Ersättning till instruktörer på bandagar

Dr.Bike

Guest
Fett!! :tummenupp

Hur gör jag för att komma med?


Galne Dansken skrev:
2591126 set i en mailbox:

________________________________________
From: Andy Ibbott [mailto:andyxxsuperbikeschool.co.uk]
Sent: Friday, November 03, 2006 10:33 PM
To: SMC Jesper Christensen
Subject: RE: Moto GP Assens 2007 - SMC

Hi Jesper,

Of course I can! :)))

All the best

Andy


----- Original Message -----
From: SMC Jesper Christensen
Sent: Thu, 26/10/2006 19:37
To: Andy Ibbott
Cc: elving.sollixxsvmc.se
Subject: Moto GP Assens 2007 - SMC
>> Andy,

I suppose you will be working att Assen GP 2007 in the Netherlands!

SMC TRAVEL will most likely arrange a journey down there for our members, I expect we will have something like 20 – 30 participators.

QUESTION: Will it be possible for you to give them some kind of inside look in the pit or similar – preferable give them a CSS speech........

Med vänliga hälsningar
Jesper Christensen
Generalsekreterare
__________________________________
Sveriges MotorCyklister, SMC
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Dr.Bike skrev:
2591249 Fett!! :tummenupp

Hur gör jag för att komma med?

Du hålla koll på SMC TRAVEL LÄNK eller maila Elving på SMC:s kansli - du hittar även honom på SMC:s webb..

Man sku nästan inbaka några Nürnbergring varv på en sån resa... :va
 

Claus Diseth

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Norge
Hoj
2007 R6/R1
sandstream skrev:
2565650 Bara för att förtydliga var det väl så att CSS hjälpte honom och han gick inte direkt deras ordinarie steg 1-4 kurser.
Alle må gå steg 1-3, og det gjorde Thomas også, på Almeria. Deretter har Andy vært hans personlige trener.

Til debatten om instruktøren nødvendigvis må være raskere enn eleven for å kunne lære ham/henne noe?: Nei. Til og med Rossi har coach. Og jeg tror vel at om Rossis coach var raskere enn Rossi, ville han ikke vært coach men verdensmester :)

Å være instruktør/coach handler først og fremst om observasjonsevne og pedagogik. Det er selvfølgelig bra om du som instruktør holder følge med dine elever, men det vil alltid være en som er raskere enn deg. Alltid. Bare spør Rossi. Men det betyr ikke at en god coach/instruktør ikke har noe å lære bort likevel.
--
claus
 

Claus Diseth

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Norge
Hoj
2007 R6/R1
Bingo skrev:
2567075 Nä, det jag menar är bara att jag har en känsla av renomesnyltning. "Has trained" kan betyda så olika saker. Kan vara allt från nästan ingenting, typ att de varit på banan samtidigt, till mer eller mindre heltidstränare. Skulle vara kul att veta vad han faktiskt gjort med alla de där namnen och vilka resultat träningen gett.

När någon antyder något utan att ge detaljer så beror det förvånansvärt ofta på att det inte finns några detaljer att ge :)

Samtlige av de på den listen har hatt Keith Code og/eller annen CSS-coach som personlig trener/rådgiver. Jeg kan love deg at i USA setter du ikke navn på en liste før personen har godkjent det.

De som har vært hjemme hos Keith Code, kan forøvrig fortelle deg om alle bildene av mannen sammen med disse utøverne som henger på veggene, om brev - og alle telefonsamtalene nær sagt døgnet rundt fra utøvere som har kjøretekniske spørsmål å drøfte med Code.

Hele CSS sitt rykte og renomé både i USA og verden forøvrig, er basert på at vi gjør en solid jobb og at vår pedagogikk fungerer - både for gatemotorsyklisten og for verdensmesteren. Skulle vi blåse det ryktet med en fake liste? Tror ikke det.
--
claus
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Våra instruktöter som vi jobbar med får följande saker av oss:
1. STR Skinnställ
2. STR hanskar
3. Halvarsson ryggskydd
4. Daytona security evo stövlar
5. Marushin kolfiberhjälmar 2 st
6. kåpglas
7. DNA luft filter
8. Ruggit bra priser på Bridgestonedäck

Totalt ca 25000:- i utrustning vilket vi tycker dom är värda för det jobb dom utför på våra bandagar. Vi tror också att dom är ganska nöjda med den ersättning dom får av oss.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har varit på två smc kurser och 21st bandagar under två säsonger.
En smc kurs förra året på en gokart bana och denna gav mig ruggigt mycket då jag aldrig hade kört bana innan. Mycket bra grund att vidareutvecklas ifrån.

I år har jag kört med banåkning.nu på nästan alla (eller var det alla?) körningar de haft, och lärt mig så sjukt mycket mer.

Provade en sporthojskurs mitt i sommaren då jag och polaren var på sverigeturné, denna var arrangerad av smc. Denna kursen gav mig ingenting, fick inte köra om instruktörerna eller gasa något alls. Vi skulle träna på att bromsa, men hur svårt är det att bromsa från parkeringsfart? Blev tagen av banan för att de ansåg att jag körde för fort, tillslut fick jag köra bakom en instruktör som hade lite tempo och då först blev det kul. Fick jag valuta för mina 1100kr, nepp.

For efter det till gotland ring med banåkning och bad istället om hjälp av instruktörerna där, fick hur bra hjälp som helst och kunde träna på sakerna i mitt tempo. Hade instruktörer att åka bakom och framför utan att få skäll för att man körde i för högt tempo. Fick jag valuta för mina 600kr/dag? (eller vad var det?) Jajjemän!

Dit jag vill komma är, smc kurserna(bkk/sporthojs) är bra till en början men inget för den som vill köra snabbt. Åk istället på bandagar arrangerade av ex. banåkning.nu och be om hjälp! Sitter man och surar i ett tält längst nere i depån är det förmodligen ingen som kommer och hjälper, våga fråga och du/ni kommer garanterat få hjälp!
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Våra instruktöter som vi jobbar med får följande saker av oss:
1. STR Skinnställ
2. STR hanskar
3. Halvarsson ryggskydd
4. Daytona security evo stövlar
5. Marushin kolfiberhjälmar 2 st
6. kåpglas
7. DNA luft filter
8. Ruggit bra priser på Bridgestonedäck

Totalt ca 25000:- i utrustning vilket vi tycker dom är värda för det jobb dom utför på våra bandagar. Vi tror också att dom är ganska nöjda med den ersättning dom får av oss.

Attans att man inte är instruktörsmaterial :rullandeu
Kul att höra att dom uppskattas något för sitt engagemang :tummenupp
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Provade en sporthojskurs mitt i sommaren då jag och polaren var på sverigeturné, denna var arrangerad av smc. Denna kursen gav mig ingenting, fick inte köra om instruktörerna eller gasa något alls. Vi skulle träna på att bromsa, men hur svårt är det att bromsa från parkeringsfart? Blev tagen av banan för att de ansåg att jag körde för fort, tillslut fick jag köra bakom en instruktör som hade lite tempo och då först blev det kul. Fick jag valuta för mina 1100kr, nepp.

Dit jag vill komma är, smc kurserna(bkk/sporthojs) är bra till en början men inget för den som vill köra snabbt. Åk istället på bandagar arrangerade av ex. banåkning.nu och be om hjälp! Sitter man och surar i ett tält längst nere i depån är det förmodligen ingen som kommer och hjälper, våga fråga och du/ni kommer garanterat få hjälp!
Aldrig varit med om att man inte får köra om instruktörerna på en SMC kurs... ja förutom på uppvärmningsvarven.

Sen skiljer det i för sig mellan olika län, jag har kört med SMC riks, SMC Stockholm och SMC västra götaland, ingen av dem hade något omkörningsförbud.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Aldrig varit med om att man inte får köra om instruktörerna på en SMC kurs... ja förutom på uppvärmningsvarven.

Sen skiljer det i för sig mellan olika län, jag har kört med SMC riks, SMC Stockholm och SMC västra götaland, ingen av dem hade något omkörningsförbud.
Jag fick köra om, men då jag gjorde det blev jag tillsagd.
De tyckte att jag skulle klassa upp till snabbaste gruppen, sen insåg dom att vi redan var där. Och detta var inte på uppvärmingsvarven.

Jag har iofs bara gått två smc kurser en i västerbotten som var mkt bra och en i linköping som var sämre..

Edit: Att man sedan betalat för att få köra 20min / timma (3 grupper) och när man väl kommer dit (110 mil enkel väg.) så är de för många anmälda och det görs om till 4grupper = 15min / timma istället. Kan man inte ha lite koll på hur många som anmäler sig och säga stopp när det blir för många?
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Edit: Att man sedan betalat för att få köra 20min / timma (3 grupper) och när man väl kommer dit (110 mil enkel väg.) så är de för många anmälda och det görs om till 4grupper = 15min / timma istället. Kan man inte ha lite koll på hur många som anmäler sig och säga stopp när det blir för många?
Ja blir det sånt är det inte så roligt alltid. Själv har jag bara haft riktigt bra kurser :)

Men men, man råkar väl på en dålig nån dag också.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Ingen aning om vilka som hade hand om din kurs där du inte fick gasa.. och inte köra om. Beklagar om så är fallet... Finns tävlingsförare som gått flertalet kurser med oss,... och tycker det ger oerhört mycket.
Svårt att säga också varför du blev tillsagd när du körde om..
Kan ju vara så att du körde om på ett i deras ögon omdömeslöst sätt...
Dvs inte med tillräckligt stora marginaler.
SMCs sporthojskurser är KURSER! Varje gång du åker ut på banan har du någon/några övningar du SKALL göra.
Rent spontant.. Jag misstänker att tiderna du skrivit i din signatur är dina bästa tider på respektive bana..
Och med de tiderna så är du snabbare än vad de flesta av oss instruktörer är. Men om ditt mål med en smc-kurs är att du ska få ligga och putsa tider så är du helt fel ute.
När du ligger på 100% av din kapacitet så har hjärnan fullt upp med att överleva. Dvs du har inte en enda möjlighet att träna på övningarna vilket leder till att du inte får ut ett dugg av en kurs.
Jag är en av de instruktörer som har kört flest kurser i år och inte en enda kurs jag varit med på har vi tagit någon av banan för att de kört för fort. Vi har alltid haft fria omkörningar.. DOCK med kravet att omkörningarna skall ske med god marginal och att man inte snor spår mm.

SEN Vad har nu detta med ersättningsfrågan till oss instruktörer att göra? Varför detta inslägg i denna tråd?

Gussi.. Låter kanon det där...
Ser fram emot samarbetet.. ;)

// Ezzo
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vet inte riktigt hur jag kom in på det, läste lite om kurserna ett par sidor upp.
Tar resten via pm istället, ledsen för ot.
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Våra instruktöter som vi jobbar med får följande saker av oss:
1. STR Skinnställ
2. STR hanskar
3. Halvarsson ryggskydd
4. Daytona security evo stövlar
5. Marushin kolfiberhjälmar 2 st
6. kåpglas
7. DNA luft filter
8. Ruggit bra priser på Bridgestonedäck

Totalt ca 25000:- i utrustning vilket vi tycker dom är värda för det jobb dom utför på våra bandagar. Vi tror också att dom är ganska nöjda med den ersättning dom får av oss.

Du glömde
9. gratis bandagar själv klart
10. en grymt skön lack i svart o orange med blingbling pearl dock till arbets kostnad
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top