"![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
Någon som jobbar eller med erfarenhet av sånna här frågor får gärna svara här eller PM'a mig.
Jag har nu skickat in bilder på ärren till mitt försäkringsbolag där jag hade hojen försäkrad samt till en separat "barn" olycksfallsförsäkring jag har.
Ärr nr 1 är ca 14-15cm långt som man ser på bilden och ärr nr 2 är ca 5cm långt.
Armen har dessutom blivit "bulig" på flera ställen om man tittar på den från sidan. Något som jag har fått förklarat för mig av kirurgen att det berodde på att bindväven gått upp..
Kommer de två f-bolagen gå efter samma ersättningstabeller?
Bör ersättningen vara likvärdig?
Går bolaget som jag hade hojen försäkrad hos efter denna tabell?
http://www.trafikskadenamnden.se/upload/Ersättningstabeller/2013/Utseendemässiga skadeföljder_2.pdf
Om de går efter tabellen så bör väl ärren klassas in som ett D, även om ett lätt sådant. Eller är jag helt ute och cyklar?
Vad kan tänkas vara en rimlig ersättning för ärren?
Jag tycker det är så svårt att säga vad som är rimligt och det känns ju surt om det senare visar sig att man gått med på "för lite"
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
Någon som jobbar eller med erfarenhet av sånna här frågor får gärna svara här eller PM'a mig.